• 8.662.729 stemmen

His Dark Materials (2019-2022)

3 seizoenen

Ontwikkeld door: Dan McCulloch

Met onder meer: Dafne Keen, Ruth Wilson en Kit Connor

Release datum: 3 november 2019

Plot His Dark Materials

Lyra Belacqua, een wees, leeft in een parallel universum waarin wetenschap, theologie en magie met elkaar verweven zijn. Lyra's zoektocht naar een gekidnapte vriend onthult een sinister complot van gestolen kinderen en verandert in een zoektocht om een mysterieus fenomeen te begrijpen dat Dust wordt genoemd. Ze wordt vergezeld op haar reis door Will Parry, een jongen die een mes bezit dat vensters tussen werelden kan snijden. Terwijl Lyra de waarheid over haar ouders en haar voorspelde lot ontdekt, raken de twee verwikkeld in een oorlog tegen hemelse machten die zich over vele werelden uitstrekt.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

Alle Media

Meningen over His Dark Materials

avatar van Alathir

Alathir

zondag 5 januari 2020
His Dark Materials seizoen 1 Goede fantasyserie die in tegenstelling tot The Witcher een fijnere stijl heeft. In The Witcher-serie is alles veel grimmiger, hier heb je een uitgebreider kleurenpalet. Dat geeft de sfeer een bepaalde warmte, warmte die Lyra nodig heeft, maar die ze door haar "egoïstische" ouders (die grootsere dingen nastreven dan de opvoeding van hun eigen kind) nooit heeft gekend. De soundtrack is geweldig en de CG moet zeker niet onderdoen voor de beste films. Magnifieke vormgeving van de ijsberen, ze zien er levensecht uit alsook de interactie tussen Lyra of met andere beren voelt erg natuurlijk en realistisch aan. Seizoen 2 ga ik zeker zien.

james_cameron_mm

zondag 26 januari 2020
His Dark Materials seizoen 1 Prima fantasy-serie, gebaseerd op de boeken van Philip Pullman, eerder verfilmd als The Golden Compass. Deze reeks van HBO is beduidend beter alsmede grootser opgezet, met een uitstekende cast, mooie production design en eersteklas special effects. Vooral de daemons, de zielen van de hoofdpersonen die als dierlijke metgezellen onlosmakelijk met hen verbonden zijn, zien er geweldig uit. Dit eerste seizoen is hoofdzakelijk introductie en opbouw, maar er is voldoende spanning, mysterie en spektakel aanwezig om benieuwd te worden naar de tweede reeks.