Shu Shan Zheng Zhuan (2001)

Alternatieve titels: The Legend of Zu | Zu Warriors

Hongkong / China
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Hark Tsui
met Ekin Cheng, Cecilia Cheung en Louis Koo

Al 200 jaar lang heerst een duistere kracht genaamd Insomnia over het land en de Zu bergen. Sky King heeft in al die tijd goed getraind en wil samen met de hulp van andere vechters Insomnia verslaan maar het blijkt dat het nog sterker is geworden door de jaren heen.

avatar van balosa
een hoop gevechten en CGI die er wel gaaf uitzien, verder is het een redelijke film met een matig verhaal wat je wel vaker ziet bij dit soort films draait het meer om de gevechten, 3*

avatar van J.T.O
Extreem vaag, maar wel goed eyecandy. Een 3 voor de gevechten, maar de rest is beeeeeeep.

avatar van Villevalo23
Naast een paar mooie scenes was dit toch vooral een hele grote tegenvaller.

Sommige gevechten zien er wel goed uit terwijl andere (en verreweg de meeste) dan weer tenenkrommend zijn. Het verhaal slaat echt totaal nergens op en ik zat eigenlijk alleen maar te wachten tot de film afgelopen zou zijn.