The Ring Two (2005)

Alternatieve titel: The Ring 2

Horror / Mystery
111 minuten / 128 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Hideo Nakata
met Naomi Watts, Simon Baker en David Dorfman

Rachel is met haar zoon Aidan naar Asheville verhuisd en werkt bij de plaatselijke krant. In de archieven ontdekt Rachel een moordzaak en het lijkt erop dat de zaak te maken heeft met de mysterieuze videoband. Dan wordt Aidan opgenomen in het ziekenhuis: bewusteloos, onderkoeld en vol blauwe plekken. Rachel denkt dat dit het werk is van Samara Morgan en ze gaat terug naar Seattle om dieper te graven in haar verleden.

Usual Suspect
Dit vervolg is helemaal niet zo slecht, er zitten weer genoeg enge momenten in, en de film heeft nog steeds dat donker sfeertje en die onderhuidse spanning.
Alleen is in dit vervolg het verhaal een stuk minder sterk dan in het eerste deel, en dat is precies wat deze film mist.

3***

avatar van zwartexlola
stomste 'griezelfilm' ooit.
Het enige wat ze hiermee wilden bereiken waren verschietmomenten,
juist ja.

Tim Esmann
helemaal geen slecht vervolg er zitten erg enge momenten in.
ik heb de film gezien en ben best vaak geschrokken.
Dus alle ophef over dat de ilm heel slecht is is niet helemaal waar.
natuurlijk geen 5 sterren want er zijn toch veel betere films.

avatar van %%%%%%
Minder als deel 2 het verhaal blijft wel leuk.Maar deze gaat meer van thriller naar horror dat is jammer de spanning van deel 1 zit er niet meer in.En het meisje komt meer in beeld dat haalt de spanning ook wat weg.Maar het blijft toch en spannende film 3

avatar van jumpstylemovie
veel slechter vervolg met weinigs horror achtig.
toch nog wel eng of zo
2.5***

avatar van Horror-Tijger
Deel 1 was al eng:S Nu moet ik me schrap zetten voor deel 2. Want die komt op TV. Ik ga kijken!

avatar van BlueJudaskiss
En dat is dan een Horror-Tijger Deel 2 is heeeeeeeeeeeeel saai, dus verwacht er maar niet te veel van! Kan het altijd meevallen!

avatar van darkjaap
hopen dat hij net zo goed is als zijn voorganger
vanaaf maar is kijken

avatar van Seifer
Nah deze film ga ik niet kijken, vond 1 al bagger.

avatar van Dianaa`
Ik houd zoiezo niet van horror films, maar dat terzijde.
De film is opzich wel goed, het heeft velen schrikmomenten. Deel 2 vond ik zelf toch wat enger dan in 1. Alhoewel in deel 2 het meisje wel erg vaak voorkwam.
Het engste moment in deel 2 vind ik wanneer ze in die badkamer is en wanneer ze achter de vrouw aanrent.

Seifer schreef:
Nah deze film ga ik niet kijken, vond 1 al bagger.

Tja, als je je ogen dicht houd kan een film inderdaad bagger zijn.

avatar van Annniek
Kga zometeen kijken! Ik vond deel 1 zeer goed en zeer eng. Ik hoop dat deel 2 ook leuk is!

avatar van Demoniac
Op de een of andere manier is de mysterieuze sfeer uit het eerste deel niet terug te vinden in dit tweede deel. Deel 1 was vooral creepy en mysterieus, maar dit deel zoekt het meer richting de drama en maakt duidelijk meer gebruik van computereffecten, waarvan er slechts één echt mooi was: de scene in de badkuip wanneer het water omhoog stroomt. Ook jammer vond ik het dat de videoband vrijwel geen rol meer speelde in deze film. 3*

orbit
Lachwekkend slecht! Al was de remake al kompleet overbodig natuurlijk

avatar van Turkeyloverz
Geen remake, maar origineel verhaal las ik ergens over deze 2e Ring. Dan had ik liever een remake gezien, want deze had een verhaal dat bijna nergens op sloeg. Toch hebben ze de sfeer van de 1e nog behoorlijk weten te houden en is The Ring 2 erg vermakelijk film voor een late vrijdagavond.

Ik vond deze idd een stuk minder dan deel 1:

minder creepy, minder horror, eigenlijk meer een thriller.

Goed en mooi gemaakt, maar viel er even -letterlijk- bij in slaap en dat kan toch niet de bedoeling zijn bij een enge film?!

Eigenlijk was alleen de scene op het einde in de put spannend.

Ik ergerde me trouwens net als bij deel 1 ontzettend aan dat jongentje: wat een raar kind en wat acteert hij ontzettend slecht.

2,5 ster.

avatar van darkjaap
ik vond deze juist beter
veel enger en de schrik momenten waren beter uitgewerk
en wat betreft dat dat meisje te vaak er in voorkomt
dat maakte wat mij betreft de film alleen maar beter
4 *

avatar van Annniek
Ik vond het weer een goeie film en ook weer zeer eng. Alleen deel 1 vond ik toch beter/enger/leuker.

LOL best grappig..
Misschien moet dat jongetje Aiden wel zo lelijk acteren?
Ik bedoel, kijk naar z'n tekenkunsten ( als je begrijpt wat ik bedoel )

BlueSword
haha die herten, WTF!

avatar van thunderball
Die scene met de herten vond ik maar een vreemde, behoorlijk nep uitziende scene, die ook weinig tot niets verder met het verhaal van doen had.

avatar van Turkeyloverz
thunderball schreef:

Nog zieliger; later, als Rachel de kelder van het oude huis van de familie Morgan in gaat, ziet ze daar een boel van die dingen staan die herten op hun kop hebben. Dat is dan de zogenaamde verklaring.

En je had het over het slechte acteerwerk van Aiden; best ironisch eigelijk, want hij acteert uitmuntend, precies zoals de personage van Aiden hoort te zijn. Dat joch is creepy, abnormaal, noemt zijn moeder Rachel, noem maar op.

avatar van thunderball
Volgens mij moet hij toch echt doorgaan voor een normaal kind.

Nergens uit het verhaal, of uit reacties van de andere personages, blijkt dat hij abnormaal is, maar door dat ie zo slecht acteert, hij zegt bv alles als uit zijn hoofd geleerde korte zinnetjes op, komt hij heel vreemd over (En err zijn wel meer kinderen die hun ouders bij de voornaam noemen, hoor!).

Da's toch wat anders als uitmuntend acteerwerk!

avatar van Fran
Het verbaasd mij maar ik vond dit deel veel beter dan het eerste deel. Waarschijnlijk omdat ze nu veel inhoudelijker ingingen op het verhaal van Samara. Het eerste gedeelte ging er voornamelijk over hoe eng Samara was maar ik vond dat ze niet echt de diepte in gingen.

Dit deel was spannend van begin tot einde. Een minpuntje vond ik dat ze zo laat pas het het gehele verhaal over Samara vertellen. Als je deel 1 niet gezien hebt dan duurt het even voor je een beetje de achtergrond van het verhaal kent.

Hele spannende en creepy film. Vooral de scene in de put vond ik heel goed gemaakt. Ik geef er zelfs *4 voor.

avatar van moviefanatic
Wat een belachelijk vervolg op deel 1 is dit! Het hele concept van 'bekijk een video en sterf binnen 7 dagen' is weg en daarmee gelijk de mysterieuze sfeer die in deel 1 zo kenmerkend was.
2 **

enge stukjes alleen toen ze de moeder van samara ontmoette enzo werd het nogal saai
-- - --- - --

De film is best creepy en de acteurs doen aardig hun best. Toch stelt de film teleur. Pas halverwege lijkt er enigszins een ((slap) verhaal in te zitten, daarvoor volgen doelloze scenes elkaar op.
De beklemmende, zelfs dramatische sfeer werkt aardig; maar maakt het allemaal wel erg serieus.

wat ik zo raar aan de film vond was dat die samara iedereen afslacht en op het einde opeens een moeder heeft. Moest dan op eens de kinderlijke kant van samara naar voren komen?

Dit is zeker geen slechte films, maar zoals in de meeste gevallen de 2e of soms 3e deel, valt altijd tegen. Deze dus ook. Het is een beetje eentonig. Kortom: geen slechte film maar had er iets meer van verwacht

avatar van martinovitch
minder als het eerste deel vind ik maar het vervolgt wel goed ik denk als je het eerste deel niet hebt gezien dat je dit tweede deel niet kan volgen. maar toch het wordt langdradig.
voor mij 3*