• 11.278 nieuwsartikelen

Genre: Drama / Thriller

Ontwikkeld door: Ryan Murphy en Evan Romansky

Met onder meer: Sarah Paulson, Jon Jon Briones en Judy Davis

Release datum: vrijdag 18 september 2020

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Ratched

Ratched is een prequel-serie voor One Flew over the Cuckoo's Nest en vertelt het verhaal van Mildred Ratched die in 1947 aankomt in Noord-Californië. Ze zoekt naar werk bij een bekend psychiatrisch ziekenhuis waar er net vreemde experimenten zijn begonnen op het menselijke brein. Ze begint als een veelbelovende zuster maar verandert langzaam in een monster voor haar patiënten.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

Meningen over Ratched

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

zaterdag 26 september 2020
Ratched seizoen 1 Prima serie. De sfeer is echt prachtig. Heerlijk om terug te kijken in deze tijd. De serie begint sterk, maar naarmate het einde in zicht komt, schiet het een beetje uit de bocht. Niet alle aflevering zijn even interessant, vooral in het middenstuk. Acteerwerk is bijzonder sterk. Tempo is traag, maar er gebeurd voldoende om je aandacht vast te houden. Gewoon genieten!
avatar van Black Math

Black Math

zaterdag 31 oktober 2020
Ratched seizoen 1 Interessante serie, waarbij met name de stilering me erg bevalt. Het spel met licht en kleuren is soms erg fraai om te zien en de aankleding is onberispelijk. Sowieso is het acteerwerk in deze serie prima, maar met name de hoofdpersone wordt erg sterk door Paulson neergezet, die een breed spectrum aan emoties weet te gebruiken: streng, charismatisch en kwetsbaar, en de afwisseling van die emoties komt natuurlijk over. Ondanks dat dit een prequel zou moeten zijn heeft haar rol maar weinig met het oorspronkelijke karakter uit One Flew Over the Cuckoo's Nest te maken. Wat mij betreft had het niets uitgemaakt als ze een totaal andere naam had gekregen, want de serie is spannend genoeg op zichzelf. 3*.

HermandG

dinsdag 20 oktober 2020
Ratched seizoen 1 Erg vlak allemaal... Ziet er ook te plastic en te gelikt uit. Jammer