• 8.978.865 stemmen

His Dark Materials (2019-2022)

Genre: Avontuur / Fantasy

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Ontwikkeld door: Dan McCulloch

Met onder meer: Dafne Keen, Ruth Wilson en James McAvoy

Release datum: zondag 3 november 2019

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot His Dark Materials

Lyra Belacqua, een wees, leeft in een parallel universum waarin wetenschap, theologie en magie met elkaar verweven zijn. Lyra's zoektocht naar een gekidnapte vriend onthult een sinister complot van gestolen kinderen en verandert in een zoektocht om een mysterieus fenomeen te begrijpen dat Dust wordt genoemd. Ze wordt vergezeld op haar reis door Will Parry, een jongen die een mes bezit dat vensters tussen werelden kan snijden. Terwijl Lyra de waarheid over haar ouders en haar voorspelde lot ontdekt, raken de twee verwikkeld in een oorlog tegen hemelse machten die zich over vele werelden uitstrekt.

Lyra Belacqua

Meningen over His Dark Materials

avatar van james_cameron

james_cameron

donderdag 9 februari 2023
His Dark Materials seizoen 3 Prima derde en laatste reeks gebaseerd op de boeken van Philip Pullman, waarmee de fantasy-serie spectaculair en bevredigend wordt afgesloten. De personages worden verder uitgediept en op emotioneel vlak wordt nog een tandje bijgeschakeld. James McAvoy, grotendeels afwezig in het tweede seizoen, heeft hier gelukkig weer een prominente rol. Vooral de laatste vier afleveringen zijn erg sterk, met als absoluut hoogtepunt aflevering zeven, die naast bijzonder spectaculair ook zeer aangrijpend is. Mooi gedaan.
avatar van Alathir

Alathir

zondag 5 januari 2020
His Dark Materials seizoen 1 Goede fantasyserie die in tegenstelling tot The Witcher een fijnere stijl heeft. In The Witcher-serie is alles veel grimmiger, hier heb je een uitgebreider kleurenpalet. Dat geeft de sfeer een bepaalde warmte, warmte die Lyra nodig heeft, maar die ze door haar "egoïstische" ouders (die grootsere dingen nastreven dan de opvoeding van hun eigen kind) nooit heeft gekend. De soundtrack is geweldig en de CG moet zeker niet onderdoen voor de beste films. Magnifieke vormgeving van de ijsberen, ze zien er levensecht uit alsook de interactie tussen Lyra of met andere beren voelt erg natuurlijk en realistisch aan. Seizoen 2 ga ik zeker zien.