Flowers in the Attic (2014)

Canada / Verenigde Staten
Drama / Mystery

geregisseerd door Deborah Chow
met Heather Graham, Kiernan Shipka en Ellen Burstyn

De jaren vijftig van de twintigste eeuw. Vier broers en zussen van wie hun vader onlangs overleed, worden door hun moeder Corinne teruggebracht naar het landgoed van hun welgestelde familie. In een poging om de liefde (en erfenis) van haar stervende vader terug voor zich te winnen, sluiten Corinne en haar moeder de vier kinderen op in de noordelijke vleugel van het grote huis, om hen onwetend te laten over de rijkdom van de grootvader en welke hun rechten zijn bij zijn overlijden.

avatar van Daan258
Ben zeer benieuwd naar deze film.

Oppervlakkig, miste details, had wat dieper gemogen, mist de sympathie uit de boeken. Het einde was totaal niet in overeenstemming met het boek. De zolder was superklein, in het boekt strekt deze ver uit( wat je ook verwacht als je het huis ziet) en het leslokaal is in het boek een aparte kamer. Ja de grootmoeder is claustrofobisch.. Waarom lees je in het 5e boek en hadden ze in deze film al eerder gezegd dat ze dat was. Het had dus niet gehoeven dat ze betrapt werden. Als ze het goed hadden nagedaan zoals in het boek was er niks geks mee dat ze gewoon konden ontsnappen. Toen ze aan het begin begin binnen kwamen, en bij het feest, mochten ze ook open en bloot door het huis. Het einde was over the top en lachwekkend. en helaas kwam niet alles overeen met het boek, de beste (diepste) momenten waardoor het aansluit. Verder vond ik alle characters behalve de moeder(ik stoorde me aan haar ogen en misschien had ik een ander ideaalbeeld voor ogen) en cathy (acteerde naar behoren, maar door haar babyface en oppervlakkige ontluikende puberteit net onder het randje) goed uitgebeeld. De grootmoeder was angstaanjagend op momenten. Enige leuke eraan is dat je je op zich een beeld voor ogen kunt vormen.. 3 sterren omdat ik deze reeks al vanaf mijn 14e grijs heb gelezen en de poging om het opnieuw te verfilmen aardig vindt..

In de jaren tachtig was Virginia Andrews een fenomeen. Haar boeken werden verslonden. Op een gegeven moment was ik dermate nieuwsgierig dat ik het eerste deel van de Dollangangerserie "bloemen op zolder" heb gelezen. Ik vond het destijds zo absurd dat het me voor geen meter kon boeien. En nu dus de film. "Wie weet", dacht ik nog. Maakte in ieder geval een afgeraffelde indruk waarin, behalve dat er behoorlijk overgeacteerd werd, de regisseuse geen enkele ruimte heeft gelaten voor subtiliteit. Ook het incest gedeelte is voor het gemak maar overgeslagen.

avatar van Taran Tiraki
6 miljoen kijkers in amerika! Deze lang verwachten remake is nu eindelijk uit en heeft mij tevreden gestemd. Ben een enorme fan van de Dollanganger saga en heb dan ook genoten van de remake van het orgineel uit 1987. Het is deze keer geen bioscoop film geworden en dat zie je ook aan de kwaliteit en voelt te veel aan als een tv-film (wat het ook is haha) maar is wel meer trouw aan het boek. Na het enorme succes van deze remake waren ze al bezig met de verfilming van het tweede boek dat nu eindelijk voor het eerst is verfilmd en deze maand te zien is op lifetime. Hier de trailer van Petals in the Wind 2014 Lifetime VC Andrews Series featuring Petals on the Wind Sizzle Reel on Vimeo en volgend jaar komen deel 3 en 4 uit en dan is de serie eindelijk verfilmd alleen denk ik niet dat ze deel 5 de prequel Garden of Shadows gaan verfilmen. Voor fans van het boek is deze remake een must see maar ook het orgineel uit 1987 is de moeite waard deze heeft een geweldig soundtrack.

gauke schreef:
Dan is het je misschien ontgaan maar broer en zus gaan met elkaar naar bed op het matras op zolder net zoals in het boek nadat Christopher erachter komt dat Cathy Bart Winslow heeft gekust in zijn slaap. Dat hoort hij namelijk als hij rondsluipt in het enorme huis.

Er is een vervolg op deze film; 'Petals on the Wind'!
Klopt dit???

Flowers in the attic 2014 en ook het tweede deel Petals on the Wind 2014 .
ze zijn voor tv gemaakt en dat is ook goed te merken alles is veel te trag en slap.
alles is heel matig.

Flowers in the Attic (1987) is toch wel beter

Aangename bewerking van het boek van Virginia Andrews , kijkt lekker weg.

avatar van blurp194
Een wat slordige tv-productie. Vooral te merken aan de slordige edits voor de reclameblokken - irritant is daar een beleefd woord voor.

Heather Graham speelt de mother of all moeders from hell. Wat een ziek persoon - en dan die oma nog. Je zal het maar zo treffen. De sympathie ligt dan heel makkelijk bij de kinders - die erg charmant vertolkt worden. Engeltjes, in een scherp contrast met hun voorouders.

Verfilmd van een boek, en dit is dan de remake. Misschien het origineel maar eens opsnorren.

Justice4All schreef:
Er is een vervolg op deze film; 'Petals on the Wind'!
Klopt dit???
Ja dat klopt en deze is inmiddels ook al uit. Volgend jaar komen deel 3 If There Be Thorns en deel 4 Seeds of Yesterday uit. Ook zal het boek My Sweet Audrina worden verfilmd.

Taran Tiraki schreef:

Petals on the Wind (2014)

avatar van mjk87
Goed zal ik de film niet willen noemen, naast het al wat vreemde gegeven van de hele film is vooral overduidelijk dat dit voor de televisie is gemaakt, met lelijke cuts richting reclameblokken (en dat weegt zwaar, want na elk toch wel emotioneel moment zo een lelijk einde ineens met zwart beeld en dan een scène daaropvolgend die helemaal niet past eigenlijk). Daarnaast soms wat kort, met twee irritante kleine kinderen en een hoog EO-gehalte. Maar toch kijkt de film best fijn weg met de twee oudste kinderen die best heel leuk spelen en een aantal mooie momenten in de film. Graham en Burstyn doen dan wel aan overacteren, maar deze theatersetting die de film eigenlijk heeft, maakt dat ook mogelijk en het past zowaar. 3,0*.

avatar van Tiany
Het verhaal klinkt erg goed, indien dit waar gebeurd is is dit vreselijk.
Maar was niet altijd even boeiend, ik heb de film af en toe moeten doorspoelen.
De film had alles om een goede thriller van te maken, de oudste kinderen acteerden goed maar leken meer de typetjes voor een mooie Disney film.
Burstyn vond ik prima als venijnige harteloze grootmoeder. De moeder vond ik ook goed in haar engelachtige maar leugenachtige doorslechte rol.

avatar van Alittleromance
Weer maar eens een verfilming van 1987. De laatste jaren proberen ze alles te verfilmen en telkens mislukt het. Ze kunnen er beter mee stoppen.

avatar van Dominootje
Oké, nu snap ik deel 2 wat beter Blijft toch boeiend..

De boeken waren fantastisch.de film uit 2004 is het absoluut niet waard kijken.

Matig verhaal, dat waar gebeurt zou zijn, al heb ik mijn twijfels.
Maar het is een 'leuke' film voor tussendoor.
Niet echt een aanrader dus.