• 8.978.888 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Chris Lang

Met onder meer: Sanjeev Bhaskar, Nicola Walker en Lewis Reeves

Release datum: donderdag 8 oktober 2015

Eerst uitgezonden op: ITV (Verenigd Koninkrijk)

• NPO Start Bekijk via NPO Start

Plot Unforgotten

In Unforgotten wordt een 'koude' moordzaak van 39 jaar geleden onderzocht wanneer de beenderen van een jonge man zijn gevonden onder de fundering van een gesloopt huis. Detective Cassie Stuart en haar collega Sunil 'Sunny' Khan worden op de zaak gezet en moeten alle oude feiten weer boven tafel halen en alle betrokken opnieuw bij dit onderzoek betrekken.

DCI Cassie Stuart

Lady Emma Hume

Father Robert Greaves

Meningen over Unforgotten

dinsdag 26 september 2017
Unforgotten seizoen 1 Fraai in elkaar gezet, deze britse detective-reeks. Als een puzzel grijpen de verschillende verhaallijnen uiteindelijk in elkaar. Gezegd moet worden dat alle verdachte partijen interessanter zijn dan de feitelijke hoofdrolspelers, maar dat is eerder een plus- dan een minpunt. Mooi opgebouwd in ieder geval, sterk gespeeld en afdoende meeslepend. Ik ga seizoen twee dan ook zeker kijken.
avatar van james_cameron

james_cameron

woensdag 7 april 2021
Unforgotten seizoen 4 Prima vierde en, getuige het bijzonder nare en ogenschijnlijk definitieve einde, waarschijnlijk laatste seizoen van deze eersteklas detective-serie. De plot steekt weer als een fraaie puzzel in elkaar, met boeiende personages, dramatische ontwikkelingen en de nodige verrassingen. Maar dat einde... damn, dat had ik niet zien aankomen.