Inherent Vice (2014)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Paul Thomas Anderson
met Joaquin Phoenix, Josh Brolin en Benicio Del Toro

Doc Sportello is een privédetective in het Los Angeles van de jaren zestig. Op een dag staat zijn ex voor de deur met het bericht dat de miljardair op wie zij verliefd is gekidnapt gaat worden. Sportello stort zich op de zaak en voor hij het weet raakt hij verwikkeld in een bizar web van motieven en krijgt hij te maken met surfers, oplichters, drugsverslaafden, een moordlustige woekeraar, een undercover saxofonist, en tot slot een mysterieuze entiteit die bekend staat als de Golden Fang.

Bij Paul Thomas Anderson:

Yes! Misschien nog wel meer zin in als 'The Master'!

avatar van AC1
AC1
Een Film Noir van PTA? Bring it on!

avatar van Jesper187
Laat maar komen inderdaad! en kijk hier misschien nog wel meer naar uit dan ik naar The Master deed. Ook fijn dat PTA wat productiever wordt; hoop dat hij deze lijn voort blijft zetten, althans zolang het niet ten koste gaat van de kwaliteit.

avatar van HarmJanStegenga
Mooi, dit vind ik goed nieuws! Benicio Del Toro Joins Paul Thomas Anderson’s ‘Inherent Vice’ | /Film - slashfilm.com Al gaat het geloof ik om een niet al te grote rol.

avatar van nilserr
Yeah! Hopelijk is het wel een aanzienlijke rol. Een van mijn favoriete acteurs die samenwerkt met mij favoriete regisseur, kan niet missen. Nu hoop ik nog op een nieuwe rol voor Philip Seymour Hoffman en John C. Reilly.

avatar van DonPeliculón
Weet iemand al meer over Inherent Vice? Releasedatum of wanneer de eerste trailer komt of zo?

avatar van Zandkuiken
Over een releasedatum heb ik ook geen info, maar denk niet dat er momenteel een film is waar ik meer naar uitkijk dan deze. Een noir van PTA

avatar van DonPeliculón
Jonny Greenwood gaat de muziek weer verzorgen in ieder geval, net zoals bij There Will Be Blood en The Master.

fan-art plaatje
Werkelijk prachtig gemaakt stukje fan-art, gebaseerd op een scene uit de film waarin Phoenix' personage Doc Sportello nogal wat aan het hallucineren is, o.a. Bugs Bunny komt langs.

avatar van HarmJanStegenga
Eerste reacties n.a.v. een testscreening zijn binnen overigens. Fantastisch om te horen dat het een mix tussen The Long Goodbye en The Big Lebowski schijnt te zijn, maar dan in PTA z'n eigen stijl met veel hilariteit en een ingewikkeld plot.

avatar van AC1
AC1
Waar heb je dat gelezen, Harm?

Laat maar, ik heb het al gevonden.

Link

Yes!

Stevige cast ook met naast genoemden ook Reese Whiterspoon, Owen Wilson en Eric Roberts.

avatar van mjk87
Release 29 januari 2015 in Nederland volgens IMDB: Inherent Vice (2014) - Release Info - IMDb

Dat zal wel in Cinemec in Ede worden waar ik hem moet zien, kan me niet voorstellen dat de JT deze gaat tonen. The Master en There Will be Blood waren ook voor het filmhuis en hier is het beeld en geluid nou niet zo super dat ik het daar wil zie.

Hier kijk ik dus overigens echt naar uit en binnenkort zal er wel een trailer zijn want binnen anderhalve maand komt de première in New York.

avatar van Minken
Teaser of trailer laat wel op zich wachten; zo benieuwd naar deze!

avatar van mcdaktari
Wat een cast zeg. Hier heb ik echt zin in. De trailer ziet er iig goed uit.

avatar van Zandkuiken
Ziet er inderdaad geweldig uit!

avatar van HarmJanStegenga
Eindelijk de trailer! Ziet er fantastisch uit!

HALVE TAMME.
Kleurrijke poster.

avatar van mcdaktari
Wat een tronie heeft die Joaquin Phoenix toch met die bakkebaarden, en dat van Josh Brolin mag er ook wezen.

avatar van Montorsi
Ziet er leuk uit. Beetje een Boogie Nights vibe.

avatar van mjk87
Schitterend poster, redelijke trailer, ben heel benieuwd, lijkt inderdaad meer de kant van Boogie Nights maar ook Punch-Drunk Love uit te gaan. Kleurrijker, vrolijker.

avatar van de grunt
PT flikt het waarschijnlijk weer.

Geniale trailer, het aftellen is begonnen

avatar van NYSe
Heerlijke trailer; lijkt vooralsnog een heel stuk luchtiger dan Andersons voorgaande drie (meester)werken, maar desalniettemin kan ik niet wachten. Lijkt op schitterend camerawerk (want Elswit), een sterke soundtrack (want Greenwood), goed acteerwerk (want Phoenix, Brolin, Del Toro en Witherspoon) en in ieder geval een paar ijzersterke scènes (want Anderson) te beloven...

avatar van -LvB-
Eindelijk weer eens een film om maar uit te kijken. Trailer ziet er behoorlijk uit

avatar van John Milton
Love it. heel benieuwd. Jammer dat die December 12 op de poster niet klopt

avatar van AlexvanRiel
Dit ziet eruit als een film zoals David O. Russel hem had willen maken met American Hustle. Een keer wat luchtiger werk van P.T.A. is bepaald geen straf.

avatar van de grunt
PT heeft zich duidelijk laten beinvloeden door Altman. Ik zou geen betere inspirator kunnen bedenken.