Hearts in Atlantis (2001)

Verenigde Staten / Australië
Drama / Mystery

geregisseerd door Scott Hicks
met Anthony Hopkins, Anton Yelchin en Hope Davis

Nadat Bobby de begrafenis van een jeugdvriend heeft bijgewoond bezoekt hij het huis waar hij als kind gewoond heeft. Hij wordt overspoeld met herinneringen aan deze tijd, waarin hij en zijn alleenstaande moeder een mysterieuze nieuwe huurder kregen, met wie hij bevriend raakte. Naar een boek van Stephen King.

film_kaza
ik vond het echt een mooie drama film, ik moest echt bijna huilen,, maar stephen king heeft soms wel wat met buitengewone krachten, soms verveelt het me.

Ms. H.
Mwah, ik vond hem wel ok, maar niet zo heel erg leuk ofzo. Ik vond het onduidelijk waar Ted nou voor op de vlucht was. De relatie tussen 't jongetje en Ted was wel heel mooi hoor, daar niet van. Maar ik had eigenlijk meer verwacht. 3*

Ms. H. schreef:
Ik vond het onduidelijk waar Ted nou voor op de vlucht was.

ze wouden ted hebben vanwege zijn speciale krachten

avatar van Goodfella_90
Het was in mijn herinnering mij destijds ook niet duidelijk voor wie hij nou precies op de vlucht was en waarom, maar dat vond ik ook wel iets hebben.

Goodfella_90 schreef:
maar dat vond ik ook wel iets hebben.

ik snap je even niet

avatar van Goodfella_90
Ik dacht dat dat een normale uitdrukking was in heel Nederand, maar blijkbaar niet. Als je zegt 'ik vond het wel wat hebben' bedoel je ongeveer 'ik vond het wel leuk'.

Goodfella_90 schreef:

ik heb er nog nooit van gehoord. maar oke

Goodfella_90 schreef:

ik dacht dat je bedoelde:
is een ''moet je hebben'' film

us_raider
Goodfella, maak je geen zorgen; het is ook een normale uitdrukking.

film_kaza
Deze komt volgende week donderdag weer op tv.

Die ga ik dus kijken

avatar van Dennis Evahi
Ik ben heel benieuwd! Ik ga ook kijken. Lijkt mij wel wat.

film_kaza
Verwacht er niet te veel van. Dan zijn films vaak slechter.

avatar van D-ark
film_kaza schreef:
Deze komt volgende week donderdag weer op tv.

Die ga ik dus kijken

Over overmatige smylie gebruik gesproken

film_kaza
D-ark, ik vind het gewoon een gewedige film. 4,5 voor de herhaling.

avatar van Linn
Mooie, ontroerende film. Duidelijk een Stephen King verhaal en een erg goede acteerprestatie van Hopkins 3,5*

Sal
zeker mooie film, eerste uur twijfelachtig, het wilde me nog niet echt pakken maar vanaf de kermis begon hij aan een cumulatieve stijging. een 3,5*

avatar van soom
Linn schreef:
Mooie, ontroerende film. Duidelijk een Stephen King verhaal en een erg goede acteerprestatie van Hopkins.
Één vraagje... Ik heb de film niet gezien, maar Hearts in Atlantis lijkt me toch een Hollywood-film!?

Sorry dat ik dit vroeg, maar was er eigenlijk nogal benieuwd naar.

avatar van Linn
ja en? Het is naar mijn mening ook geen typische hollywoodfilm, Het is een mooi verhaal (want ik heb t boek gelezen) En Anthony Hopkins is een erg goed acteur

Haha die opmerking van soom sloeg eigenlijk nergens op

Jimmy009
Niet echt spannend. Had wat meer van de film verwacht alhoewel Anthony Hopkins nog goed acteerde. 3*

avatar van Rocco1984
Zeer goede film alleen het boek is veel beter maar dat is altijd zo als ze een boek gaan verfilmen van STEPHEN KING.
Stephen King is zo'n goeie schrijver ze moeten alleen geen boeken meer gaan verfilmen dat wordt toch weer een fiasco.

Rocco1984 schreef:

Van mij mogen ze doorgaan met verfilmen maar wat is je stem voor de film?

deze film had mij nooit geraakt als Anthony Hopkins er niet in speelde. Wat een prachtacteur is dat toch!

avatar van Mister_Movie
Tja, misschien heb ik iets gemist of misschien zou ik pas van deze film genieten als ik eerst het boek las. Dat alles terzijde: wat is me dit toch voor een volstrekt inhoudloze film.

Ja, je hebt de vriendschapsband tussen de jongen en de man die groeit, maar waar gaat het verder eigenlijk over ?? Je leert tussendoor dat ze beiden over een of andere gave beschikken, verder niets en een einde ontbreekt ook helemaal. Het heeft gewoon geen onderwerp, deze film.

Ook komt het echt over als een zaterdagnamiddag-kinderfilmje en niet als een volwassenenfilm.

Anthony Hopkins is natuurlijk altijd een lichtpunt, maar in deze film was er een hele ster nodig, geen lichtpuntje.

Maar zoals ik zei: misschien heb ik iets gemist, maar geen flauw idee wat.

mooie film

Usual Suspect
Van deze film druipt de nostalgie af, maar toch is het een hartverwarmende film geworden die niet geheel uit de verf komt.
Het verhaal is erg vaag en wordt nergens spannend, maar toch is het genieten van Hopkins, die geweldig een personage speelt waar je sympathie voor krijgt.
Verder doen de jeugdige acteurs het ook uitstekend, en is de bijrol van Morse ook uitstekend.

3,5.

echt grappig, ik ben nu aan het laatste deel van de donkere toren serie van stephen king bezig. En ineens valt er een hele boel op zn plaats! leuk dat hij personages uit andere verhalen in die reeks mee neemt

avatar van brucecampbell
Traag, maar mooi verhaal over verloren dromen, vriendschappen en liefdes.

Wel mooi, wel entertaining, maar saaaaaaaaaai... en geen bevredigind plot met die vage slechterikken, te vaag...

avatar van RRT
RRT
Prachtige verfilming van een van de boeken van Stephen King. Sfeervol en nostalgisch, en zeker nergens saai!