ad
  • 8.080.844 stemmen

The Plot against America (2020)

1 seizoen

Met onder meer: Winona Ryder, John Turturro en Zoe Kazan

Release datum: 16 maart 2020

• Ziggo Bekijk via Ziggo

Over Plot against America, The

In 1940 wordt Charles A. Lindbergh, een heldhaftige vliegenier en hondsdolle isolationist, tot president verkozen in plaats van Franklin D. Roosevelt. Kort daarna onderhandelt hij met Adolf Hitler wat uitmondt in een goede verstandhouding. Ondertussen begint de nieuwe regering aan een programma van antisemitisme. Voor een jongen die opgroeit in Newark is de verkiezing van Lindbergh de eerste in een reeks tegenslagen die zijn kleine, veilige gedeelte van Amerika dreigt te vernietigen - en daarmee zijn moeder, zijn vader en zijn oudere broer.

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over The Plot against America

Suitehome

donderdag 20 augustus 2020
The Plot against America seizoen 1 De eerste twee afleveringen lijken door het trage tempo, de vele karakters en de 'polygoon'-achtige beelden uit de bioscoop meer op een gedramatiseerde documentaire, dan een een 6-delige historische dramaserie. Een alternatieve geschiedenis (een heel klein beetje The Man In The High Castle), dat dan wel, die ook weer heel actueel is. In aflevering 3 begint de serie te leven. Het blijft een typisch Amerikaanse vertelling: gladjes, mooi aangekleed en keurig binnen de lijntjes. Ik verwacht van scenarist en producent David Simon (The Wire) net iets meer.

Knaai_mm

vrijdag 1 mei 2020
The Plot against America seizoen 1 Tot nu toe een sterke serie. Tijdsbeeld komt erg goed naar voren, juist omdat er veel scènes een inkijk geven in het dagelijkse bestaan van de gewone Amerikaan, zonder direct de verhaallijn te ondersteunen. Als je van een snelle serie houdt met vele plot twists ben je hier aan het foute adres; de serie wordt rustig opgebouwd en ieder karakter wordt verdiept.
Het alternative history verhaal is aannemelijk gemaakt: een zeer populaire en rijke Lindberg wordt president van Amerika en verslaat president Roosevelt. De link met Trump is behoorlijk duidelijk; met successen op andere vlakken dan politiek en sterke propagandistische boodschap pak je de VS in, met de verschrikkelijke gevolgen van dien.