• 8.985.382 stemmen

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Harry Williams, Jack Williams en Jack Williams

Met onder meer: Tchéky Karyo, Tom Hollander en Anastasia Hille

Release datum: zondag 17 februari 2019

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Baptiste

Baptiste gaat over de norse en koppige inspecteur Julien Baptiste. Wanneer Julien en zijn vrouw Amsterdam bezoeken, vraagt het hoofd van de politie, die ook nog eens een voormalige vriendin van hem is, om zijn hulp en kennis om een misdrijf op te lossen. Al snel raakt Julien verwikkeld in een zaak die hem naar de grimmige onderwereld van de stad brengt.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Julien Baptiste

Emma Chambers

Martha Horchner

Meningen over Baptiste

dinsdag 30 april 2019
Baptiste seizoen 1 Spannende spin-off van de britse serie The Missing, met ditmaal een hoofdrol voor het personage van Tcheky Karyo. Door de plotlijnen naar Amsterdam te verplaatsen komt één en ander helaas aanvankelijk een beetje klungelig over. Veel belgische akteurs in de cast, veel uiteenlopende accenten... kortom, een echte europudding. Gelukkig vindt de reeks gaandeweg zijn kracht en wordt steeds beter, daarbij geholpen door sterk spel van vooral Tom Hollander (nee, geen nederlander). De plot steekt verrassend in elkaar en er zijn voldoende lugubere toestanden om de aandacht erbij te houden. Al met al de moeite waard, al is het begin dus even doorbijten.

zaterdag 16 februari 2019
Baptiste seizoen 1 Komt dit morgen al uit? Erg veel zin om deze serie te gaan volgen, leuk personage en tof dat het zich dit keer in Amsterdam afspeelt.
avatar van Morning-after-pi

Morning-after-pi

donderdag 27 juni 2019
Baptiste seizoen 1 Wat een anticlimax na twee topseizoenen van The Missing. Wat een zwak voorspelbaar scenario vol clichés. Elke plotwending zie je van mijlenver aankomen. Emoties werken van geen kanten. Spanning werkt niet. Slecht acteerwerk komende van vooral Boris Van Severen (snap niet dat die zo vaak gecast wordt) en Tchéky Karyo (waar in voorgaande seizoenen zijn accent nog karakter gaf, komt het nu vooral enorm irritant en houterig over).

dinsdag 30 april 2019
Baptiste seizoen 1 Herinnering: vanavond dus op België EEN om 21:40u (een andere gids geeft weer 21:30u aan...). Ik kom dit niet tegen in het tv-overzicht op TvM, btw.