Mijn Series +

History of Swear Words - Seizoen 1 (2021)

Documentaire / Komedie

ontwikkeld door Beth Belew, Bellamie Blackstone, Mike Farah, Joe Farrell en Brien Meagher
met Nicolas Cage

Scheldwoorden zijn een van de populairste en aantrekkelijkste taboes die we kennen. Het geheim achter de vreemde kracht van de woorden is altijd mysterieus geweest. History of Swear Words kijkt naar de geschiedenis, evolutie en culturele impact van scheldwoorden. Door middel van interviews met experts in etymologie, popcultuur, geschiedenis en entertainers duikt de serie in de oorsprong van de scheldwoorden fuck, shit, bitch, dick, pussy en damn.

1. F**k

avatar van Kos
Kos
Haha nice

avatar van John Milton
Uitstekend vermaak dit. Even los van hoe leuk en luchtig het is en Nic Cage die erop los schmiert, vind ik dit ook daadwerkelijk interessant als taalliefhebber met een zwak voor etymologie en semiotiek/semantiek. Want ze hebben ook echt een de nodige PhD's en professoren erbij gehaald om het geheel wat wetenschappelijk verantwoorder te maken, al blijft het een comedy series.

Toen het woord Shit behandeld werd keken we elkaar aan en zeiden 'zou het?'- en ja hoor, nog geen 2 minuten later komtie in beeld

nog 2 afleveringen te gaan, die komen morgen wel.

avatar van The Oceanic Six
Recensie History of Swear Words - Cage redt de show | Superguide

Dit moet ik ook maar eens gaan kijken.

Op seriegebied heeft Netflix wel echt geregeld leuk afwijkend spul zeg. Nu nog eens goede films maken...

avatar van legian
John Milton schreef:

Heerlijk moment was dat, hoewel ze de grap voor mij wel iets te lang doortrokken.

Erg vermakelijke serie dit. Wat meer achtergrond over de woorden en de impact ervan zijn wel leuk. Hoewel lang niet alles ook hier goed te vertalen is natuurlijk. Zoals hier ook wel uit blijkt heeft elke taal zijn eigen varianten van scheldwoorden. En Cage is wel perfect hier met zijn heerlijk overdreven stijl.

avatar van The Oceanic Six
Leuk tussendoortje, meer niet. De discussies zijn soms wel geinig en de filmbeelden hebben ook meerwaarde. En zelfs Cage doet z'n best, terwijl hij als acteur al jaren uitgeblust lijkt.