• 8.978.952 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Australië

Ontwikkeld door: Richard Curtis, Rowan Atkinson en Ben Elton

Met onder meer: Rowan Atkinson, Tony Robinson en Tim McInnerny

Release datum: woensdag 15 juni 1983

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Blackadder

Door de eeuwen heen hebben talentvolle en dappere mannen bijgedragen aan de eervolle en nobele historie van Engeland.Anderen, zoals de huichelende, verachtelijke Edmund, Hertog van Edinburgh (alias Blackadder), de bittere en getikte zoon van een middeleeuws koning, zijn verrezen uit het stof van onbetrouwbare documenten om hun onrechtmatige positie in de geschiedenis op te eisen.

Komt er een Blackadder seizoen 5?

Captain Edmund Blackadder

General Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett

Harry Prince of Wales

Meningen over Blackadder

vrijdag 14 augustus 2020
Blackadder seizoen 2 Aanzienlijk leuker dan de matige eerste reeks. Beter geschreven, grappiger dialogen en alles oogt minder amateuristisch. Ruim voldoende, al ben ik er nog niet helemaal weg van. Benieuwd naar de andere 2 seizoenen.
avatar van Baggerman

Baggerman

• 1914 stemmen
maandag 30 november 2015
Blackadder seizoen 1 Geweldige serie met een uitmuntende cast. Ondanks alle ongein is aller historisch nog redelijk correct. Zo waren de Spaanse 'Infanta's' uit die tijd inderdaad héél lelijk (op de schilderijen zijn ze spooklelijk en je mag er van uitgaan dat de schilders ze nog zo mooi mogelijk hebben proberen af te beelden!). De aflevering waarin Edmund moet trouwen met zo'n Spaans spook vind ik de beste.

woensdag 5 augustus 2020
Blackadder seizoen 1 Nou, ben er deze week mee begonnen, maar na 2 afleveringen ben ik niet onder de indruk. Oogt oubollig en heb nog nul keer gelachen. Dit gaat nog fors leuker worden?