• 8.978.909 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Ontwikkeld door: Sera Gamble en Greg Berlanti

Met onder meer: Penn Badgley, Elizabeth Lail en Ambyr Childers

Release datum: zondag 9 september 2018

Eerst uitgezonden op: Lifetime (Verenigde Staten)

Plot YOU

Als een mooie jonge vrouw Joe Goldberg boekwinkel binnenloopt, googelt hij de naam op haar creditcard, Guinevere Beck, en ontdekt dat zij de enige is met die naam in New York. Guinevere's sociale media vertelt hem alles wat hij wil weten, en een toevallige ontmoeting met hem zal haar leven veranderen. Wat begint als interesse mondt al snel uit in een obsessie. Als Guinevere niet voorzichtig is, zal dit eindigen in een gruwelijke situatie voor alle betrokkenen.

Komt er een YOU seizoen 6?

Guinevere Beck

Meningen over YOU

avatar van Threeohthree

Threeohthree

vrijdag 11 januari 2019
YOU seizoen 1 Nou ook maar even wat positief geluid dan. De comment over geloofwaardigheid is hier natuurlijk totaal niet van toepassing, het gaat om de abstracte uitwerking en onderliggende betekenis. Het gaat om waar iemand toe in staat is om de liefde te bewaken. YOU is als poëzie: Abstract, gevoelig, maar vooral ook mysterieus en onverklaarbaar. YOU is de eerste serie die ik twee keer achter elkaar gekeken heb; YOU is intrigerend, zit vol zwoele spanning, heeft een hoog tempo, vlotte uitwerking, is goed gestileerd, functioneel schrijfwerk en mysterieuze karakters. Veel karakters zijn inderdaad zo plat als een dubbeltje, maar dat is ook de bedoeling, de intrige van het verhaal staat immers centraal. Is YOU een serie met veel karakterontwikkeling en memorabele personages? Nee. Maar is YOU een serie die met haar beklemmende spanning en unieke combinatie van thriller en romantiek in een moordend tempo je al strelend bij je keel grijpt? Voor zij die het toelaten, absoluut.

donderdag 28 februari 2019
YOU seizoen 1 Aardige serie die helaas eindigt in mineur anders had er nog wel een halve ster extra ingezeten. De serie doet het echter prima qua sfeer en ook de acteerprestaties mogen er wezen. Joe is een uitstekende seriemoordenaar; koel, kalm en berekenend die tevens meer dan genoeg menselijke kanten aan zijn karakter heeft zitten. Jammer vind ik dat je verder weinig binding met de personages krijgt. Beck is een vreselijk mens en al haar vrienden / bij-personages zijn karikaturen en/of extreem oppervlakkig. Overall een leuke serie, wellicht gericht op een wat jonger publiek, en seizoen 2 kan best aardig worden dat baseer ik op het algehele gevoel over seizoen 1; niet op de werkelijk belachelijk slechte 'GTST-niveau cliffhanger' op het eind van aflevering 10. 3,5*
avatar van Mr. Rock

Mr. Rock

zaterdag 5 november 2022
YOU seizoen 2 In ieder geval enkele leuke nieuwe personages toegevoegd. Het acteerwerk houdt weer niet over maar met name Forty is een leuke toevoeging. Love is dan weer een wandelende (acteer)ramp. Verder heeft dit seizoen inhoudelijk weinig om het lijf, alle elementen uit seizoen 1 worden weer van stal gehaald en eindeloos herhaald. Elementen die eerst leuk waren, zoals de kooi, worden daardoor te vertrouwd en dus saai. De meeste verhaallijnen beginnen leuk maar verzanden in een rommelige opeenstapeling van ongeloofwaardigheden. De continue flashbacks naar Joe's kindertijd zijn oervervelend en voegen werkelijk niks toe. Typisch weer zo'n serie met het Netflix-syndroom: koste wat het kost moéten er meerdere seizoenen komen ook al ontbreekt de creativiteit en inspiratie om die de moeite waard te maken.
avatar van Bubblez

Bubblez

donderdag 23 februari 2023
YOU seizoen 4 You seizoen 4 goes murder mystery. En vermoeiend als het altijd is, wordt er van verdachte naar verdachte gesprongen. Die formule is inmiddels behoorlijk vaak gebruikt. De eerste afleveringen kabbelen een beetje voort en het leek alsof Joe's gedachten meer dan eerder de boventoon voerden. Echt spannend of mysterieus wordt het niet, omdat de vele nieuwe karakters nog maar net geïntroduceerd zijn én vooral geen leuke mensen zijn. Sterker nog, het is een heel vreemd, onaantrekkelijk, unlikable theatergezelschap. Het gedeelte in het kasteel wordt haast een Knives Out mysterie, totaal ongeloofwaardig. Joe's obsessies van specifieke vrouwen was in de eerste seizoenen meestal de leidraad, in dit seizoen is het totaal anders en shift de You in het geheel van een vrouw naar een onbekende medeplichtige. De makers wilden ongetwijfeld iets doorbreken, maar of een moordmysterie nou de juiste is? De helft nog te gaan (vanaf 6 maart). Ik ga het kijken, maar ik vind het al beduidend minder dan de vorige seizoenen.