Pixels (2015)

Verenigde Staten / China / Canada
Actie / Komedie

geregisseerd door Chris Columbus
met Peter Dinklage, Adam Sandler en Michelle Monaghan

Wanneer buitenaardse wezens de videobeelden van klassieke arcadespelletjes verkeerd interpreteren als een oorlogsverklaring vallen ze de aarde aan. Hierbij gebruiken ze de spelletjes als model voor hun verschillende aanvallen. President Will Cooper roept de hulp in van zijn beste jeugdvriend Sam Brenner, in de jaren 80 een videospelkampioen en nu een installateur van thuisbioscopen, om een team arcadegamers te leiden en zo de buitenaardse wezens te verslaan en de planeet te redden.

avatar van K. V.
Deze viel uiteindelijk toch nog beter mee dan gedacht. Toch wel een leuk en origineel gevonden verhaal. Visueel was het wel tof gemaakt en er zaten wel leuke personages in. De cast zelf vond ik wel wat minder. Ook de humor was wisselend.
Leuk om eens mee te pikken als hij op tv passeert.

avatar van Bakema NL
Stond op Netflix, toch maar eens kijken want ik ben opgegroeid met die games. Maar Adam Sandler hield me tegen bij deze film want er is denk geen acteur waar ik een grotere schurfthekel aan heb.
Hij was gelukkig niet erg irritant in deze film. Eigenlijk vond ik het allemaal best vermakelijk. Natuurlijk oerdomme film met een aantal van die usual suspects acteurs die altijd mee komen draven met Sandler maar het hele 80's game gebeuren redt de boel. Pure nostalgie dus en daarom toch vermakelijk.

avatar van remorz
Ja, wat moet ik hiermee?

Kijken als een kind, het blijkt al snel de enige optie. Want hoewel het er visueel soms niet verkeerd uitziet, kan je niet alleen het verhaal, maar ook de invulling niet serieus nemen.

Niet doen dus, serieus nemen. Niet ergeren aan de president van de VS, die voor een intergalactische aanval zijn buddies van vroeger inschakelt. Of aan de wisselvallige personages, die handelen en praten als karakters uit een slecht vervolg op een Disney-animatie.

Ik had steun aan Dinklage, die erg geslaagd annoying in zijn rol zat en de film nog wat geinige humor gaf. Voor de rest veel acteerwerk dat wat onwennig overkomt. Misschien omdat er zo veel post-production is toegevoegd, dat men op de set veel tussen green screens staat, maar erg naturel komt het allemaal niet over. Daardoor ook maar weinig aanstekelijk.

Af en toe is er wat schwung, maar de vonk sloeg niet over. Niet grappig, geen pakkend spektakel en in vele opzichten simplistisch en flauw, waar ik maar niet op kon invoegen. 1,5*

De regisseur heeft drie goeie scènes gemaakt en daaromheen nog een uur aan totaal inspiratieloze bagger. In dat uur is het verhaal flut, de humor is bizar slecht. De drie scènes zijn daarinteger wel goed en grappig.