Broadway Melody of 1938 (1937)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Roy Del Ruth
met Robert Taylor, Eleanor Powell en George Murphy

Steve Raleight wil een Broadway show produceren. Hij vindt een geldschieter en wil als hoofdrolspeelster graag een beginnende actrice, maar wordt verplicht om een bekende ster te kiezen.

Dick2008
Volgens IMDb en Broadway Melody of 1938 - Wikipedia - nl.wikipedia.org op de derde plaats George Murphy en niet Garland.
Moet ik nou iedere keer correcties gaan insturen. . Wie heeft dit goedgekeurd.

Dick2008
Dat deze er nog niet opstond. Zucht zucht.

avatar van Toon1
Dick2008 schreef:
Moet ik nou iedere keer correcties gaan insturen. . Wie heeft dit goedgekeurd.

Ik heb deze toegevoegd - wat maakt het uit welke naam er staat? Dat bepaalde ik zelf, kijkend naar wie de hoofdrol speelt en of er verder nog een bekende acteur/actrice in zit die een niet al te kleine rol speelt. Taylor en Powell horen er uiteraard te staan omdat zij de twee hoodrollen spelen, en Garland omdat zij vandaag veruit de bekendste naam is.

Overigens lijken Imdb en Wikipedia mij vrij arbritair, want in de trailer komt Geoge Murphy als vijfde langs! Dus waarom zou ik die sites dan volgen? Films worden door willekeurig door mensen toegevoegd (Wikipedia is al helemaal niet betrouwbaar).

Toon1 schreef:
Ik heb deze toegevoegd - wat maakt het uit welke naam er staat?

Vanwege de zoekfunctie. Als alle acteurs zouden mogen worden toegevoegd (zoals IMDb), zou het niet uitmaken. Maar drie is erg weinig, zou ik gaan voor degene die de grootste rollen spelen (en dat staat hier ook Acteurs - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl). Op de poster wordt Murphy als eerste genoemd (na Taylor en Powell). Blijft lastig. Maar Garland heeft maar een klein rolletje.

En ja, mijn correctie is goedgekeurd.

avatar van Dutchfan
leuke musical, maar niet zo goed als "Broadway Melody of 1936".
Musical-nummers uit de 1936-editie zijn stukken beter.

Een beetje rommelig onwaarschijnlijk verhaal over paardensport en problemen rond een Broadway-show.

Judy Garland is hier aan het begin van haar succesvolle carriere en steelt meteen de show.
Haar liedjes zijn geweldig en ook Sophie Tucker , als haar moeder, doet het goed.

De dansscènes met George Murphy en Eleanor Powell zijn -voor mij- het hoogtepunt in de film.

"De snurker" uit de Broadway Melody of 1936 is hier ook weer aanwezig en die is ontzettend flauw, had er wat mij betreft uitgeknipt mogen worden.