• 8.985.832 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Andrew Osborn

Met onder meer: Rupert Davies, Ewen Solon en Neville Jason

Release datum: maandag 31 oktober 1960

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Maigret

Commissaris Maigret onderzoekt moordzaken in Parijs. Maigret is een pijproker en straalt de rust zelve uit. Hij benadert zaken met eindeloos geduld, vertrouwt op zijn intuïtie, vinkt zijn lijst met verdachten één voor één af en staat zichzelf zelfs toe te wachten tot iemand een fout maakt of bekent. Zijn assistenten Lucas, Lapointe en Torrence ondersteunen Maigret bij het oplossen van de zaken.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Komt er een Maigret seizoen 5?

Meningen over Maigret

avatar van Brix

Brix

vrijdag 11 februari 2022
Maigret seizoen 1 Uitstekende serie, met (naar mijn mening) de beste Maigret vertolker ooit. De tekst op bovenstaande foto klopt helemaal > "Rupert Davies is Maigret". Dat vond Maigret's geestelijke vader Georges Simenon overigens ook.
avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

dinsdag 22 maart 2022
Maigret seizoen 1
ZAP! schreef:
Engelstalig? Dat kan haast niet werken, ook al zou het goed gedaan zijn. Ik hou het bij Bruno. Hier staat eveneens: "Bruno Cremer is Maigret".
Aan de pluszijde. De productie heeft de moeite gedaan om shoots op locatie in Parijs in de serie te integreren. Er is toch wel aandacht om een Franse sfeer te creëren, o.a. met typische Franse accordeonklanken. Een beetje een Allo Allo effect dat laatste, nog een serie waar je best wil geloven dat het zich afspeelt in Frankrijk.