White Men Can't Jump (1992)

Komedie / Drama

geregisseerd door Ron Shelton
met Woody Harrelson, Wesley Snipes en Rosie Perez

Oplichter Billy (Woody Harrelson) is op de vlucht voor zijn schuldeisers en belandt hierbij in de wijk Venice in Los Angeles. Om wat bij te verdienen daagt hij op een veldje waar een groep zwarte jongens aan het basketballen is, één van hen uit tot een duel om geld. Sidney (Wesley Snipes) gaat de uitdaging aan, want hoe zou zo'n slungelige blanke nu iets van basketbal afweten? Wanneer Sidney voor de ogen van zijn vrienden wordt ingemaakt, bedenkt hij dat hij samen met Bill wel eens veel geld zou kunnen verdienen door weddenschappen aan te gaan. Dit zou ook voor hem goed uitkomen, want Sidney kan wel wat geld gebruiken. Maar wat Sidney echter niet weet, is dat Billy schulden heeft bij twee gangsters die hun geld binnenkort komen opeisen.

Jordy (admin)
Vermakelijk filmpje, met wat leuke komische momenten, wat goede dramatische ontwikkelingen en een paar mooie basketbalscenes. 3 sterren.

de 1000e film op de site!

nou mensen *snif* toch even stilstaan bij dit mooie moment.. bedankt iedereen die heeft geholpen met het toevoegen van films.. op naar de 2000

kappeuter (moderator)
Inderdaad een mooi moment. En nu is de leugen op de informatie pagina ook verdwenen...
De allerbeste recente films staan er wel op denk ik, alleen van voor 1990 is er nog wel het e.e.a. toe te voegen.

Jordy (admin)
nou het waren er al een tijdje "zo'n" duizend

kappeuter (moderator)
Ja ja zo ken ik er ook nog wel eentje. Er stond al 'zo'n duizend' toen er amper 900 films op stonden...

Jordy (admin)
vooruitziende blik noemen ze dat

...of wishful thinking.

avatar van You_bastard
Ze kunnen het echt niet

neo (crew)
ik hou wel van dit soort sportfilms van ron shelton

Een leuke film, maar er had iets meer vaart in het verhaal mogen zitten. De mooie basketbalscenes zorgen ervoor dat ik hem toch 3 sterren geef.

avatar van Armin
Die stem van Perez...:o

Tijd geleden gezien en ik vond hem wel leuk toen. 3*

avatar van Sjoerd
Errug leuk filmpje... vind de combinatie Snipes (ben overigens helemaal niet zo'n fan van hem, hoor) en Harrelson altijd wel goed werken (ook in Money Train).

Ben alleen wel lichtjes bevooroordeeld, aangezien ik zelf basketbal speel. alleen daarvoor al een halve * extra.

avatar van nickvanzutphen
werken vaak samen die 2 maar vond het wel een leuke film

avatar van CAPIpsv
gemiddelde film, niet slecht ook niet geweldig.
Erg vermakelijk, en twee goeie acteurs in de hoofdrol

3#

avatar van predator
Grappige film, leuk thema, maar niet heel bijzonder.

avatar van SuperSideSwipe
Absoluut een van mijn favoriete films aller tijde. Ik heb hem zeker 40x gezien in de loop der jaren.

Snipes en Harrelson hebben zo ongeveer de beste on screen chemie samen die ik ooit heb gezien.

Deze film heeft een goed verhaal, is van begin tot eind boeiend, en heeft ook geweldige dialogen.

Absolute topper!

M.M
goede film geen moment saai en hele mooie basketbal scenes 4,5*

avatar van feanaro surion
Erg goede film die super sterk begint, de chemistry tussen Harrelson en Snypes spat van het scherm af en de basketbalscènes zijn leuk. Helaas word hij later iets te cliché voor een echt hoge score. Toch 3.5 *

die Lange
feanaro surion schreef:

Volledig mee eens

kArIzMa_TuRk
goeie film met een goeie sport in de film. en die (speeldood) scene was wel grappig krijgt een 3* van mij.

goede film, 4****

een leuke wegkijk film. Leuke film met een leuk verhaal !

niemand kan jumpen, het ziet er niet uit.

Nope, kan mijn waardering niet echt wegdragen. Maar ik heb een zwak voor mooie mannen, dus dankzij Snipes toch nog een sterretje erbij

Driver_hhg
laatst gekocht blijft leuke film.

Hele leuke film vind ik hoor! Veel on-screen chemistry.
Die wijven blijven een beetje irritant, maar verder is het genieten.
Prima acteerwerk en casting, rollen zijn op het lijf geschreven.

Ik zeg 4 sterren. Da's eigenlijk te veel, zo goed is het nou ook weer niet. Maar ja ik vind hem persoonlijk gewoon heel leuk om te zien.

avatar van HarmJanStegenga
Leuke film! Kijkt leuk weg en verveelt echt niet..... Wesley Snipes en Woody Harrelson zijn gewoon erg leuk in deze film.

avatar van DragQueen
Een amusante film, met de nodige humor, en een portie drama. harrelson en snipes vormen een leuke combo in deze prent. verder een vermakelijk verhaal, met leuke basketbalscenes. 3,5 sterren.

avatar van Minotaures
Best grappig en vermakelijk. Lachen zo af en toe, maar niet een echte goeie.

avatar van nightbreed
Afgezaagd en niet echt interessant.
Er is geen chemie tussen de 2 hoofdrolspelers te bespeuren.

Cijfer: 2