A Good Marriage (2014)

Alternatieve titel: Stephen King's A Good Marriage

Thriller

geregisseerd door Peter Askin
met Kristen Connolly, Joan Allen en Stephen Lang

Darcy Anderson is al 27 jaar getrouwd met Bob, een accountant uit Portland, Maine. Ze hebben een gelukkig maar ietwat saai huwelijk. Op een avond wanneer Bob op zakenreis is, gaat Darcy in de garage op zoek naar batterijen. Hier vindt ze per toeval een aantal schokkende bezittingen van haar man. Is Bob wel wie hij altijd leek te zijn...?

avatar van knusse stoel
In tegenstelling tot alle negatieve ervaringen en de daaruit voortvloeiende verhalen van de meeste kijkers, hebben wij ons goed vermaakt met deze film. De meeste films die gemaakt zijn op basis van een King verhaal en ook deze, zijn meestal niet goed gevallen bij de doorsnee kijker. Vreemd vind ik dat want de meeste films die gemaakt zijn op basis van deze schrijver, hebben mij vaak vermaakt. Toppers zijn natuurlijk "The Shining" uit 1980 met in de hoofdrol Jack Nicolson en "It" uit 1990 met de drie jeugvrienden gespeeld door Tim Curry, Richard Thomas en Dennis Christopher.
Dit is dan wel geen griezelfilm die past in dat genre maar om nou zo een slecht cijfer toe te kennen, daar kan ik geen begrip voor opbrengen!
Sorry.
Er wordt niet slecht in gespeeld, het verhaal is aannemelijk en goed en camerawerk en muziek kwamen ook goed uit de verf!
Nee hoor, prima film die een 7 waard is.

avatar van Moviestar1979
Het verhaal van de film sprak me erg aan, maar helaas valt het uiteindelijke resultaat tegen.

Stephen King heeft zich na "Sleepwalkers " uit 1992 grotendeels toegelegd op het schrijven van TV-films en miniseries. Dit nieuwe filmscript werd geen groot succes. Ondanks een sterke opbouw slaagt de film er niet in om de spanning vast te houden.

2,5 *

avatar van Mr-Mcmovie
Zwak.

Een King verfilming vind ik meestal wel leuk maar jammer genoeg was dat bij a good marriage niet zo. Allen en Lapaglia vormen mekaar niet aan en weten totaal niet te overtuigen, zeer slecht acteerwerk tot zover.

Wel een sterk verhaal maar de regiseur weet het niet goed over te brengen wat ook al veel stuk doet dan.

Ook de scenes als Allen's personage zich van alles inbeeld was vrij lame en dom dat moest ook weer niet.
Ik verwachte ook min of meer een confrontatie tussen de twee hoofdspelers, maar dat kwam ook niet. Alleen zo rap rap en allemaal plots en hij is dood, nee is ook ni bepaald spannend.

Ook het budget, kwaliteit, en zijn geheel van de film heeft veel te veel weg van een tv film.
Het beste aan a good marriage was stephen Lang die me wel wist te vermaken vooral in de laatste scenes van de film. De gesprekken tussen allen en lang.

avatar van mcdaktari
De film begint eigenlijk redelijk maar word hoe langer hij duurt steeds saaier.
Nee dit is weer zo'n Stephen King verfilming die net niet datgene heeft wat de boeken wel hebben. Dat vind ik nogal vrij vaak dat de Stephen King boeken vele malen beter zijn dan de films, met een uitzondering er tussen. A Good Marriage is qua film een behoorlijke flop wat mij betreft.