• 8.978.862 stemmen

True Story (2021)

Misdaad / Drama | Miniserie

Show titel: True Story

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Stephen Williams, Kevin Hart, Eric Newman, Stephen Williams, Kevin Hart en Eric Newman

Met: Kevin Hart, Wesley Snipes en Theo Rossi

Datum van release: woensdag 24 november 2021

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot True Story

De beroemde comedian Kid is op tournee. Tijdens deze reis door het land doet hij de plaats aan waar hij opgegroeid is, alwaar hij zijn oudere broer Carlton ontmoet. Kid gaat een nacht op stop met Carlton in Philadelphia. De dag erna blijkt dat deze nacht niet alleen het succes van Kid in gevaar kan brengen, maar alles wat hij tot nu toe in zijn leven opgebouwd heeft.

1. 1. Chapter 1: The King of Comedy

24 november 2021 (59 minuten)

Nog dronken van succes start The Kid een comedytournee in zijn thuisstad, maar een hereniging met zijn broer en een afterparty hebben een ontnuchterende werking.

2. 2. Chapter 2: Greek Takeout

24 november 2021 (33 minuten)

Tijdens een drukke dag vol verplichtingen en uitbarstingen geeft Kid een intimiderende taak aan Carlton. Na een slecht getimede fotoshoot vinden de broers een oplossing.

3. 3. Chapter 3: Victory Lap

24 november 2021 (34 minuten)

Carlton maakt gebruik van een video om van Ari's broers, die geld en antwoorden willen, af te komen. Kid is genereus, maar hij wordt achtervolgd door een eerdere misstap.

4. 4. Chapter 4: We Should Be Together Too

24 november 2021 (32 minuten)

Broers krijgen ruzie wanneer Kid de confrontatie met Carlton aangaat. Kid handelt de gevolgen van zijn uitbarsting af en verwelkomt een nieuwe vriend in zijn cirkel.

5. 5. Chapter 5: Hard Feelings

24 november 2021 (37 minuten)

Tijdens een intens optreden op een liefdadigheidsgala gaat Kid de confrontatie aan met een fan. Nikos en Savvas onderzoeken het Four Seasons. Carlton grijpt een kans.

6. 6. Chapter 6: The Things You Do for Family

24 november 2021 (28 minuten)

Carlton is vastbesloten Kid te beschermen, maar Gene draait op voor de problemen. Na een emotionele aanvaring in het restaurant doet Kid een schokkende ontdekking.

7. 7. Chapter 7: ...Like Cain Did Abel

24 november 2021 (37 minuten)

Kids behoefte aan vergelding bereikt een breekpunt en hij neemt het heft in eigen handen. Dagen later deelt hij zijn verhaal en belooft zijn leven te beteren.

avatar van mikey

mikey

superkomiek Hart (hier the kid genaamd vanwege zijn lengte) zit weer eens in een neerwaartse spiraal dat al snel op een nachtmerrie begint te lijken wanneer een chickie dood in zijn hotelbed wordt gevonden, door zijn eigen broer n.b, die op zijn beurt weer een Griekse gangster inschakelt om het lijk te dumpen. Wanneer je denkt dat het ene probleem verholpen is, dan dient de volgende zich weer aan ....... tot de chaos kompleet is. Film/serie staat bol van onwaarschijnlijkheden, toevalligheden en extreem dom gedrag van The Kid waardoor het af en toe lacherig wordt. Zo heb je de (DE) plottwist in de een na laatste afl. die je natuurlijk al wist in afl. 1, (maar als kijker weer vergeten was). Hart speelt onbehoorlijk, maar Zane en Snipes zijn dolletjes. Beste scene gaat over Snipes die Hart, geheel terecht overigens, wat klappen geeft,

avatar van Septua

Septua

Vermakelijk. Maar Kevin Hart zijn acteerprestaties en het schrijfwerk zijn zeer ondermaats. Wesley Snipes en Theo Rossi daarentegen hebben mij zeer verrast! Leuke rollen, vooral Theo Rossi laat zien wat hij in huis heeft. Vooral na zijn matige rol in Luke Cage dacht ik dat hij zeer beperkt was, gelukkig bewijst hij hier het tegendeel.

avatar van missl

missl

Wat een flauw, dramatisch gedoe

goede serie goed verhaal maar wat een waardeloze acteur die kabouter

avatar van numb nuts

numb nuts

missl schreef:

Wat een flauw, dramatisch gedoe

helemaal mee eens kevin hart vind ik slecht(ook in films te overdreven) wesley in gewoon eng geworden en dat afl 1 is gestolen van een film.

welke weet ik ff niet maar wat is dit afgezaagt

1 billion dollar profit voor een film,is dat ooit in het echt gebeurd,en dan iemand 25 millioen dollar krijgt om een remake te maken?waarom geen 100 millioen is maar 10%

en dan al die gast in het vliegtuig

[Moderatoractie: geeft hier in krachtige bewoordingen (conditionele doding) aan dat het, wat het ook zij, verschikkelijk is.]

true story is true fake

maar eind goed al goed wesley snipes kan weer zijn belasting betalen(lol)

vind ditzelf wel een goeie grap kevin.

Moet zeggen dat er 1 ding wel fascinerend is aan het hele verhaal: het moet echt gebeurd zijn. Precies daarom ben ik bereid om verder te kijken (zojuist aflevering 1 gezien). Het ondermaatse acteerwerk en het inmiddels gebruikelijke woke gehalte neem ik dan wel even voor lief. En die afleveringen duren niet zo lang, is ook wel fijn.

avatar van flaphead

flaphead

In tegenstelling tot eerdere recensies vond ik het acteerwerk van de hoofdrolspeler een verademing. Ik zeg bewust 'hoofdrolspeler', omdat ik Kevin Hart niet kende en niet wist dat het een bestaande komiek is. Wellicht daarom. Zijn acteerwerk doet realistisch en naturel aan, niet overdreven of geforceerd. Dat voelde fijn. Des te verbazender dat hij een komiek is. Snipes daarentegen voelde juist wél geforceerd in een redelijk aantal scenes. Maar de sfeer tussen de twee is prettig.

Tel daarbij een fijn thriller/crimeverhaaltje op. Tuurlijk is het niet altijd even logisch en maakt het hier en daar een slipper, maar de benauwde sfeer maakt het een aardige wegkijker. Het heeft me positief verrast.

avatar van Q Jones

Q Jones

Ik vind Kevin Hart in sommige comedy's echt irritant. De serieuzere rol in deze serie vind ik hem erg goed afgaan. Ik zou graag wat meer van deze projecten van hem zien. De serie kijkt verder lekker weg en er zit genoeg spanning in. En wat is Snipes toch weer goed zeg. Ik hoop dat hij ooit nog een mooie comeback maakt in een grote film

avatar van Locutus

Locutus

Best een aardige serie, maar het einde, waarbij de hoofdpersoon als een ware Jason Borne ineens twee bad guys die nota bene een pistool gericht houden, precies in het voorhoofd schiet is echt lachwekkend.

avatar van Pip2020

Pip2020

Vreselijk! Wie ooit tegen die man (die kleine) heeft gezegd dat hij in films moet gaan spelen was niet helemaal goed denk ik....gisteren ook al iets met hem geprobeerd te kijken (weet al niet eens meer wat, John Travolta speelde daar in ) en dat was ook al tenenkrommend. Moet ik niet meer doen dus!