• 8.985.557 stemmen

Avatar: The Last Airbender (2005-2008)

Alternatieve titels: Avatar - Legende van Aang / Avatar - Legende van Aard

Genre: Actie / Animatie

Ontwikkeld door: Michael Dante DiMartino

Met onder meer: Mae Whitman, Zach Tyler en Dante Basco

Release datum: maandag 21 februari 2005

Eerst uitgezonden op: Nickelodeon (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk via SkyShowtime

Plot Avatar: The Last Airbender

Water, Aarde, Vuur en Lucht. In de wereld van Avatar is de wereld verdeeld in 4 naties: de Waterstammen, het Aarderijk, de Vuurnatie en de Luchtnomaden. Sommige mensen kunnen hun eigen element beheersen en manipuleren, dit wordt ook wel Sturen genoemd. Alleen de Avatar kan alle 4 de elementen beheersen. Hierdoor is het de taak van de Avatar om de balans in de wereld te bewaren. Als de Avatar sterft, wordt hij herboren in de volgende Natie van de cyclus, waardoor de Avatar nooit tot één volk behoort.

Aang (stemrol)

Meningen over Avatar: The Last Airbender

avatar van Fueledable

Fueledable

zondag 1 mei 2016
Avatar: The Last Airbender seizoen 1 Wat is dit toch een geweldige serie. Ik keek altijd de marathons als deze op Nickelodeon kwamen.
avatar van hoestsiroop

hoestsiroop

woensdag 22 maart 2017
Avatar: The Last Airbender seizoen 2 Het eerste seizoen was leuk, maar dit seizoen heb ik nog met een stuk meer fascinatie er door gedraaid. Het absolute hoogtepunt is dat stukje van Iroh in The Tales of Ba Sing Se.