• 8.228.006 stemmen

Entourage - Seizoen 1 (2004)

Show titel: Entourage

Seizoenen: 8 seizoenen

Afleveringen: 8

Ontwikkeld door: Doug Ellin

Met: Kevin Connolly, Adrian Grenier en Jerry Ferrara

Datum van release: zondag 18 juli 2004

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• Ziggo Bekijk seizoen 1 via Ziggo

Over Entourage

Als je beste vriend een rijzende ster in Hollywood is, moet je wel lid worden van zijn entourage. Maak kennis met Eric, Turtle en Johnny Drama. Niets is deze drie kerels uit Queens te dol om hun vriend, filmster Vincent Chase, te helpen. Zij loodsen hem langs de ongerijmdheden en valkuilen van het moderne Hollywood, waar seks, feestjes en superagenten de boventoon voeren!

Afleveringen Seizoen 1 (2004)

1. 1. Entourage

Vincent Chase is een jonge, knappe acteur in Hollywood. Vanavond is de opening van zijn nieuwste film; 'Head On'. Bij een premièrefeestje krijgt Vince's agent, Ari, ruzie met Eric over een script voor een mogelijk nieuw project. Tijdens het ontbijt geeft Vince aan dat hij niet van plan is om 'Matterhorn' te gaan doen. Ari en Eric hebben een nogal confronterend etentje door een discussie over de toekomst van de carrière van hun grote ster.

2. 2. The Review

Terwijl Vince een negatieve recensie van Variety negeert, werkt hij aan zijn buitensporige uitgaven (het leasen van een nieuwe Rolls Royce). Ari dringt er bij Vince op aan om een echte manager te zoeken, waardoor Eric in zijn ziel is geraakt.

3. 3. Talk Show

Tijdens een feest na een bokswedstrijd, loopt Vince Jimmy Kimmel tegen het lijf. Die doet meteen zijn best om Vince te strikken voor zijn show de volgende avond. Op het feest is Luke Wilson ook aanwezig. Hij vertelt Turtle en Drama over zijn nieuwe home theater installatie.

4. 4. Date Night

Vince zijn belangrijkste taak van de dag is om op te komen dagen bij een radioprogramma. Hier regelt hij wel meteen een date met Justine Chapin. Terwijl iedereen zich klaar maakt voor de nacht, brengt Ari via een videoconferentie Eric op de hoogte over de eerste cijfers van de première. Ze blijken sterke concurrentie te hebben van de nieuwste Pixar-film.

5. 5. The Script and the Sherpa

De jongens zijn niet gelukkig met Vince. Zijn nieuwste vlam Fiona, blijft langer dan de 3-dagen regel. Deze regel is lang geleden door Vince uitgevonden. Eric loopt toevallig tegen een script aan war perfect voor Vince kan zijn: een verhaal over een jongen uit Queens. Turtle probeert in het uitgedroogde LA toch aan weed te komen.

6. 6. Busey and the Beach

Drama bereidt zich voor op een ontmoeting met zijn potentiële nieuwe agent en sleurt Turtle met hem mee. De jongens wonen een kunsttentoonstelling bij van Gary Busey, waar ze aspirant-agent Josh Weinstein tegen het lijf lopen.

7. 7. The Scene

Eric heeft moeite met de keuze van regisseur Billy Walsh voor Vince zijn nieuwe film. Ondertussen lobbyt Drama voor een bijrol, en ondervindt Ari dat hij zaken niet kan combineren met plezier.

8. 8. New York

De productie van 'Queens Boulevard' gaat beginnen, de jongens zijn klaar om naar New York te gaan. Vince laat Turtle zijn afscheidsfeest organiseren. Ondertussen heeft Drama een probleem bij een auditie voor een pilot. Eric wil praten over zijn verantwoordelijkheden, maar als een etentje eindigt in een ruzie, lijkt het erop dat Vince zijn entourage één lid minder heeft.

avatar van brawljeff

brawljeff

Dit is echt de ultieme wegkijkserie. Heb volgens mij alles in anderhalve maand (tijdens treinreizen voornamelijk) gezien en denk dat ik dat binnenkort weer eens ga doen. Jammer dat van dit seizoen de eerste 2 afleveringen nog niet heel geweldig zijn. Ari en Drama zijn wat mij betreft twee vand e leukste personages in series.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

HBO-light. De episodes zijn als een bite size versie van de ''grote'' HBO-titels als Six Feet Under en The Sopranos. Het is leuk, snel en grappig, en het heeft natuurlijk net dat tikkeltje meer diepgang dan de meeste series op televisie. Goed te pruimen dus!

avatar van AOVV

AOVV

Leuke reeks inderdaad. Een jaar of acht geleden al eens alle seizoen gezien, en dat ga ik nu gewoon opnieuw doen. Vooral de eerste seizoenen waren in mijn herinnering behoorlijk goed.

Ster van de show is, wat mij betreft, overigens Johnny Drama.

3,5 sterren

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Na enkele jaren ben ik klaar voor een herziening. En dat valt niet tegen. In tegendeel. Het gaat hier natuurlijk wel over een natte droom van een jongensclubje, het is dan ook behoorlijk, zeg maar extreem seksistisch, fout zelfs… en dat maakt het zo leuk. Want dit is natuurlijk wel echt iets voor mannen, de foute praat die we (ik toch) nooit in het bijzijn van vrouwen zouden durven uiten.

Daarnaast ook het typische jennen, treiteren zonder dat het te serieus wordt. Zo herkenbaar… ik kan hier zo namen op plakken van types uit mijn sportverleden… en dat maakt me aan het lachen.

Vooral het afkatten van en door turbosmurf Ari Golde is om de vingers af te likken. Net als Obelix lijkt die als baby in een vat met toverdrank, in dit geval coke gevallen te zijn. Onverbeterlijk. Die gaat gelukkig meer aandacht krijgen in de seizoenen die nog gaan volgen…

En laten we Johnny Drama, lekker over de top onnozel niet vergeten. Vertolkt door een hilarische Kevin Dillon (ook zo'n leuke inside joke).