976-Evil II (1992)

Alternatieve titels: 976 EVIL II: The Return | 976-EVIL 2: The Astral Factor

Horror

geregisseerd door Jim Wynorski
met Debbie James, René Assa en Patrick O'Bryan

De geheimzinnige telefoonlijn 976-EVIL is weer aangesloten en het eerste de beste slachtoffer is een nietsvermoedende leraar. Nadat hij het telefoonnummer gedraaid heeft, blijkt hij plotseling de eigenaar te zijn van bovennatuurlijke krachten.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Het origineel, het regiedebuut van Robert Englund, was een vermakelijk horrorfilmpje zonder toeters en bellen. Een paar jaren later volgde het nogal trieste vervolg, gemaakt door pulpregisseur Jim Wynorski. Wat vooral opvalt is dat dit vervolg echt tergend saai is. De film bevat daarnaast totaal geen sfeer en niets wat er gebeurd is ook maar een beetje interessant. Toch jammer.

1 ster.

avatar van maurice74
Deze film vond ik nog wel gaan. Ik zocht eigenlijk de film The Astral Factor uit 1976.

avatar van Richard_Voorhees
De eerste film was nog best aardig, maar helaas slaat deze sequel de plank volledig mis.
Het acteerwerk is ver beneden de maat. Debbie James maakt van overacting haast een nieuwe sport en Patrick O'Bryan is gereduceerd tot een bijpersonage van weinig toevoegende waarde. René Assa doet het dan nog wel redelijk als de badguy, maar weet ook nergens echt griezelig te worden.
De soundtrack is dan wel nog redelijk, met wat keyboard tunes die de kijker aan de jaren '80 doen denken. Het hoogtepunt was toch wel de scene waarin een meid in Night of the Living Dead terecht komt, maar dit weet de film als geheel gewoon niet te redden.
Een beetje prulwerk als je het mij vraagt...

avatar van Richard_Voorhees
Wel weer typisch Wynorski: de film is nog maar 1 minuut bezig en de eerste blote tieten komen al in beeld.

avatar van Moviestar1979
Het origineel was al niet zo sterk, en deze sequel is alleen maar minder.

Patrick O'Bryan keert terug als Spike op z'n motor. Al snel krijgt hij weer te maken met het nummer "976-Evil ". Ondanks een paar leuke fragmenten weet de film amper te boeien. De spanning is duidelijk stukken minder. De enige pluspunten zijn René Assa en Karen Mayo-Chandler die helaas beiden op veel te jonge leeftijd zijn overleden aan kanker. Karen Mayo-Chandler had duidelijk geen moeite met naaktscènes, omdat ze ruim 2 jaar eerder in de Playboy stond. Ook Brigitte Nielsen heeft een aangename korte cameo in deze film.

2,0 *