• 8.985.604 stemmen

DNA (2019-2023)

Genre: Drama / Misdaad

Oorsprong: Denemarken / Frankrijk

Ontwikkeld door: Torleif Hoppe, Henrik Zein, Clémentine Bobin, Tomas Radoor en Pernille Bech Christensen

Met onder meer: Anders W. Berthelsen, Zofia Wichłacz en Charlotte Rampling

Oorspronkelijke taal: Deens

Release datum: maandag 9 september 2019

Eerst uitgezonden op: TV 2 (Denemarken)

• myLum (Lumière) Bekijk via myLum (Lumière)

Plot DNA

Rolf Larsen, een rechercheur van het politiebureau in Kopenhagen, ziet zijn leven op brute wijze op zijn kop gezet worden wanneer zijn dochtertje wordt vermist. Vijf jaar later komt er een nieuwe aanwijzing als er een ernstige fout wordt ontdekt in de DNA-database van de politie. Rolf realiseert zich dat zijn dochter mogelijk nog leeft en hij probeert te achterhalen wat er met haar is gebeurd. Hij start een onderzoek naar een parallelle zaak die verband houdt met de netwerk van kinderhandel.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Komt er een DNA seizoen 3?

Meningen over DNA

avatar van AniSter

AniSter

dinsdag 23 november 2021
DNA seizoen 1 Charlotte Rampling begint aardig wat met kloosters te krijgen: in deze serie en zelfs als moeder overste in Benedetta (2021). Helaas wordt ik en beetje onpasselijk van haar, al kan ze nog zo goed acteren. Deze serie was in ieder geval klasse: een prima in elkaar gezet verhaal dat de aandacht goed weet vast te houden, onder andere door de onverwachte wendingen. Erg goed acteerwerk en ik had een hogere waardering gegeven ware het niet dat ook hier teveel soloacties het plot een beetje verpesten, zoals in soortgelijke Scandinavische series: zo'n beetje iedere politieman of -vrouw slaagt er wel in om een klap op het hoofd te krijgen. Of de domme acties zoals [user=186073]Suitehome[/user] omschrijft. Vergelijkbaar met Benedetta scoort de kerk ook niet echt goed in deze serie. Vergeet vooral niet dat ze veel goede dingen hebben gedaan, naast alles wat ze verziekt hebben.
avatar van Zyxx

Zyxx

zaterdag 10 april 2021
DNA seizoen 1 Wordt door de NPO sinds vandaag (10-4-2021) als 4-delige serie uitgezonden, dus steeds 2 afleveringen aan elkaar geplakt. Vanavond was de eerste tranche. Deze eerste plak-2 was zeker niet slecht, met name 2e deel met agente Neel. Eerste deel was enigszins verwarrend, doordat de dramatische openings-scène ook de eindscène was. Al vermoedt je dat als kijker na enige tijd wel. We wachten het af ...

zondag 2 mei 2021
DNA seizoen 1 [user=4079]Suitehome[/user] zegt zinnige dingen. Ik vond er weinig aan. Iets om de tijd mee te vullen, zo dat gaat wel. Op zich interessante ideeën worden flauwtjes uitgewerkt. Overigens werd behoorlijk op het verkeerde been gezet door de wisselingen in tijd (jonge vrouw die haar baby zoekt vs. Rolf etc.), maar misschien heb ik niet goed opgelet.

Rotterdam@1_tv

zaterdag 4 november 2023
DNA seizoen 1 Met heel veel moeite twee delen gezien en ik vind het afgrijselijk: gruwelijke misdaden die elkaar opvolgen, een aaneenschakeling van ellende. En dat moet dan voor spannend en ontspannend doorgaan. Het doet ook heel geforceerd aan, die ellende van gruwelijke misdaden, mensensmokkelaars en moordpartijen, de Roemeense jongens en hun wanhoop. Ik vergat bijna hoe lelijk de Deense taal is, geef mij maar Noors, deze serie is een opeenstapeling van immens geweld. Het staat me vrij dit te vinden, dus berichten met andere smaak zijn ook overbodig.