Mijn Series +

Les Revenants - Seizoen 2 (2015)

Alternatieve titels: Rebound | The Returned

Frankrijk
Drama / Fantasy

ontwikkeld door Fabrice Gobert
met Anne Consigny, Frédéric Pierrot en Clotilde Hesme

Het rustige leven in een dorpje in de Franse Alpen wordt ruw verstoord: meerdere inwoners van wie iedereen dacht dat ze dood waren, keren plotseling terug naar huis. Ze maken een versufte indruk en realiseren zich zelf niet dat ze inderdaad al jaren geleden waren overleden. Het bizarre is ook dat ze er volkomen normaal uitzien. Ze zijn uiterlijk geen dag ouder geworden en hebben geen enkel besef van hun eigen sterfelijkheid. Stuk voor stuk zijn ze vastbesloten de draad van hun leven weer op te pakken. Maar dan begint het tot de dorpsbewoners door te dringen dat zij niet de enigen zijn die zijn teruggekeerd uit de dood. Want kort daarna wordt het dorp geteisterd door een reeks gruwelijke moorden. Het ziet ernaar uit dat een seriemoordenaar uit het verleden weer actief is geworden. En het wordt allemaal nog veel vreemder...

1. The Child
  6. Esther
  7. Etienne
  8. Les Revenants
avatar van brawljeff
stinissen Jij hebt seizoen 2 al gezien? Was het echt zo teleurstellend of vond je het eerste seizoen ook al niet bijzonder? Ga dit seizoen binnenkort ook eens kijken.

Dat niet maar we hebben het allemaal al een keer gezien , best aardig maar het gegeven ook al in de Amerikaanse producties gezien. "Resurrection" (2014) - imdb.com en "The Returned" (2015) - imdb.com

stinissen schreef:

Die heb ik nog niet gezien, maar lopen die voor? Heb eerste seizoen les Revenants paar jaar terug gezien, nu eindelijk een vervolg. Gaan het zien.

avatar van Animosh
Ik moet me helaas aansluiten bij stinissen: dit seizoen kun je gerust overslaan. Het doet mijns inziens in alle opzichten onder voor het eerste seizoen: het is veel minder sfeervol (oa vanwege mindere muziek, die ook nog eens minder sterk wordt gebruikt), de subtiliteit is er compleet uit en het plot wist me geen moment te interesseren. Ik heb me er echt doorheen moeten worstelen, en soms heb ik uit verveling zelfs stukken van afleveringen overgeslagen. Er zitten nog steeds wel een aantal goede stukken in de serie (Victor blijft bijvoorbeeld wel een intrigerend personage), maar het merendeel vond ik erg teleurstellend. 2.25*

avatar van brawljeff
Hoewel de laatste aflevering een van de sterkste serie afleveringen is die ik heb gezien, kom ik toch niet hoger uit dan 3*. De sfeer en de beelden zijn nog aanwezig, maar het verhaal is een puinhoop. Zoals gezegd is Victor wederom het meest boeiende personage, en vond ik personages als Camille en Adele enorm irritant.

De potentie voor een goed derde seizoen is er zeker dankzij het einde, maar de schrijvers mogen wel iets meer hun best doen om mij 8 afleveringen geïnteresseerd te houden. Jammer, want het eerste seizoen was briljant.

avatar van Dorstigjimmyke
Ik moet mij aansluiten bij de tweede commentaren van boven. Seizoen 1 was GENIAAL. Je verwacht dat je antwoorden gaat krijgen in serie 2 en dat ze verder doen op het elan van seizoen 1, maar wat valt dit tegen. Het is echt een warboel. Waar gaat het nu over? Ik hoop op een derde seizoen dat meer steek houdt.

avatar van Phantasm
Zoals eerder hierboven beschreven, seizoen 1 was geweldig, maar dit seizoen vond ik maar matig, het gaat meer van de hak op de tak en wordt steeds vervelender. Van mij hoeft een seizoen 3 niet echt meer.