• 8.985.424 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Ontwikkeld door: Doug Ellin

Met onder meer: Kevin Connolly, Adrian Grenier en Jerry Ferrara

Release datum: zondag 18 juli 2004

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot Entourage

Als je beste vriend een rijzende ster in Hollywood is, moet je wel lid worden van zijn entourage. Maak kennis met Eric, Turtle en Johnny Drama. Niets is deze drie kerels uit Queens te dol om hun vriend, filmster Vincent Chase, te helpen. Zij loodsen hem langs de ongerijmdheden en valkuilen van het moderne Hollywood, waar seks, feestjes en superagenten de boventoon voeren!

Komt er een Entourage seizoen 9?

Meningen over Entourage

vrijdag 20 november 2015
Entourage seizoen 1 HBO-light. De episodes zijn als een bite size versie van de ''grote'' HBO-titels als Six Feet Under en The Sopranos. Het is leuk, snel en grappig, en het heeft natuurlijk net dat tikkeltje meer diepgang dan de meeste series op televisie. Goed te pruimen dus!

Pinguin#13

zondag 3 januari 2021
Entourage seizoen 1 Na enkele jaren ben ik klaar voor een herziening. En dat valt niet tegen. In tegendeel. Het gaat hier natuurlijk wel over een natte droom van een jongensclubje, het is dan ook behoorlijk, zeg maar extreem seksistisch, fout zelfs… en dat maakt het zo leuk. Want dit is natuurlijk wel echt iets voor mannen, de foute praat die we (ik toch) nooit in het bijzijn van vrouwen zouden durven uiten. Daarnaast ook het typische jennen, treiteren zonder dat het te serieus wordt. Zo herkenbaar… ik kan hier zo namen op plakken van types uit mijn sportverleden… en dat maakt me aan het lachen. Vooral het afkatten van en door turbosmurf Ari Golde is om de vingers af te likken. Net als Obelix lijkt die als baby in een vat met toverdrank, in dit geval coke gevallen te zijn. Onverbeterlijk. Die gaat gelukkig meer aandacht krijgen in de seizoenen die nog gaan volgen… En laten we Johnny Drama, lekker over de top onnozel niet vergeten. Vertolkt door een hilarische Kevin Dillon (ook zo'n leuke inside joke).
avatar van Boenga

Boenga

dinsdag 30 januari 2024
Entourage seizoen 1 O jee; eerste aflevering gezien: gruwelijk slecht vind ik dit. 'Drama/komedie', maar eigenlijk gewoon een (veredelde) sitcom. Met van die totaal onnatuurlijke dialogen die er in uptempo uitvliegen. Ik lees hier in een van de commentaren dat aflevering 1 en 2 niet zo geweldig zijn. Ik probeer nog even verder tot de derde aflevering, maar zit alvast vol met zelfbeklag omdat ik me de acht seizoenen op DVD aangeschaft heb...