Go with Me (2015)

Alternatieve titel: Blackway

Thriller

geregisseerd door Daniel Alfredson
met Julia Stiles, Ray Liotta en Anthony Hopkins

Lillian (Julia Stiles) is onlangs teruggekeerd naar haar geboortedorp. Ze raakt onderwerp van pesterijen door een man genaamd Blackway (Ray Liotta), een voormalig agent die nu een gewelddadige misdaadbaas is en straffeloos te werk gaat in de kleine gemeenschap. Ze krijgt geen steun van de lokale dorpelingen en de sheriff adviseert haar het stadje te verlaten. Lillian besluit echter stelling te nemen tegen de psychopathische stalker en roept de hulp in van voormalig houthakker Lester (Anthony Hopkins) en zijn jonge, laconieke hulp Nate.

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Castle Freeman Jr.

avatar van Flitskikker
Begon wel leuk, maar daar bleef het bij. Halverwege een redelijke actiescène, maar daarna gebeurde er alleen wat je verwachtte dat er zou gebeuren, en misschien zelfs nog minder. Ik had gehoopt op een plottwistje, maar toen kwamen de credits al. Wel mooi geschoten verder, maar qua verhaal niet echt de moeite waard.

Heel mager 6'je.

avatar van blurp194
Sterke sfeer.

Het verhaal is best simpel, maar de grimmige en duistere sfeer in het herfstige bos en de donkere huizen maken het wel mooi af. En er wordt erg goed gespeeld, de cast is ook erg goed op z'n plaats - de wat meer karakter-achtige rollen van Hopkins en Stiles als mooi contrast tegenover de nogal eendimensionale boeman van Liotta. De vervallen into-the-wild achtige locaties doen het bij mij ook erg goed - en toevallig had ik ook net van het weekeind een stevige eik omgezaagd, waarmee de houthakkerskampen nog weer een tikkeltje extra krijgen.

avatar van macrobody
Het uitgangspunt van de film is dat een vrouw wordt lastig gevallen door een man. Tot het stalken aan toe. Wat doe je dan? Volgens mij wacht je 'm dan gewoon op bij het huis van de vrouw waar hij loopt te stalken. In deze film kunnen ze blijkbaar niet wachten en gaan ze naar hem op zoek wat nogal lastig blijkt te zijn. Maar de volhouders winnen en vinden hem uiteindelijk of andersom? Daarvoor moet je zelf maar kijken hoe dat afloopt, maar die is niet echt verrassend dus van mij krijgt deze film een onvoldoende.

avatar van Left4Dead
Een soort en met van een moderne western.

Meteen werd ik de film ingezogen door het acteerwerk en het script welke werkelijk heerlijk gortdroog is.
Vrouw (Lillian) in nood in een beetje achtergesteld gebied qua, niet erg intelligente, bevolking, wordt geholpen door een oude man en collega. Niemand durft Blackway aan te pakken en langzaam wordt duidelijk waarom dit nu zo is. Langzaam wordt er steeds meer spanning opgebouwd rond het personage Blackway, bijna wordt hij als een mythe gebracht.

Puik acteerwerk en de regisseur maak er een mooi geheel van, alles voelt elkaar goed aan in de film.
Soms dacht ik even aan Cold In July, vreemde plekken waar we naar toe geloodst worden met daarbij behorende vreemde en vaak slechte mensen.
Verwacht niet een enorme actiefilm, deze prent is een slowburner met als leidraad de zoektocht naar Blackway en het voorbereiden op de confrontatie.

Genoten van dit werk, rustig maar heerlijk rauw. De locaties passen precies bij het verhaal, daarbij het koude grauw weer maak het allemaal nog donkerder. 3.5** een 7.5/10

avatar van Pazmaster
Valt tegen. De sfeer is op zich wel aardig maar het verhaal is nogal rechtlijnig zonder enige verassing waardoor het vrij eentonig en zelfs saai is. Er wordt redelijk gespeeld behalve door Stiles die niet weet te overtuigen als damsel in distress. Waarschijnlijk had deze film iets beter uit de verf gekomen met een andere actrice maar nu is 't allemaal nèt niet goed genoeg.

Erg povere thriller, met een wel zeer dunne verhaallijn. Merkwaardig dat er zoveel bekende koppen rondlopen in dit snel te vergeten verhaal.
Hopkins(tevens producer) heeft nog altijd presence, maar maakt de laatste jaren weinig gedenkwaardige films, zo ook deze. Leuk dat Stiles eindelijk weer een hoofdrol heeft. Ze is na al die jaren nauwelijks veranderd, maar haar altijd wat agressieve bitchy acteerstijl past niet zo bij het slachtofferpersonage wat ze speelt. En Liotta speelt hier voor de 10.000ste keer een slecht mens, wat geen gelukkige keuze is. Zijn Blackway is namelijk het centrale personage, die nadat hij in het eerste uur als een welhaast diabolisch wezen word aangekondigd, in het laatst half uur een vlakke indruk geeft, wat uiteindelijk toch wezenlijk bijdraagt aan de teleurstelling rondom deze film.

avatar van Flat Eric
Jammer, had meer in gezeten.
De mooie kille Twinpeaks- achtige lumberjack sfeer zorgde dat ik bleef kijken.
Bij de aftiteling echter dacht ik 'waar heb ik in godsnaam naar gekeken?!'
Het hoe en waarom van Blackway's ommezwaai van sheriff naar nietsontziende maffiabaas werd niet uitgelegd en ook de rol van Hopkins bleef in het luchtledige hangen.
Alsof je na een verwachtingsvolle maaltijd nog met een hongergevoel blijft zitten.

avatar van tattoobob
Slechtste film met Hopkins alles tijden!!!
Hele simpele film waar je zelf ook simpel van word.
Acteerwerk is wel oke.....das het enige positieve hieraan.
2 sterren voor Hopkins.

avatar van tattoobob
Flat Eric schreef:

Juist dat ja

U-77
Het is een raar en ongeloofwaardig verhaal maar wel mooi in beeld gebracht..

avatar van Spartaan1986
Sluit me aan bij tattoobob.

Veel te vlakke en simpele film die geen enkele verrassing kent en maar voortkabbelt met een ontzettend laag tempo. Ook ik vond het acteerwerk degelijk en de locatie mooi maar meer heeft deze drama/thriller niet te bieden.

avatar van Davezelf
Flinterdun verhaal, goede sfeer. Met wat zon en een harmonicaatje zou het een western zijn.

avatar van filmkul
Matige thriller. Het verhaal is zwak en niet bijzonder of origineel. De opbouw is wat langdradig met een aantal overbodige scenes die niks toevoegen aan de film en overkomen als pure vulling. Buiten dat bevat de film een paar spannende momenten en ook het eind is best spannend. Het acteerwerk is degelijk zonder dat er iemand bovenuit springt. Visueel ziet de film er best aardig uit met mooie locaties en goede sfeer. 2.5

keimpeS
Gemoedelijke thriller, maar alleen wat mij betreft weinig verrassend.

avatar van ikkegoemikke
“You're probably just a bad dad.”

Blackway” is zoals een slecht samengesteld fitnessprogramma, een niet uitgebalanceerd dieet of een slecht geplande vakantietrip. Je begint eraan met een bepaalde verwachting, maar uiteindelijk moet je concluderen dat er niets wezenlijks verandert of gebeurd is. Geen topconditie, geen slankere lijn of geen eeuwig bijblijvende vakantieherinneringen. En wat “Blackway” betreft, kan ik dan ook zeggen dat het geen indrukmakende filmervaring was. Het is en blijft een vage thriller zonder veel sensatie.

Het was wel overduidelijk dat deze gemeenschap bestond uit doorgewinterde houthakkers in geblokte winterjassen. Zo’n gesloten gemeenschap waar vreemdelingen scheef bekeken worden en waar nogal agressief gereageerd wordt op te veel nieuwsgierige vragen. Zelfs als die vragen gesteld worden door gelijkgestemde zielen. Ik begreep dan weer niet hoe het komt dat deze ruwe bolsters en kleerkasten van woudlopers zo’n angst hebben voor één individu. Met vereende krachten (en daarvoor was niet eens de gehele houthakkers federatie nodig als je de meeste torso’s bekijkt) hadden ze die Blackway (Ray Liotta) zonder al te veel problemen geveld, verhakt en afgevoerd. Niet dus. De man lijkt wel de duivel zelf waar al die stoere binken bibberend voor wegkruipen in hun veilige blokhutjes.

Gelukkig voor Lillian (Julia Stiles) is er dan toch nog een stel hulpvaardige bosverkenners die voor geen kleintje vervaard zijn en dus ook niet angstig het hazenpad kiezen. Als je hun gestalte vergelijkt met de andere doorsnee boomzagers, dan lijkt het eerder op een zelfmoordmissie. Enerzijds is er de oude, taaie Lester (Anthony Hopkins) die blijkbaar nog een eitje te pellen heeft met Blackway en dan zonder nadenken zijn elandenbuks bovenhaalt. En anderzijds is er de stotterende, verlegen Nate (Alexander Ludwig) die eigenlijk geen benul heeft waarom hij vrijwillig is meegegaan. Iets wat ik me trouwens ook afvroeg de hele tijd. Met hun drieën trekken ze erop uit om Blackway duidelijk te maken dat hij Lillian met rust moet laten. Inderdaad, dat is het uiteindelijke vertrekpunt van het gehele verhaal. De ex-politieagent Blackway die zich opgewerkt heeft tot de lokale badass waar iedereen voor terugdeinst (zelfs de lokale politiedienst) en die de teruggekeerde inwoonster Lillian stalkt.

Uiteindelijk was dit maar een doorsnee film waarbij we de drie protagonisten volgen op hun zoektocht met een niet zo bijster originele ontknoping. Onderweg krijgen we de verplichte vechtpartijen en schermutseling te zien krijgen waarbij Nate zich verbeten in de strijd gooit. Lester beperkt zich tot koelbloedige dialogen en het demonstratief rondzwaaien met een ingepakt geweer. Blackway gedraagt zich tenslotte als opgejaagd wild. Sir Hopkins is en blijft een schitterend acteur. Een genot om naar te kijken alhoewel zijn bijdrage hier beperkt blijft tot het nogal glazig en afwezig turen. Ik had echter de hele tijd de indruk dat ik naar een natuurdocumentaire met Hannibal Lecter aan het kijken was. Een soort “Silence of the woods”. Julia Stiles hield zich aan haar slachtofferrol die zichzelf na een tijdje vervloekte dat ze niet de wijze raad (die tot den treure werd herhaal door de inwoners) had opgevolgd. Namelijk zo snel mogelijk zich uit de voeten maken.

Al bij al was het een film om snel te vergeten. Ondanks de prachtbeelden en de juiste sfeer, was het allemaal nogal middelmatig. En daar kon de aanwezigheid van Hopkins niet veel aan verhelpen. De reputatie van Blackway leek wel op die van Candyman. Zijn naam werd om de haverklap uitgesproken (vol ontzag en angst) zodanig dat ik het gevoel kreeg dat hij elk moment ergens uit een donkere hoek zou verschijnen. Een hoek met dennengeur natuurlijk.

avatar van Onceuponanytime
Bekeken zoals Hopkins op het einde van de film zit te staren... Flauwe, donkere thriller waarbij het woord 'spanning' een zoekterm blijft. Drie personen die elkaar nauwelijks kennen, zetten plots de jacht in op 'Blacway' die al jaren de stad terroriseert... Gespierde houthakkers en politie slagen daar niet in, een bejaarde Hopkins, een meisje die daar net komt wonen en een stotterende jongeman leggen het einddoel probleemloos af...

Het verhaal slaat kant noch wal. Een vage boeman heeft een dorp in zijn greep, zelfs de sheriff durft niets. Een groep oude mannen, geen idee waar dat op sloeg, doet ook niets op één bejaarde na (wat doet Hopkins hier?). Samen met een debiele jongeman en een meid nemen ze dan maar het recht in eigen hand. Naar het hoe en waarom kun je hooguit gissen. De slappe karakters, zeker ook van Liotta, maken het helemaal belabberd.

Matige film over een vrouw die hulp zoekt als ze wordt lastig gevallen door een man. Een nogal mager uitgewerkt verhaal dat ook zeker gebaat was bij een betere inleiding. Wel sfeervol in beeld gebracht (vooral vanwege de locatie). Nog wel een aardige finale, maar voor de rest is deze film gewoon zonde van de cast. Een nipte 2.5 sterren.

avatar van schumacher
Weer mijne tijd zitte verspillen, geeuw. Slappe kakfilm zegge ze bij ons .

avatar van AmazingPP
Een beetje doelloze thriller deze film. Ik begreep niet goed waarom ze nu persé achter die man aan moesten. Ik bedoel: zo erg was het nu toch ook weer niet wat hun aangedaan was? Het is een beetje film die kant noch wal raakte. Jammer, want daar had (en zeker met deze acteurs) veel meer in gezeten. 2 *

Aardige thriller in een "deep south" bijna hill billy achtig sfeertje.
Aan de cast ligt het niet.
Anthony Hopkins zet een kwieke opa neer die nog steeds zijn mannetje kan staan als het moet.
Ray Liotta ziet er creepy uit als bad guy.
Verder standaard verhaaltje maar de film kijkt best lekker weg.

avatar van Daan258
Flat Eric schreef:
Jammer, had meer in gezeten.
De mooie kille Twinpeaks- achtige lumberjack sfeer zorgde dat ik bleef kijken.
Bij de aftiteling echter dacht ik 'waar heb ik in godsnaam naar gekeken?!'

Dit is ook bijna precies hoe ik over de film denkt.
De film weet zeker een erg lekkere grauwe sfeer neer te zetten met daarnaast een prima cast, al vond ik Hopkins niet op ze best spelen in de film. Maar qua verhaal en het geheel allemaal zeer mager en voelde het echt aan als een onafgewerkte film.

Zoals Flat Eric ook al aangaf zijn er gewoon veel scene's waarbij je nogal vraagtekens neer kan zetten. Precies had ik ook hetzelfde toen ik Ray Liotta als sherrif zag. ik dacht hier krijg ik later wel meer uitleg over hoe hij uiteindelijk zo geworden enz. maar nee.
Al met al redelijk vermaak en een film die het eigenlijk alleen moet hebben van de sfeer.

Zeer jammer dit, gewoon heel onafgewerkt.

avatar van fappie
Waku schreef:
Aardige thriller in een "deep south" bijna hill billy achtig sfeertje.
Aan de cast ligt het niet.
Ray Liotta ziet er creepy uit als bad guy.
Verder standaard verhaaltje maar de film kijkt best lekker weg.

Inderdaad. Helemaal mee eens. Ik vind 2,50 wat aan de lage kant.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Anthony Hopkins en Ray Liotta...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van DjFrankie
Middelmatige thriller, omgeving is goed gecast. Verhaal dun.

Mijn god, met een cast als Anthony Hopkins en Ray Liotta, moet men toch in staat zijn om iets beters te maken dan deze nietszeggende en slaapverwekkende Thriller film, waarvan de omgevingsbeelden nog het meest interessante zijn.

Het eenvoudige en sobere verhaal (draait puur en alleen om het afrekenen met slechterik Blackway) weet totaal niet te boeien (laat staan dat het ergens spannend wordt) of te vermaken en met uitzondering van het einde, waarin tenminste nog een beetje actie zit, gebeurt er eigenlijk niets. Omdat men vooral bezig is met de zoektocht naar Blackway (gespeeld door Ray Liotta) en dit vooral gebeurt vanuit een truck (hier en daar stopt men en gaat men aan personen vragen waar Blackway is), is het verhaal ook gewoon saai. Waarom men overigens wilt afrekenen met Blackway, verneem je overigens via flashbacks van Lillian (gespeeld door Julia Stiles) en Lester (gespeeld door Anthony Hopkins) en de redenen daarvoor zijn gewoon zeer clichématig (Blackway valt Lillian ongewenst lastig en is daarbij ook handtastelijk en Blackway heeft Lester vernedert, nadat deze net zijn dochter heeft begraven) en eigenlijk ook niet de moeite waard om met iemand af te rekenen. Op een verrassing of leuke wending hoef je ook niet te rekenen, want het verloop is standaard en clichématig en dat geld natuurlijk ook voor het einde, waarbij men afrekent met Blackway (die na een gevecht uiteindelijk wordt doodgeschoten door Lester).

De cast speelt op de automatisch piloot en weet daarbij totaal niet te overtuigen (spelen ook allemaal een stereotype rol) en dat geldt voor alle drie de hoofdrolspelers in het verhaal, namelijk Anthony Hopkins (die op het einde als een debiel zit te staren, met een blik op oneindig, door een raam), Julia Stiles en Ray Liotta. Eigenlijk zijn het vier hoofdrolspelers, want ook Alexander Ludwig (in de rol van Nate, die het jonge en laconieke hulpje is van Lester) heeft een groot aandeel in het verhaal. Hoewel Tara Arroyave (in de rol van Trudy, die misbruikt wordt als een hoer voor Blackway) geen noemenswaardige rol heeft in het verhaal, zorgt ze wel min of meer voor één hoogtepunt, want van haar is tenminste nog één borst te zien

Nee, dit is gewoon een nietszeggende en slaapverwekkende draak van Thriller film (die circa 85 minuten duurt), gezien overigens via "Film 1 On Demand", waarvan alleen de winterse omgevingsbeelden het nog enigszins waard zijn om deze film te bekijken.

Matige thriller.
Met aan cast als deze verwacht je veel meer, maar het scenario is veel te zwak om er wat beters van te maken.

avatar van Aapje81
Sobere thriller die het het vooral moet hebben van de sfeer. De personages hebben nauwelijks diepgang maar dat stoort geen moment. In zekere zin heeft deze film de opzet van een ouderwetse Western. Kort gezegd we hebben een boef, we hebben een held en we werken toe na een confrontatie.

Ondertussen worden de rollen aardig neergezet waarbij ik het vooral prettig vond om Stiles weer eens te zien. Toch een erg ondergewaardeerde actrice. Verder doet Hopkins wat hij altijd doet en is ook Liotta wel overtuigend.

Absoluut geen meesterwerk maar een prettige kijkervaring die om is gevlogen mede door de schitterende natuurbeelden.

Boven gemiddeld.

avatar van snarfje5508
Hopkins is zondermeer een groot acteur maar dit werkje kan er nog maar net mee door. De bekende bullebak die onoverwinnelijk lijkt maar daar is onze held.....en het loopt natuurlijk goed af. Cliché tot en met. De actie en snelheid in de film maken het allemaal nog enigszins goed. En gelukkig ook maar 1,5 uur. De speelduur uit vervlogen tijden.

avatar van knusse stoel
Soms heb ik het idee bij sommige acteurs en actrices, dat hoe ouder ze worden hoe beter dat hun acteren wordt. En bij wie ik dat zeker weet is Anthony Hopkins!
In deze film zie je echt een dorpsmens die in het hout heeft gewerkt en zich opwerpt als de "guardian angel"van deze jonge vrouw!
Een pretentieloze doch mooie film!

Als je het over acteurs met een goede kop hebt: Anthony Hopkins en Ray Liotta ( natuurlijk bekend van Bee Movie), dan moet het natuurlijk wel een goede film zijn!

Julia Stiles past wat mij betreft niet in dat rijtje; wat heeft die toch een zeur hoofd...maar heb me er toch niet aan geïrriteerd.
Vind het een spannende en ook leuke film.
Leuk, vooral ook dat oude mannen verhaal over de 'lady of the woods'; vrij vertaald 'de sopspar'?

Alexander Ludwig vind ik ook goed als stotterende sidekick van Athony Hopkins.
Blijkt toch wel gevoel in deze jongen te zitten, blijkt toch ook niet zomaar een domme kracht te zijn.

Ik had graag wel wat meer gezien In de vorm van een link van het hulpje naar de badguy in de film.
Ik hoopte op het eind nog op iets wat alles met elkaar verbond.
Maar dat bleef een beetje achterwege, jammer genoeg.

Beetje een gemakkelijk eind..

Desalniettemin het kijken zeker waard !

avatar van Shadowed
Te mak.

Blackway is een thriller die heel graag wat sfeer wil hebben, maar daarvoor iets te slordig te werk gaat. Deze verhalen hebben we dan ook al vaker gezien, en dan is het wat eigenaardig dat deze film erg weinig pogingen doet om op te vallen uit de andere rits.

Van een regisseur die redelijke titels op zijn naam heeft staan kan je dus ook niet zeggen dat deze film vooral een proefje was van een regisseur die zijn talenten wil ontdekken. Het is dus gewoon een wat mak projectje geworden helaas.

Acteerwerk is nog wel ok. Dat Hopkins zich laat lenen voor dit soort thrillertjes is een beetje opmerkelijk, maar hij doet het dan ook gewoon verdienstelijk. Ook Ludwig, 1 van mijn favoriete koppen, doet best vrolijk mee. Stiles is ook wel ok.

De film wil vooral op sfeer werken, maar is iets te lomp om echt sfeer te hebben soms. De omgeving is wel goed gekozen, maar er wordt helaas te weinig mee gedaan. Er zijn te weinig knap geschoten beelden, de soundtrack is iets te tam en de spanning is nooit echt aanwezig.

Het verveelt gelukkig niet heel erg. Alfredson laat wel genoeg gebeuren, maar ook op dit gebied had de film wel wat harder uit de hoek mogen komen. Voor de rest is het een beetje een raadsel waarom de heer Blackway nu precies zo'n wreed (en dom) personage is. Zo "hoog" staan in de wereld maar vervolgens met slechts 1 mannetje achter de personages aangaan is wat te ongeloofwaardig.

De film duurt gelukkig niet te lang, maar het had wel wat interessanter en indrukwekkend mogen zijn. Zeker qua sfeer is er gewoon niet genoeg aan boord.