A Good Marriage (2014)

Alternatieve titel: Stephen King's A Good Marriage

Thriller

geregisseerd door Peter Askin
met Kristen Connolly, Joan Allen en Stephen Lang

Darcy Anderson is al 27 jaar getrouwd met Bob, een accountant uit Portland, Maine. Ze hebben een gelukkig maar ietwat saai huwelijk. Op een avond wanneer Bob op zakenreis is, gaat Darcy in de garage op zoek naar batterijen. Hier vindt ze per toeval een aantal schokkende bezittingen van haar man. Is Bob wel wie hij altijd leek te zijn...?

avatar van knusse stoel
In tegenstelling tot alle negatieve ervaringen en de daaruit voortvloeiende verhalen van de meeste kijkers, hebben wij ons goed vermaakt met deze film. De meeste films die gemaakt zijn op basis van een King verhaal en ook deze, zijn meestal niet goed gevallen bij de doorsnee kijker. Vreemd vind ik dat want de meeste films die gemaakt zijn op basis van deze schrijver, hebben mij vaak vermaakt. Toppers zijn natuurlijk "The Shining" uit 1980 met in de hoofdrol Jack Nicolson en "It" uit 1990 met de drie jeugvrienden gespeeld door Tim Curry, Richard Thomas en Dennis Christopher.
Dit is dan wel geen griezelfilm die past in dat genre maar om nou zo een slecht cijfer toe te kennen, daar kan ik geen begrip voor opbrengen!
Sorry.
Er wordt niet slecht in gespeeld, het verhaal is aannemelijk en goed en camerawerk en muziek kwamen ook goed uit de verf!
Nee hoor, prima film die een 7 waard is.

avatar van Moviestar1979
Het verhaal van de film sprak me erg aan, maar helaas valt het uiteindelijke resultaat tegen.

Stephen King heeft zich na "Sleepwalkers " uit 1992 grotendeels toegelegd op het schrijven van TV-films en miniseries. Dit nieuwe filmscript werd geen groot succes. Ondanks een sterke opbouw slaagt de film er niet in om de spanning vast te houden.

2,5 *

avatar van Mr-Mcmovie
Zwak.

Een King verfilming vind ik meestal wel leuk maar jammer genoeg was dat bij a good marriage niet zo. Allen en Lapaglia vormen mekaar niet aan en weten totaal niet te overtuigen, zeer slecht acteerwerk tot zover.

Wel een sterk verhaal maar de regiseur weet het niet goed over te brengen wat ook al veel stuk doet dan.

Ook de scenes als Allen's personage zich van alles inbeeld was vrij lame en dom dat moest ook weer niet.
Ik verwachte ook min of meer een confrontatie tussen de twee hoofdspelers, maar dat kwam ook niet. Alleen zo rap rap en allemaal plots en hij is dood, nee is ook ni bepaald spannend.

Ook het budget, kwaliteit, en zijn geheel van de film heeft veel te veel weg van een tv film.
Het beste aan a good marriage was stephen Lang die me wel wist te vermaken vooral in de laatste scenes van de film. De gesprekken tussen allen en lang.

avatar van mcdaktari
De film begint eigenlijk redelijk maar word hoe langer hij duurt steeds saaier.
Nee dit is weer zo'n Stephen King verfilming die net niet datgene heeft wat de boeken wel hebben. Dat vind ik nogal vrij vaak dat de Stephen King boeken vele malen beter zijn dan de films, met een uitzondering er tussen. A Good Marriage is qua film een behoorlijke flop wat mij betreft.

Niet het allerbeste boek van King, en derhalve ook geen overtuigende bewerking. Riekt naar niveau B film. Met betere acteurs en strakkere, zelfbewustere regie had dit best iets kunnen zijn, maar wat nu overblijft is een film die duidelijk niet te veel geld en moeite mocht kosten. A Good Marriage word nog enigszins gered door enkele goede scènes met name als Bob zijn bekentenis doet aan Darcy en tegen het einde als er plotseling een oplettende ex cop ten tonele verschijnt, maar zelfs die momenten hadden nog beter kunnen zijn. Allen en Lang zijn redelijk maar meer geschikt voor bijrollen, Lapaglia is echt een acteur uit de mindere klasse, zie je vooral in de low budget sector en kan ook de dreiging die zijn personage vereist niet brengen. Zonde, alleen geschikt voor de niet al te kritische kijker.

avatar van Shadowed
Zoutloos.

Had al meteen de hoop laten zakken toen ik Allen langer dan een aantal minuten bezig zag. Sowieso nooit mijn favoriete actrice geweest, dat kan ik gelijk toegeven, maar dat komt met een reden, en dat is haar geforceerde toneelspel om zoveel mogelijk in de spotlights te staan.

Dat zie ik ook bij actrices als Gal Gadot, en het wekt bij mij alleen maar irritatie op. Vooral omdat Allen totaal niet lijkt te acteren alsof ze in de echte wereld bestaat. Vond het maar suf uitgeschreven, ongeloofwaardig gespeelde personages die niet veel goede gevoelens opwekken bij mij.

Qua sfeer mist het ook aan alle kanten regiepower. Films als deze hebben een hoge dosis sfeer nodig om nog indruk te maken. Dat huis is in dit geval een beetje de bron waar die sfeer vandaan moet komen, en natuurlijk ook de onderlinge spanningen. Maar bij geen van deze elementen komt maar 1 vorm van goede sfeer naarvoren.

Spannend is het in ieder geval nooit, en regisseur Askin slaagt er ook niet in maar een beetje in de beurt de komen van deze spanning. Nu is het hele concept al niet zo opwindend, maar echt goede pogingen om het allemaal mysterieus en spannend te laten ogen heb ik niet gezien.

Film lijkt ook vaak meer op drama te leunen dan op thriller. En de thriller was al niet zo denderend, dus dat de film dan zijn balans probeert te vinden op de drama was niet vervelend. Maar met het personage van Allen kon de drama me niet snel genoeg voorbijgaan.

Het is ook jammer dat na de grote onthulling van het verleden de film helaas richting een vrouw vs man plot gaat waarvan de vrouw de man natuurlijk niet gaat vergeven. Logische beslissing, maar ik heb die verhalen nu al zo vaak gezien en zelden worden ze degelijk uitgewerkt, en hier dus ook niet.

Als het personage van Lang een wat centrale intrede begint te doen begint de film langzaam op te leven, vooral omdat Lang goed speelt, maar omdat de film dan al nagenoeg voorbij is weet het geen grootse indruk te maken.

Het is ook zonde dat de film steunt op irritante personages zoals die van Allen, weinig spanning kent en vooral geen enkele vorm van een passende sfeer kent. Nog een paar punten voor de rol van Lang, de detail in het huis, en de degelijke twist in het middenstuk van de film.

avatar van umbra
We plakken er de naam 'Stephen King' op en zal het wel voldoende zijn om de meute te paaien Naah, hoe pover kan een "thriller" wel niet zijn, zo pover dus, een non-film op zowat alle vlak. Spanning vloog er vanaf...alvorens de film te bereiken.