Mijn Series +

La Trêve - Seizoen 2 (2018)

Alternatieve titel: The Break

België
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Benjamin d'Aoust, Stéphane Bergmans en Matthieu Donck
met Yoann Blanc, Jasmina Douieb en Lara Hubinont

Zomer 2018. Inspecteur Yoann Peeters heeft de politie de rug toegekeerd en geeft nu les aan de universiteit. Hij wil rust, maar net dan krijgt hij bezoek van zijn vroegere psychiater Jasmina Orban. Haar nieuwe patiënt Dany Bastin, een jongeman met een fameus strafblad, wordt beschuldigd van de moord op een barones van wie hij de tuinier was, en die met opengesneden keel in een zwembad werd aangetroffen. Is haar dood gelinkt aan de moord op een andere vrouw, tien jaar eerder? Jasmina is er rotsvast van overtuigd dat Dany onschuldig is, en Yoann is de enige die haar vermoeden kan bevestigen. Aanvankelijk moet hij niets van het onderzoek weten. Toch duurt het niet al te lang voor hij besluit de onderste steen naar boven te krijgen.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van Dorstigjimmyke
Opmerkelijk dat hier een tweede seizoen van komt. Is dit met een volledige nieuwe cast? Of gaan ze verder met de oude personages? Ik kijk er al naar uit, want ik vond seizoen 1 enorm sterk. Vooral door de personages en het uitstekende decor in Wallonië.

avatar van ZAP!
Bij de hoofdacteurs (Imdb) staat dat ze 20 afl. doen, dus idd vervolg met dezelfde (hoofd)cast.

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Dit deel 2 vond ik wat minder als het 1e deel. Het begint nog best goed maar naarmate het seizoen vordert beginnen er wel erg veel plotwendingen te komen en wordt de ongeloofwaardigheid ook een stuk groter.
Met name wanneer in de loop van het seizoen blijkt dat onderhand het halve dorp al het lijk heeft gevonden maar niemand die de politie inlicht. Ook het einde was een behoorlijke afknapper.
Al met al nog een magere 3,5*.

jarno1975 schreef:
Al met al nog een magere 3,5*.

Waar heb je dit gekeken?

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)

avatar van DjFrankie
Jammer van de ontknoping had ik graag anders gezien. Verder een degelijke serie.

Heerlijke suspense. Er wordt ook goed de tijd genomen, stiltes, lange shots. Duistere gebeurtenissen. Nee, dit soort series mogen er meer komen. Heel soms moest ik zelfs denken aan Twin Peaks.

avatar van Dorstigjimmyke
Dit seizoen haalt toch een minder niveau dan seizoen 1. Volgens mij is er ook wat gewenning. Dat hele verhaal rond die voetbalploeg en dat benadrukken van het kleine dorp vond ik sterk in dat eerste seizoen. Nu waren de personages ook een pak minder sympathiek. Zeker het slachtoffer t.o.v. seizoen 1, maar ook de zus en haar man. Ook dat hele gebruik van dromen en waanideeën vond ik echt onnodig. Dat heb ik altijd flauwe kul gevonden. Het einde was ook niet mijn ding.