Petals on the Wind (2014)

Drama / Thriller

geregisseerd door Karen Moncrieff
met Heather Graham, Rose McIver en Ellen Burstyn

Een decennium nadat Cathy, Christopher en Carrie ontsnapten van de zolder van hun grootouders in Foxworth Hall, komen ze tot het besef dat men bepaalde geheimen niet zomaar achter zich kan laten. Cathy komt terecht in een gewelddadige relatie met Julian, een collega-danser. Daardoor worden Cathy, Julian en Christopher geconfronteerd met de gevoelens die ze voor elkaar ontwikkeld hebben. Wanneer tragedie opnieuw toeslaat, keert Cathy terug naar haar grootmoeder in Foxworth Hall.

avatar van Taran Tiraki
Voor het eerst verfilmd en als fan van de boeken serie moet ik zeggen dat ik niet teleur gesteld ben door deze TV productie van LifeTime.

avatar van Dominootje
Aparte film en zeer meeslepend!
Kijkje waard (:

(!) Het is blijkbaar een vervolg..? Prima kijkbaar zonder trouwens.

avatar van Noodless
Inderdaad een apart filmpje die voldoende boeiend blijft tot het einde ondanks een paar ongeloofwaardige plotwendingen. Vooral de manier van wraak nemen op de moeder via haar man is wat vergezocht. Het verhaal blijft toch wel overeind gezien de opbouw en de ongemakkelijke gevoelens die bij het verhaal gepaard gaan. De cast is overigens goed. Rose McIver komt overtuigend over. 6,5/10

avatar van Roxpandabeer
Na deel 1 te hebben gezien was ik erg benieuwd naar deel 2 ivm het einde..
Helaas vond ik dit deel toch een héél stuk minder!
Deel 1 een 3,5 gegeven, was een erg interessante spannende film... maar ik geef deze een kleine 5.
Veel minder spannend, veel te voorspellend.
Acteer werk was verder wel prima, daarom een 2,5 ster.

avatar van mjk87
Vond ik Flowers in the Attic nog best heel aardig om te zien (ondanks zijn duidelijk gebreken), met dit vervolg kan ik helemaal niets. Het unieke van die eerste film is nu natuurlijk volledig weg, broer en zus zijn minder leuk en het verhaal weet maar geen lijn te vinden. Maar bovenal voelt het geheel als RTL 4-film aan, zo vreselijk zoetsappig en glad krijg je ze zelden. Verder oogt het geheel nogal goedkoop, blijven die lelijke cuts richting de reclame en weerhoudt enkel een goede bui me van de laagste score. 1,0*