• 8.985.793 stemmen

Ontwikkeld door: Franky Ribbens

Met onder meer: Marcel Hensema, Kim van Kooten en Martijn Lakemeier

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: zaterdag 27 september 2014

Eerst uitgezonden op: NPO 2 (Nederland)

Plot Hollands Hoop

Als forensisch psychiater Fokke Augustinus een boerderij van zijn vader erft, zit hij met een burn-out thuis. Hij besluit met zijn gezin naar het Groningse platteland te verhuizen. De boerderij blijkt een wietimperium te zijn en is onderdeel van een crimineel netwerk. Het ethisch besef van Fokke brokkelt af, zeker als hij succesvol is met activiteiten die het daglicht niet kunnen verdragen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over Hollands Hoop

donderdag 19 november 2015
Hollands Hoop seizoen 1 Hollandse lulligheid met de glans van de betere Amerikaanse series. Het levert een zeer amusante serie op die van begin tot eind onderhoudt met inktzwarte galgenhumor en spannende wendingen. Alleen het einde stelt wat teleur, maar hopelijk gaat het de aanzet zijn tot een nog betere vervolgserie.

eldorado

woensdag 18 januari 2023
Hollands Hoop seizoen 1 Ben benieuwd of de Groningers deze serie ook zullen waarderen. Grappige en spannende serie.

zondag 9 februari 2020
Hollands Hoop seizoen 3 Vanavond gaat het weer loos in Grunn! Helaas tegelijk met Heertje / Bromet in Israël, dus... Volgens de tv-gids en deze site heet de eerste aflevering trouwens 'Gebakken Peren'. Hier nog een stuk over de verschillende locaties die gebruikt zijn.

hkoster16

zaterdag 24 juni 2023
Hollands Hoop seizoen 3 weer een serie die een seizoen te lang duurde. Heb alle drie seizoen in mijn bezit maar overweeg het derde seizoen te verwijderen. Een KLUCHT!!