• 8.985.830 stemmen

History of Swear Words (2021)

Documentaire / Komedie | 1 seizoen
1 seizoen

Genre: Documentaire / Komedie

Ontwikkeld door: Bellamie Blackstone, Joe Farrell, Brien Meagher, Elizabeth Belew, Bellamie Blackstone, Brien Meagher, Joe Farrell en Mike Farah

Met onder meer: Nicolas Cage

Release datum: dinsdag 5 januari 2021

Plot History of Swear Words

Scheldwoorden zijn een van de populairste en aantrekkelijkste taboes die we kennen. Het geheim achter de vreemde kracht van de woorden is altijd mysterieus geweest. History of Swear Words kijkt naar de geschiedenis, evolutie en culturele impact van scheldwoorden. Door middel van interviews met experts in etymologie, popcultuur, geschiedenis en entertainers duikt de serie in de oorsprong van de scheldwoorden fuck, shit, bitch, dick, pussy en damn.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over History of Swear Words

avatar van John Milton

John Milton

dinsdag 5 januari 2021
History of Swear Words seizoen 1 Uitstekend vermaak dit. Even los van hoe leuk en luchtig het is en Nic Cage die erop los schmiert, vind ik dit ook daadwerkelijk interessant als taalliefhebber met een zwak voor etymologie en semiotiek/semantiek. Want ze hebben ook echt een de nodige PhD's en professoren erbij gehaald om het geheel wat wetenschappelijk verantwoorder te maken, al blijft het een comedy series. Toen het woord Shit behandeld werd keken we elkaar aan en zeiden 'zou het?'- en ja hoor, nog geen 2 minuten later komtie in beeld nog 2 afleveringen te gaan, die komen morgen wel.

woensdag 6 januari 2021
History of Swear Words seizoen 1 Recensie History of Swear Words - Cage redt de show | Superguide Dit moet ik ook maar eens gaan kijken. Op seriegebied heeft Netflix wel echt geregeld leuk afwijkend spul zeg. Nu nog eens goede films maken...