ad

Oorspronkelijke taal: Frans

Release datum: 26 november 2012

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Revenants, Les

Het rustige leven in een dorpje in de Franse Alpen wordt ruw verstoord: meerdere inwoners van wie iedereen dacht dat ze dood waren, keren plotseling terug naar huis. Ze maken een versufte indruk en realiseren zich zelf niet dat ze inderdaad al jaren geleden waren overleden. Het bizarre is ook dat ze er volkomen normaal uitzien. Ze zijn uiterlijk geen dag ouder geworden en hebben geen enkel besef van hun eigen sterfelijkheid. Stuk voor stuk zijn ze vastbesloten de draad van hun leven weer op te pakken. Maar dan begint het tot de dorpsbewoners door te dringen dat zij niet de enigen zijn die zijn teruggekeerd uit de dood. Want kort daarna wordt het dorp geteisterd door een reeks gruwelijke moorden. Het ziet ernaar uit dat een seriemoordenaar uit het verleden weer actief is geworden. En het wordt allemaal nog veel vreemder...

Alle Media

Meningen over Les Revenants

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

dinsdag 17 november 2015
Les Revenants seizoen 1 Niet helemaal bevredigend omdat het allemaal wat te traag voort boemelt. Ook was ik de continue opbouw naar de laatste episode een tikkeltje beu. Wel geslaagd is de sfeervolle setting van een klein dorpje tegen de Alpen.
avatar van brawljeff

brawljeff

dinsdag 17 november 2015
Les Revenants seizoen 1 Deze serie is voor mij de grootste verrassing van de afgelopen jaren. Bij het introfilmpje was ik al verkocht. Prachtig onderwerp, goede sfeer en cinematografie, de muziek is top en het is bovenal een unieke serie. Erg benieuwd naar het tweede seizoen, die komt in januari uit op dvd!
avatar van Animosh

Animosh

donderdag 24 december 2015
Les Revenants seizoen 2 Ik moet me helaas aansluiten bij stinissen: dit seizoen kun je gerust overslaan. Het doet mijns inziens in alle opzichten onder voor het eerste seizoen: het is veel minder sfeervol (oa vanwege mindere muziek, die ook nog eens minder sterk wordt gebruikt), de subtiliteit is er compleet uit en het plot wist me geen moment te interesseren. Ik heb me er echt doorheen moeten worstelen, en soms heb ik uit verveling zelfs stukken van afleveringen overgeslagen. Er zitten nog steeds wel een aantal goede stukken in de serie (Victor blijft bijvoorbeeld wel een intrigerend personage), maar het merendeel vond ik erg teleurstellend. 2.25*
avatar van Animosh

Animosh