• 8.480.501 stemmen

Ontwikkeld door: Harry Williams en Jack Williams

Met onder meer: Joanne Froggatt, Ioan Gruffudd en Zoë Tapper

Release datum: 11 september 2017

Plot Liar

Laura Nielson is een slimme lerares. Ze is pas net vrijgezel en weet niet zeker of ze weer wil gaan daten. Andrew is een chirurg met een zoon. Deze zoon zit bij Laura in de klas. Wanneer Laura en Andrew elkaar ontmoeten, voelen ze zich direct tot elkaar aangetrokken. Beiden hebben niet in de gaten dat hun aantrekkingskracht verstrekkende gevolgen gaat hebben op elkaars familie.

Seizoenen

Komt er een Liar seizoen 3?

Acteurs en Actrices

Meningen over Liar

avatar van Boenga

Boenga

zaterdag 8 augustus 2020
Liar seizoen 1 Verkrachting: een loodzwaar en wijdverspreid probleem. 'Liar' is een van de vele films en series die een aanklacht zijn tegen.

Probleem is dat dit ook, meer en meer, een heikel thema is om een verhaal rond te breien. En een film of serie politiek correct houden, en ondertussen toch op een of andere manier origineel zijn, dat is iets waar de makers in dit geval niet in slagen.

Waar deze Liar héél even begint als een whodunnit - wie van de twee is de leugenaar - lijkt al snel duidelijk dat de vrouw het slachtoffer is. Elke andere richting zou voor protest en boze reacties zorgen.
De makers beseffen dat blijkbaar ook, en vanaf de vierde aflevering is het ook 'officieel' dat Andrew schuldig is. De vraag is dan niet langer 'wie', maar wel 'hoe bewijzen'.
Ook leuk, maar er moet imho met zo'n verhaal toch meer kunnen gedaan worden.

Bovendien zijn er ook nog een paar mankementen, die de geloofwaardigheid richting nulpunt duwen. Vooral wat Laura, als slachtoffer en in al haar trauma, zelf onderneemt om Andrew klein te krijgen - inbreken in z'n woning ? - is meer dan stap te ver. Of een dame die kantoorwerk doet in het politiekantoor en even undercover gaat werken ?

Het einde was uiteindelijk toch nog enigszins verrassend; het lijkt zelfmoord, maar met een snee in de keel...? Kwestie van er in seizoen 2 op te kunnen verdergaan.

Desalniettemin, 'spannend' is overdreven, maar Liar bleef toch tot het einde boeien. En hoofdactrice Joanne Froggatt blijkt een aantal kijkers op IMDB te irriteren en op de zenuwen te werken; zelf meen ik dat ze er prima in slaagt om haar personage niet zomaar het lieve, brave en sympathieke slachtoffer
te laten zijn.

Oké, maar de Britten kunnen beter.
avatar van hatebreeder

hatebreeder

donderdag 27 december 2018
Liar seizoen 1 Erg sterke serie. Die geen moment verveeld.