Mijn Series +

Alternatieve titel: You

Drama / Thriller

ontwikkeld door Sera Gamble en Greg Berlanti
met Penn Badgley, Ambyr Childers en Charlie Barnett

Als een mooie jonge vrouw Joe Goldberg boekwinkel binnenloopt, googelt hij de naam op haar creditcard, Guinevere Beck, en ontdekt dat zij de enige is met die naam in New York. Guinevere's sociale media vertelt hem alles wat hij wil weten, en een toevallige ontmoeting met hem zal haar leven veranderen. Wat begint als interesse mondt al snel uit in een obsessie. Als Guinevere niet voorzichtig is, zal dit eindigen in een gruwelijke situatie voor alle betrokkenen.

1. A Fresh Start
  2. Just the Tip
  3. What Are Friends For?
  4. The Good, the Bad, & the Hendy
  5. Have a Good Wellkend, Joe!
  6. Farewell, My Bunny
  7. Ex-istential Crisis
  8. Fear and Loathing in Beverly Hills
  9. P.I. Joe
  10. Love, Actually
avatar van Pepino
Het eerste seizoen vond ik best goed, dus hier ben ik ook wel benieuwd naar!

avatar van Chelsea94
Omdat ik ziek ben heb ik vandaag heel seizoen 2 gekeken en hoewel het niet slecht is viel het me toch wat tegen. Seizoen 1 heb ik 5 sterren gegeven omdat ik deze heel tof vind. De spanningen tussen Joe en Beck geven een realistisch gevoel en je krijgt een band met de personages, helaas is dat in seizoen 2 minder het geval. Er is gekozen voor teveel personages die er soms amper toe doen maar toch ineens een grotere rol krijgen. Dit is jammer want dit neemt een beetje het gevoel van het eerste seizoen weg. De laatste aflevering was allemaal een beetje te makkelijk en viel het eind viel dan ook wat tegen.
Geen slecht seizoen maar haalt het zeker niet bij seizoen 1.

avatar van Pepino
Hier hetzelfde: ziek, dus het hele seizoen in snel tempo zitten bingen*. Het was bij momenten zeker vermakelijk, maar achteraf bleef ik toch wat op mijn honger zitten. Echter, die twist zag ik niet aankomen, dus daar geef ik graag een pluim voor... ondanks vrij ongeloofwaardig.

* het was wegens ziekte dat ik heb zitten bingen, want anders zou ik het nooit nog opnieuw doen. Ik zie er echt weinig vermaak bij om 9u aan een stuk iets te kijken. Vrij vermoeiend.

avatar van tattoobob
Ook dit seizoen kijkt weer lekker weg.

avatar van DionneDarko
Toch wel erg chicklit dit seizoen. Jammer wel, 1e seizoen verraste me enorm.

avatar van filmobsessie
ik vind juist seizoen 2 formidabel! Bouwt weer prachtig op naar een voor mij zeer bevredigend einde. Het contrast tussen romantiek en moordlustigheid is wederom schitterend vorm gegeven. De twee uitersten bij mekaar. Hopelijk nog een 3e seizoen!

avatar van Mrs Bruce Willis
Wijvenserie...Die mannelijke hoofdrolspeler is zo onaantrekkelijk, maakt het geheel ongeloofwaardig.

avatar van Aapje81
Seizoen 1 was voor mij een aangename verassing die zelfs naar herziening overeind bleef. Heb nu 2 afleveringen gezien van seizoen 2 maar voorlopig lijkt het erop dat ze alle aangename elementen van seizoen 1 vakkundig de nek om hebben gedraaid. Nee, voorlopig valt dit best wel tegen.

Maar wie weet wordt het nog beter? Ben er na 2 afleveringen al van overtuigd dat seizoen 1 me beter beviel.

avatar van Aapje81
Na een valse start heb ik dit tweede seizoen van You als bijzonder aangenaam ervaren. De formule van seizoen 1 wordt nog eens dunnetjes over gedaan maar is qua verhaal net iets minder overtuigend en origineel.

Toch blijft alles net onderhoudend en genietbaar genoeg. Voornaamste pluspunt is het overwegend overtuigende acteerwerk, het hoge tempo en vooruit de nodige humor. Qua romantiek viel het nogal tegen. Het voornaamste probleem hierbij was dat nieuwe toevoeging Victoria Pedretti niet overtuigend genoeg was en qua acteerwerk eigenlijk de enige zwakke schakel van dit seizoen is.

Uiteraard zit seizoen 3 er weer aan te komen en voorlopig ben ik nog niet afgehaakt.

avatar van tommykonijn
De eerste zeven afleveringen vond ik tamelijk vermoeiend om door te komen. Alles lijkt op een herhaling van zetten en mijn vraagtekens bij het maken van een tweede seizoen leken volledig terecht. Wonder boven wonder weten de laatste drie afleveringen de boel wel flink recht te trekken.

Het hele seizoen kampt met ongeloofwaardigheden, maar toch is wel leuk als Forty Joe in aflevering 8 min of meer gevangen houdt totdat zijn script af is. Dat komt de spanning wel ten goede. Ook de daarna gekozen Hangover-achtige insteek werkt vrij goed. Ten slotte heeft de serie nog een plottwist in petto voor de kijker. Hoe ongeloofwaardig ook, het zorgt er uiteindelijk wel voor dat dit seizoen zich onderscheidt van het vorige. Ook moet ik mijn complimenten geven aan Penn Badgley. Hij weet zijn personage dusdanig te spelen dat je, ondanks alle gruwelijkheden, toch nog met hem te doen hebt. Wat dat betreft heeft Joe Goldberg wellicht in een bepaald opzicht wat raakvlakken met Walter White. Ook de andere personages komen eigenlijk vrijwel allen goed uit de verf. Qua acteerwerk zit het wel snor.

Ergens voelt dit als een ietwat overbodig seizoen, omdat het niveau van seizoen 1 niet behaald wordt en het daar dus uiteindelijk prima bij had kunnen blijven. Anderzijds zorgt het feit dat Love ook niet zo onschuldig blijkt er zowaar voor dat ik nog wel vertrouwen heb in het aankomende derde seizoen. Ik blijf er wel bij dat You van mij geen langlopende serie hoeft te worden. Ik kreeg meermaals de indruk dat de rek er hier al uit begint te raken.