Meningen
Hier kun je zien welke berichten Elmotje als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Freaky (2020)
Gister gezien, Vince Vaughn presteert top en ik denk dat Freaky daar ook zijn goede recenties grotendeels aan te danken heeft. De film doet wat het moet doen, wat zeldzaam is voor deze genre. (Horror/Comedy)
Furious 6 (2013)
Alternatieve titel: Fast & Furious 6
Ik verbaas me echt over het hoge gemiddelde. Een van de minsten uit de complete serie. Over the-top actie van een nieuw level ( soms zo erg als de laatste Die hard) , overacteren, en de mooiste auto's stonden helaas stil. Verhaal voorspelbaar, teveel cliché ( tot ergenis toe), en ondoordachte scenes met vraagtekens over de hoe en wat wat betreft consensus tussen 2 personages.
2.5
Je bent niet de enigste,
Ik ga binnekort maar weer eens Fast 5 kijken, maar nummer 6 viel echt tegen. Compleet over de top. Het intronummer met scenes uit de vorige films maakt het ook minder. Het lijkt wel of je begint met het kijken van een miniserie....
Het verhaal is flinterdun. Het acteerwerk is echter wel voldoende, maar de endscene met de landingsbaan van 100km sloeg de spijker op zijn kop. Het gaat nergens over, zo onrealistisch als het maar zijn kan.
Waarschijnlijk hebben we de 3,7 nu nog te danken aan een paar Fast & Furious fanboys, maar kan me niet voorstellen dat deze waardering lang stand houd.
Olympus Has Fallen (2013)
Olympus has fallen... & the movie failed
Een verzorgde actie/spectakel film, de animaties valt niks op aan te merken,
maar wat een voorspelbare amerikaanse feelgood propaganda. There we go with the nukes again. Wat een orgineel idee! (sarcasm off) Het camera werk is prima & het acteertalent valt ook niet veel op aan te merken...
Helaas is de film zeeeer ongeloofwaardig en verreweg van realistisch. De film word overspoeld clichés & het is toch al lang geleden dat ik zon voorspelbare film heb gekeken. Een aanrader voor personen die een film willen met weinig diepgang maar veel wel veel actie.
Promising Young Woman (2020)
Wat een verassing!
Goed verhaal en prima uitgevoerd. Het acteerwerk was ook prima.
Daarnaast liet de film zich niet gemakkelijk voorspellen. Elk ''Hoofdstuk'' word je weer verrast met een twist.
Scott Pilgrim vs. the World (2010)
Lastig om deze film objectief te beoordelen. Want het is een beetje ''You hate it or love it''
De CGI-artiesten hebben in ieder geval top werk geleverd. Daar krijgt de film van mij 2 sterren voor.
Voor de rest vind ik het maar een onsamenhangend, extreem chaotisch en totaal geen grappige comedy. Ik heb misschien 2 keer gegniffeld