• 8.978.861 stemmen

Ontwikkeld door: Adi Shankar

Met onder meer: Richard Armitage, James Callis en Graham McTavish

Release datum: vrijdag 7 juli 2017

Plot Castlevania

Castlevania, gebaseerd op de gelijknamige video games, is een duistere middeleeuwse fantasyserie, die het laatst overgebleven lid van de verachte Belmont clan volgt. Deze anti-held probeert, met zijn zweep als wapen, te voorkomen dat heel Oost-Europa wordt uitgeroeid door het kwaad. Hij moet het op zien te nemen tegen de kwaadaardige Vlad Dracula Tepe.

Trevor Belmont (stemrol)

Alucard (stemrol)

Godbrand (stemrol)

Sypha Belnades (stemrol)

Carmilla (stemrol)

Lisa Tepes (stemrol)

Varney (stemrol)

Hector (stemrol)

Vlad Dracula Tepes (stemrol)

Meningen over Castlevania

Animosh_mm

zondag 9 juli 2017
Castlevania seizoen 1 Valt niet tegen. Game-adaptaties zijn zelden een succes, maar deze serie lijkt één van de zeldzame uitzonderingen te gaan worden. Het voelt een beetje als een westerse versie van Hellsing, met eenzelfde strijd tegen de legers van de duisternis, waarin vampieren een hoofdrol spelen, en met veel bloed, gore en over-the-top geweld. Die westerse invloeden hebben voor- en nadelen. Een voordeel ivm Hellsing is dat Castlevania meer haar best doet om haar personages op te bouwen in plaats van ze te reduceren tot pulpclichés en fanservice. De wereld en personages van Castlevania zijn ook erg cliché, maar zijn menselijker, minder over-the-top idioot en voelen minder als een slap excuus voor stijlvol geweld. Maar een nadeel is dat de serie minder stijlvol is. De animatiestijl is generieker en cartoonesker, en dat gevoel wordt versterkt door de ontzettend duffe voice acting (na twee afleveringen ben ik daardoor naar Japans geswitcht). In plaats van de personages meer kleur te geven versterkt het de impressie dat het lopende clichés zijn. Daarnaast voelen de gevechten erg tam. Veel gore, weinig intensiteit. Castlevania heeft kortom meer substance, maar minder style. Maar ondanks haar beperkingen (en korte speelduur) heeft Castlevania mijn verwachtingen overtroffen. Het kijkt lekker weg en is alleszins best stijlvol. Zo mogen ze meer game-adaptaties maken. 3*
avatar van horizons

horizons

dinsdag 11 juli 2017
Castlevania seizoen 1 Vervolg komt er in ieder geval. Maar zoals hierboven geschreven: de Engelse voice acting is erg matig. Animatie, kleur en beeld zijn wel oké. Verhaaltje was erg dun. De potentie is er wel.
avatar van renzoroy

renzoroy

maandag 2 juli 2018
Castlevania seizoen 1 Ik had liever een live-action serie van Castlevania gezien. Vond dit echt boring.