ad
  • 8.083.813 stemmen

His Dark Materials - Seizoen 1 (2019)

Show titel: His Dark Materials

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 3 november 2019

• Ziggo Bekijk seizoen 1 via Ziggo

His Dark Materials

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Lyra’s Jordan

De wereld van de wees Lyra Belacqua komt op haar kop te staan als haar lang afwezige oom terugkeert uit het noorden en de betoverende Mevr. Coulter Jordan College bezoekt met een voorstel.

2. 2. The Idea of North

Lyra begint aan haar nieuwe leven in Londen en doet er alles aan om Roger de hulp van Mevr. Coulter te vinden. De Gyptians blijven zoeken naar de vermiste kinderen en de ongrijpbare Gobblers.

3. 3. The Spies

Lyra krijgt hulp van een onwaarschijnlijke bron die haar helpt dingen te ontdekken over haar verleden en probeert haar te beschermen tegen het Magisterium.

4. 4. Armour

Lyra en de Gyptians arriveren in het noorden en vragen om hulp van de Consul van Witches, Texaanse aeronaut Lee Scoresby en een gepantserde beer die werkt voor de stad.

5. 5. The Lost Boy

De alethiometer stuurt Lyra en Iorek in een nieuwe richting, naar een schokkende maar belangrijke aanwijzing in haar zoektocht naar haar vriend Roger en de andere vermiste kinderen.

6. 6. The Daemon-Cages

Lyra ontdekt de verschrikkelijke waarheid achter de activiteiten van de Gobbler in het noorden. Ze moet tot het uiterste gaan om iedereen om haar heen te bevrijden en aan een verschrikkelijk lot te ontsnappen.

7. 7. The Fight to the Death

Gescheiden van haar vrienden moet Lyra al haar vaardigheden in deceptie gebruiken om een lastige tegenstander te verslaan. Elders overweegt Mevr. Coulter haar volgende stappen.

8. 8. Betrayal

Op het moment dat het Magisterium steeds dichterbij komt, komt Lyra meer de weten over de opstand van Asriel, maar ze betaalt een hoge persoonlijke prijs voor haar hulp.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

Gebaseerd op de boeken van Philip Pullman

avatar van Esteban

Esteban

The Golden Compass was weinig memorabel, maar ook niet slecht. Ik hoop dat deze poging een pak straffer is. Deze verfilming zou normaliter ook veel beter moeten werken in serie-vorm.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

Vanaf 4 november ook op HBO te zien.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Tot nu toe 3 afleveringen die mij hebben weten te overtuigen om deze serie te blijven volgen.

Fijn fantasy sfeertje en genoeg mysterie om uit te kijken naar de volgende aflevering.

Dafne Keen, die ik in Logan al sterk vond acteren, laat zien dat ze geen eendagsvlieg is.

Ik vind de serie nu al beter dan The Golden Compass.

avatar van Alathir

Alathir

Goede fantasyserie die in tegenstelling tot The Witcher een fijnere stijl heeft. In The Witcher-serie is alles veel grimmiger, hier heb je een uitgebreider kleurenpalet. Dat geeft de sfeer een bepaalde warmte, warmte die Lyra nodig heeft, maar die ze door haar "egoïstische" ouders (die grootsere dingen nastreven dan de opvoeding van hun eigen kind) nooit heeft gekend. De soundtrack is geweldig en de CG moet zeker niet onderdoen voor de beste films. Magnifieke vormgeving van de ijsberen, ze zien er levensecht uit alsook de interactie tussen Lyra of met andere beren voelt erg natuurlijk en realistisch aan. Seizoen 2 ga ik zeker zien.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Prima fantasy-serie, gebaseerd op de boeken van Philip Pullman, eerder verfilmd als The Golden Compass. Deze reeks van HBO is beduidend beter alsmede grootser opgezet, met een uitstekende cast, mooie production design en eersteklas special effects. Vooral de daemons, de zielen van de hoofdpersonen die als dierlijke metgezellen onlosmakelijk met hen verbonden zijn, zien er geweldig uit. Dit eerste seizoen is hoofdzakelijk introductie en opbouw, maar er is voldoende spanning, mysterie en spektakel aanwezig om benieuwd te worden naar de tweede reeks.

4 afleveringen gezien en de conclusie is nu al dat The Golden Compass met gemak verslagen gaat worden. Mooier,zorgvuldiger en grootser opgezet. Een fantasyverhaal met veel intrigerende zijlijnen en een leuke hoofdrolspeelster die samen met haar daemon (wat een geweldige vondst trouwens) de strijd aangaat. Aanrader.