• 8.614.008 stemmen

Releasedatum: 9 oktober 2014

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Dracula Untold

"Every bloodline has a beginning"

De vijftiende eeuw. De jonge prins Vlad Tepes (Luke Evans) leidt samen met zijn gezin een gelukkig leven en heerst over een klein koninkrijk. Wanneer de door hem gevestigde vrede wordt bedreigd door een moordlustige sultan reist Vlad af naar de Broken Tooth berg, waar hij een oeroude tovenaar tegenkomt. De twee sluiten een deal, de prins krijgt de kracht en snelheid om zijn vijanden te vernietigen, maar zal daardoor een onstilbare dorst naar menselijk bloed hebben. Hij wordt daarbij de eerste vampier die de wereld ooit gezien heeft: Dracula.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Helemaal geen verkeerde film. Het verhaal is best aardig, het acteerwerk kan er best mee door en het ziet er bij vlagen gewoon echt goed uit. Lekkere actie en het tempo wordt er goed in gehouden. Ik vond 'm best vermakelijk.

avatar van clubsport

clubsport

Dit is natuurlijk geen horrorfilm zoals een dracula film zou verdienen en je kan je afvragen waarom je van een klasiek horrorverhaal een modern soort historisch actiespektakel zou moeten maken .

Wat dat betreft de oude films en coppola's versie veel sfeervoller en beter .

dat gezegd hebbende was ik desondanks positief verrast door deze film je moet hem ook niet willen vergelijken met de voorgangers want dat zijn 2 verschillende werelden .

Het acteerwerk het verhaal de actie het was allemaal redelijk en bij vlagen prima gedaan en ondanks dat deze vreemde move van horror naar actie helemaal had kunnen mislukken vind het het des te knapper dat er toch nog zo'n aardige film uit is gekomen .

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Zoals de titel al aangeeft, ze hadden deze film beter niet kunnen maken.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Wel vermakelijk,maar niet hoogstaand...3stars.

avatar van Scarto70

Scarto70

Niet slecht. Heb me best vermaakt. Het enige minpunt is misschien, dat er niet genoeg opbouw is, alsof het snel moet worden afgeraffeld. Je krijgt hierdoor niet genoeg binding. Maar al met al toch een dikke voldoende.

avatar van Xastur

Xastur

Vraag mij af of nog een vervolg komt want ik vond het zeker een goede film. Zeker de moeite waard 2x te kijken of meer

avatar van Thorongil

Thorongil

Bracht te weinig op helaas. Het hele Dark universe van Universal is trouwens amper nog in leven nadat The Mummy met Tom Cruise ook flopte.

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Vermakelijke film, die ik best nog wel een keertje zou willen kijken.

avatar van pierre18

pierre18

Dracula nummer 36 of zoiets, met een iets ander verhaal. Popcorn vermaak met links en rechts een beetje drama en je weet wat je krijgt.

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

De titel was al niet bepaald veelbelovend, vampierfilms worden tegenwoordig steeds minder met een aantal uitzonderingen. Dracula Untold is eigenlijk zo voorspelbaar als wat. De lijn van de film is vanaf het begin bekend, en dan vraag je je serieus af of de regisseur nog überhaupt wat input heeft gekregen, want het lijkt er niet op.

Nu heeft de film ook nog het nadeel dat ik absoluut geen fan ben van dit tijdperk, de wat oudere sfeer begon me al snel te vervelen. Regisseur Shore lijkt soms nog wel zijn best te doen om de film wat meer flair te geven, maar tevergeefs. Visueel moet ik niettemin zeggen dat het er solide uitziet, maar ook wat wederom wat standaard. Het kleurgebruik en de look zijn allebei zoals je kan verwachten binnen dit soort films.

Acteerwerk is matig, maar Evans weet zich nog wel te redden. De bijrollen vond ik allemaal maar een zooitje, met uitzondering van Dance, die wel 3 minuten in beeld mag komen dit keer. Toch wel de acteurs die erg goed zijn, maar nooit tijd worden gegund. Acteurs zoals Cooper zijn bijna onzichtbaar in deze film, veel voegt hij niet bepaald toe, terwijl zijn personage toch wel een centraal punt vormt in de film.

Verder kenmerkt Dracula Untold zich in een rommelig verhaal en weinig hoogtepunten. Deze film voegt buiten een aantal aardig stijlvolle beelden weinig toe aan het genre. Volkomen humorloos en vechtpartijen die nooit echt bijzonder willen worden, het is regelmatig best vermoeiend te noemen. Wel is het zo dat de film wat tempo wint tijdens de tweede helft, die de suffe eerste helft weet te compenseren.

Weinig bijzondere film waar je niks aan zal missen mocht je hem ook willen zien. Het dient vooral snel vermaak te dienen, maar toch vraag ik me af of dit wel zo is aangezien de film zichzelf behoorlijk serieus neemt. Ik weet niet echt wat precies het doel was van de film, maar ik vermoed dat de studio bemoeizuchtig was. Als vermaak aardig, soms redelijk stijlvol, maar in zijn geheel best vermoeiend en totaal niet onderscheidend helaas. De naam "Dracula" zal hier vooral een stunt zijn geweest om geld in het laatje te brengen.

scorsese

Aardige film waarin een prins een deal maakt met een monster om zo zijn vijand te kunnen verslaan. Ondanks de titel doet deze film niet echt aan als een Dracula-film. Desalniettemin is dit zogenaamde oorsprongsverhaal onderhoudend genoeg. De vrij korte speelduur werkt in het voordeel. Prima aankleding en het ziet er allemaal verzorgd uit.

avatar van algore

algore

in zn uppie leger van 100.000 turken killen

dat overtreft 300 en dat soort films

wauw

avatar van teigertje

teigertje

Laat je niet beïnvloeden door de rating van deze film hier.

Verdient een veel hogere rating.

Luke Evans bekend ook uit The Hobbit als the Bart deze acteur toch ook wel inmiddels een van de grote film sterren wat hij ook weer bewijst in deze fantastische Dracula verfilming.

Wat een uitstraling en geknipt voor deze rol.

Ook Charles Dance een oude rot is ook weer geweldig.

Een meer dan uitstekende spectaculaire gigant van een film.

De volle 5 sterren meer dan verdient.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Vond het een zeer vermakelijke film. Lekker verfrissend met een mooi wraak gehalte en een opoffering om de krachten van een vampier te ervaren. De film bevat mooie beelden en lekker veel actie . Acteer werk was prima en het tempo ook . Luke evans vond ik ook overtuigend als Dracula .

Sommige scènes waren iets te extreem om het geloofwaardig te houden vond ik zelf . Dit is een klein minpuntje , omdat hij soms overkwam als een soort Superman haha. Verder miste het verhaal wat diepgang hier en daar en vond in het leger met de blinddoeken een beetje lachwekkend. Toch een fijne film en net aan bovengemiddeld vond ik zelf .