De Reünie (2015)

Nederland
Thriller / Drama

geregisseerd door Menno Meyjes
met Thekla Reuten, Daan Schuurmans en Marie-Mae van Zuilen

Na een burn-out keert de 35-jarige Sabine Kroese terug op haar werk. Al bij aanvang blijkt dat ze daar niet langer op haar plaats is. Ze heeft er geen vrienden meer en haar chef behandelt haar allesbehalve correct. Er is echter één lichtpuntje: de ontmoeting met de knappe Olaf van Oirschot, een man die ze zich herinnert van haar tienerjaren. Sneller dan ze zelf wil toegeven, begint ze iets voor hem te voelen. Gevoelens waar hij gretig op ingaat. Sabine probeert haar leven weer op te pakken, maar een aankondiging van een middelbare schoolreünie zet haar leven plotseling op zijn kop. Het rakelt een belangrijke gebeurtenis uit haar jeugd op: de verdwijning van haar hartsvriendin Isabelle. Sabine voelt zich enorm schuldig, misschien zou Isabelle nooit verdwenen zijn als Sabine met haar mee naar huis was gefietst die bewuste dag... Ze begint te wroeten in het verleden en komt steeds dichter bij het ware, angstaanjagende verhaal van Isabels verdwijning.

avatar van nijkerkbert
Brr wat speelt Daan Schuurmans weer tenenkrommend slecht!

Matige film.Het verhaal is wel aardig zit soms wel wat rommelig in elkaar. Vooral het begin is erg sterk maar zakt later wel erg in. Het einde is wel redelijk voorspelbaar maar Thekla Reuten red de film enigszins. Ik denk dat er meer uit deze film gehaald had kunnen worden. het leek soms wel of ik naar een carry slee film zat te kijken dan een echt goede thriller

Pretentieus en onsamenhangend rommelpotje waar geen kop en staart aan zit en dat uitgaat als een nachtkaars. Er wordt abominabel slecht geacteerd. Ik ben een groot fan van Thekla Reuten, een van de beste actrices die we hebben, maar zij wist waarschijnlijk ook niet in wat voor verhaal ze was beland. Om maar te zwijgen van Daan Schuurmans die waarschijnlijk dacht dat het nog steeds Valentijnsdag was. Begrijp niet wat Menno Meyjes, die toch wel een film kan maken, moet hebben bezield met dit wanproduct waarin geen normaal mens rondloopt. Iemand die dat snapt moet het me uitleggen.

En ligt het nu echt aan mij, dat ik de helft van de dialogen niet verstaan heb?

Had wel iets meer gemogen dan alleen die billetjes, hè Theunissen . Voor mij ook hoor...

Fransman schreef:

Dat "Meer", mag van mij altijd

aardig maar meer niet
c en g

avatar van jippie2010
Ik heb toch erg genoten van dit filmpje.
Het boek heb ik niet gelezen, misschien heeft dat wat gescheeld.
Na dat ik even tijd nodig had om aan Schuurmans te wennen,
werd ik echt in het verhaal gezogen. Bijrollen waren niet al te sterk, maar de hoofdpersonen waren m.i. sterk gecast.
Heerlijke Nederlandse thriller! *3,5

Waarom snap ik Nederlandse films nou nooit? Dit is al de zoveelste waarvan ik achteraf denk: HEH?
Kan iemand mij dit aub uitleggen? Ik vind het behoorlijk irritant dat ik het niet begrijp.
Heeft ze Isabelle nou wel of niet vermoord? Zo niet, wat is er dan wél gebeurd met haar? Ik vind het maar vaag....

avatar van DjFrankie
Boek gelezen, maar dat was spannender en fantasierijker dan de verfilming.
Schuurmans paste echter perfect in de rol van Olaf.

Ben zeer te spreken over deze film. Vind met name de cast erg goed. Aan de Hoofdrolspelers, zoals Daan Schuurmans, Tekla Reuten, Marie Mae van Zuilen en Daantje Idelenburg, mijn grote complimenten. Zij dragen de film naar een hoger niveau. Ben niet altijd gelukkig met de daadwerkelijke invulling van bepaalde scenes maar deze leiden mij niet af van de spanning die in de film op subtiele manier wordt opgebouwd. Wat mij betreft echt wel een aanrader.