Dracula Untold (2014)

Verenigde Staten / Japan
Actie / Fantasy

geregisseerd door Gary Shore
met Luke Evans, Dominic Cooper en Sarah Gadon

De vijftiende eeuw. De jonge prins Vlad Tepes (Luke Evans) leidt samen met zijn gezin een gelukkig leven en heerst over een klein koninkrijk. Wanneer de door hem gevestigde vrede wordt bedreigd door een moordlustige sultan reist Vlad af naar de Broken Tooth berg, waar hij een oeroude tovenaar tegenkomt. De twee sluiten een deal, de prins krijgt de kracht en snelheid om zijn vijanden te vernietigen, maar zal daardoor een onstilbare dorst naar menselijk bloed hebben. Hij wordt daarbij de eerste vampier die de wereld ooit gezien heeft: Dracula.

avatar van Pazmaster
Helemaal geen verkeerde film. Het verhaal is best aardig, het acteerwerk kan er best mee door en het ziet er bij vlagen gewoon echt goed uit. Lekkere actie en het tempo wordt er goed in gehouden. Ik vond 'm best vermakelijk.

avatar van clubsport
Dit is natuurlijk geen horrorfilm zoals een dracula film zou verdienen en je kan je afvragen waarom je van een klasiek horrorverhaal een modern soort historisch actiespektakel zou moeten maken .
Wat dat betreft de oude films en coppola's versie veel sfeervoller en beter .

dat gezegd hebbende was ik desondanks positief verrast door deze film je moet hem ook niet willen vergelijken met de voorgangers want dat zijn 2 verschillende werelden .
Het acteerwerk het verhaal de actie het was allemaal redelijk en bij vlagen prima gedaan en ondanks dat deze vreemde move van horror naar actie helemaal had kunnen mislukken vind het het des te knapper dat er toch nog zo'n aardige film uit is gekomen .

avatar van weerwolf79
Zoals de titel al aangeeft, ze hadden deze film beter niet kunnen maken.

avatar van Elchapo
Wel vermakelijk,maar niet hoogstaand...3stars.

Niet slecht. Heb me best vermaakt. Het enige minpunt is misschien, dat er niet genoeg opbouw is, alsof het snel moet worden afgeraffeld. Je krijgt hierdoor niet genoeg binding. Maar al met al toch een dikke voldoende.