ad

Release datum: 21 februari 2016

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Trêve, La

Enkele dagen na carnaval wordt in het dorpje Heiderfeld het dode lichaam van een jonge Togolese voetballer uit de Semois gevist. De plaatselijke politie is er snel bij en concludeert: zelfmoord. Maar daar is Inspecteur Yoann Peeters het niet mee eens. De 40-jarige politieman is onlangs vanuit Brussel naar zijn geboortedorp teruggekeerd na een persoonlijk drama. Hij bijt zich vast in de zaak en stoot daarbij op dorpsgeheimen die het daglicht niet kunnen verdragen. Hij wordt eveneens geconfronteerd met zijn persoonlijke demonen.

Acteurs en Actrices

Meningen over La Trêve

avatar van Bottleneck

Bottleneck

vrijdag 10 augustus 2018
La Trêve seizoen 1 Hm, eigenlijk slaat het nergens op: Pietje schiet op het slachtoffer terwijl hij wegrent, uitgerekend Jantje (die met hem in een match fixing complot zit), rijdt hem voor z'n flikker met de auto van uiteraard iemand anders, mept hem neer en wil hem begraven, maar hij is plots foetsie (huh?), Truus vindt en vermoordt hem en laat nou nét nazi-Klaus de huiseigenaar blijken te zijn die hem vervolgens in een rivier slingert, waarna hij uiteindijk gevonden wordt vlakbij de caravan van een totaal verwarde man. En zie daar, zo heb je opeens een boel verdachten. Het zal je maar overkomen... :D haha te veel bedacht en toevallig.

Los van dat “kleine” dingetje is La Trêve een degelijke serie met een vrij standaard moord-mysterie, maar dan wel met een mooi sfeertje in de bossen en rondom heerlijk smerige boerderijtjes en huisjes.

Acteerwerk is oké, de serie gaat veelbelovend van start maar halverwege vind ik het een dip hebben. De laatste twee afleveringen zijn wel weer goed, ondanks de knullige, ongeloofwaardige ontknoping (en dan vooral met Drummer dacht ik) en de hele reeks van toevalligheden.

PS Wat ik me nog afvroeg: de moordenares heeft er baat bij als de recherche zou denken dat het zelfmoordbriefje echt is. Waarom vertelt ze aan de politie dat hij niet kon schrijven waardoor er zekerheid is dat het om een moord gaat?Of zag ik iets over het hoofd...

Theo58

donderdag 26 maart 2020
La Trêve seizoen 1 Blij verrast met deze Waalse serie.
Inspecteur die naar zijn geboortestreek terugkeert. Dorp vol met nogal sociiaalafwijkende types. Sombere sfeer in toch heel mooie omgeving.
Wel lastig om met enig personage een klik te krijgen.
Niet zo spannend dat ik aan het bingewatching was. Maar benieuwd naar 'Who did it?'. Regelmatige plotwendingen houd je bij de les.
Het acteren is in orde.
Nu naar serie 2 kijken.