Flowers in the Attic (1987)

Drama / Thriller

geregisseerd door Jeffrey Bloom
met Louise Fletcher, Kristy Swanson en Victoria Tennant

Waargebeurd verhaal over vier kinderen die maandenlang op een zolder werden opgesloten door hun moeder en sadistische oma. De kinderen verzamelen al hun moed en bedenken een ontsnappingsplan.

avatar van Linn

avatar van Alittleromance
Ik heb deze film vroeger op video bekeken van videoland. zeer goede film, maar is deze film al DVD te verkrijgen? Als iemand deze film nog op VHS heeft en wil verkopen mail me dan, bedankt

Heb deze op school gezien (toen ik een jaar of 15 was). Vond het een erg goede film, is me altijd bij gebleven. Maar ik heb hem nooit ergens kunnen vinden

avatar van brucecampbell
sterke rol van fletcher!

avatar van thunderball
Ik las hier laatst wat over. Die zou ik wel willen zien! Eens opzoeken of ie ergens te vinden is!

cambal
Boeiende thriller , drama met hele spannende ontsnappings pogingen , kijkt lekker weg.

avatar van Bubblez
Goede film! Spannend vanaf het begin, een mysterieus sfeertje. Wel echt een jaren tachtig-uitstraling, maar daardoor niet minder interessant.

Wat een teleurstelling!
Bloemen op zolder is een van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen, en heb me dus verheugd om de film te zien..
Wat een afgeraffelde film!
Alle mooie momenten in het boek komen niet terug in de film.
Ook de relaties tussen de kinderen komen niet terug.
Erg jammer want dat maakte het boek tot een mooi verhaal.
Ik heb me dus voorgenomen om nooit het boek eerst te lezen voordat ik de film zie...dan kan het niet zo tegenvallen..

Tom de Haas
Ik heb eerst de film gezien en toen de gehele Dollanganger saga gelezen, en dan is de film best te waarderen. Maar wel erg jammer dat de relatie tussen broer en zus is wegelaten , dat maakten het boek ook zo goed. En dan natuurlijk het teleurstellende einde dat er voor zorgde dat de vervolg boeken niet verfilmd konden worden. Voor de rest is de film best goed vooral Louise fletcher als Grandmother is top. Voor diegene die deze film hebben gezien maar nog niet de boeken hebben gelezen (in totaal 5 delen) dan kan ik je die echt aanraden. Ik ben zo verliefd geworden op die serie dat ik niet alleen de Omnibus heb maar ook elk deel in de originele uitgave. Er gaan nog steeds geruchten dat er een Re-make gaat komen. O ik hoop het zo, maar dan wel als ze nu wel de gehele serie gaan verfilmen!!!

Linn schreef:
niet waargebeurd maar verfilmd naar een boek

Eerst dachten mensen dat dit Virginia Andrews echt was overkomen, maar nee deze vrouw en natuurlijk schrijfster van de Dollanganger sage is zeer liefdevol opgevoed. Maar ze heeft de inspiratie voor Bloemen op zolder opgedaan toen ze in het ziekenhuis lag en een Crush kreeg op haar dokter die haar behandelde, deze dokter bleek vroeger met zijn broetje en zusjes op te zijn gesloten op zolder door hun moeder. Om een erfenis in de wacht te slepen. Dus het is wel op een waargebeurd verhaal gebaseerd.

avatar van skullcandygirl94
LauraCharlotte schreef:
Wat een teleurstelling!
Wat een afgeraffelde film!
Alle mooie momenten in het boek komen niet terug in de film.
Ook de relaties tussen de kinderen komen niet terug.
Erg jammer want dat maakte het boek tot een mooi verhaal.

ik ben met je eens...vooral het einde...dat was slecht.

Linn schreef:
niet waargebeurd maar verfilmd naar een boek

Ik zie op boekmeter dat je een fan bent van Andrews net als ik, dan zou je toch eigenlijk moeten weten dat het wel waar gebeurd is zoals ik hier eerder heb beschreven.

Je kunt het nalezen op de volgende link The Complete V.C. Andrews: Based on A True Story - completevca.com en dan ontdek je meteen een super site met alles over Andrews en haar en zijn boeken. Je weet toch hopelijk wel dat ze nu door een man worden geschreven, namelijk Andrew neiderman. Andrews zelf heeft er maar 9 geschreven en stierf in december 1986. Ze heeft trouwens ook een cameo in deze film, ze is die vrouw die het raam aan het poetsen is.

avatar van knusse stoel
Het is al heel lang geleden dat ik het boek heb gelezen, dus vergelijken ging erg moeilijk.
Ook vriendin had het lang geleden gelezen en had dus ook geen vergelijkingsmateriaal.
Film vonden wij aardig leuk, goed gemaakt en geacteerd, dus 3 1/2 sterren krijgt hij van ons.

avatar van alexspyforever
Deze film heb ik gisteren volledig bekeken. Ik heb deze inmiddels op DVD besteld. In een ver verleden heb ik de hele boeksenserie van VC Andrews gelezen. Het eerste boek uit de reeks waarop deze film is gebaseerd is dan ook het beste. Van de drie volgende delen heb ik eigenlijk weinig kunnen genieten. Dat gezegd zijnde vond ik de film vrij aardig en ik had wel meerdere momenten waarop ik dacht, ja dat heb ik inderdaad destijds gelezen. Wat me wel opviel is dat er nauwelijks scènes zijn op zolder die nochtans een heel belangrijke plaats innam in het boek. Wat me geweldig stoorde was dat ze een elementair ding hadden weggelaten in de film die in het verhaal van kapitaal belang bleek voor de rest van de serie, met name de incestueuze relatie die zich tussen Cathy en Christopher ontwikkelde. Niet dat ik de gedetailleerde beelden verwachtte waar broer en zus de liefde bedrijven, maar een versuisterde liefdesscène, een kus of suggestie. Christopher praat een paar keer met Cathy die in bad zit en hun grootmoeder die dit opmerkt noemt hen "sinners". Christopher raakte zijn zus niet eens aan, zelfs geen begeerlijke ogen naar haar. Ook het einde vond ik vrij zwak. Ik weet niet meer hoe het verhaal eindigde, maar ik het het gevoel dat er toch iets anders gebeurde met de moeder in het boek.
Ik heb vernomen dat er volgende jaar een remake van zou uitkomen. Ik hoop dat deze dit belangrijke element er wel in zal verwerken.

laundromat
Deze verfilming van mijn #1 boek niet gezien. Ook niet van plan. Toch hou ik de nieuwe, nog uit te komen, tv-film in de gaten. Hoewel ik ook bij die betwijfel of ik hem ga zien. Heb nu toch beeld van boek...die ik al paar jaar niet meer gelezen heb maar helemaal kan dromen.

alexspyforever schreef:

De verfilming is helaas precies hetzelfde zoals je het beschrijft, is weeeeer oppervlakkig en mist de belangrijke details.

avatar van alexspyforever
acsaczy schreef:

Ondertussen ben ik ook weer achter het echte einde in het boek gekomen. Ik denk dat ze het einde hebben veranderd om mogelijke sequels op deze film te vermijden. Ondertussen is er ook een remake gemaakt. Het is echter een TV-film dus in welke mate deze beschikbaar zal zijn in Europa is nog zeer de vraag. Ik heb gelezen dat men hier wel de incestueuze relatie tussen broer en zus behoudt. Wederom lage waardering op imdb, maar ik heb toch interesse om em te zien.

alexspyforever schreef:

Ik heb hem dus al gezien en mijn review (met spoilers) kun je lezen bij de moviemeter pagina van de nieuwe film!

net de remake van Flowers in the Attic uit 2014 en ook het vervolg (Petals on the Wind )gezien. gemaakt voor tv die duuren alle twee 175 minuten sammen.
die volgen meschien het boek meer op maar zijn daarom niet beter .

Flowers in the Attic (1987) is toch beter gemaakt meschien niet helemaal naar het boek.
voor al de soundtrack van christopher young past goed bij de film
maar zeker beter dan de remake

flowers de remake gezien had er veel van gehoord maar vond dat broer en zus gedoe niet meer van deze tijd ben niet zo preuts maar het is toch gewoon incest.

van leur schreef:

Je hebt op de verkeerde gestemd deze moet je hebben Flowers in the Attic (2014)

avatar van missl
Ik heb het boek niet gelezen maar deze film heeft wel een interessant verhaal, echter voor mij net niet spannend of eng (de oma) genoeg gebracht.