Mijn Series +

Gotham - Seizoen 1 (2014-2015)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Bruno Heller
met Ben McKenzie, Donal Logue en Robin Lord Taylor

Politiecommissaris Gordon is de nachtmerrie van iedere crimineel. Zijn naam is haast een synoniem voor gerechtigheid. Hoe heeft Gordon de top bereikt in een stad die werd geplaagd door corruptie en 'bad guys' als Catwoman, The Penguin, The Riddler, Two-Face en The Joker?

1. Pilot
  20. Under the Knife
  21. The Anvil or the Hammer
  22. All Happy Families Are Alike
avatar van brawljeff
Keek enorm uit naar deze serie, maar ben al vrij snel afgehaakt. Dat krijg je als je als studio zo nodig 22 afleveringen in een seizoen moet stoppen. Als ze 10 a 13 afleveringen hadden gemaakt, hadden ze er veel meer uit kunnen halen. Die bendeoorlog en het verhaal van The Penguin waren op zich wel interessant, maar er gebeurde gewoon teveel onzin eromheen.

avatar van Dida
Vanaf 16 januari op Netflix....

avatar van tbouwh
Gestopt na zes afleveringen. Opzich aardig wat potentieel en leuk gemaakt, maar doet verder iets te veel denken aan Arrow qua opzet en de hoofdpersoon (Gordon) weet ook niet voldoende te intrigeren. The Penguin en the jonge Catwoman waren de enige echt toffe elementen en dat Was mij toch te weinig. De belachelijke Spirit of the Goat-episode Deed me afhaken.

tbouwh schreef:
De belachelijke Spirit of the Goat-episode Deed me afhaken.

Dat is precies waar ik ook ben afgehaakt.

brawljeff schreef:

Dat is precies waar ik ook ben afgehaakt.

Helaas is inderdaad het begin van het seizoen nogal matig maar het wordt halverwege een stuk beter. Ze gaan steeds meer naar een compleet doorlopend seizoen ipv losse afleveringen en in seizoen 2 is dat bijna compleet het geval. Mocht je het toch wel aardig vinden dan zou ik gewoon doorkijken. Je doorzettingsvermogen zal worden beloond

Martijn schreef:

Tja, ik ben een erg groot liefhebber van de Batman wereld, maar vond deze personages allemaal erg vervelend neergezet. Met Arrow ook vrij snel afgehaakt.

Ik snap je punt wel, ik ben ook pas begonnen met deze serie te kijken nadat ik in recensies las dat het in seizoen 2 beter werd. Goed ik val waarschijnlijk in herhaling maar in seizoen 2 komen de wat meer bekendere personages ook naar voren, en zelfs verhaallijnen uit de Batman comic serie van de recente jaren. Normaal gezien vind ik 22 afleveringen ook te veel maar Gotham wordt inmiddels opgedeeld in hoofdstukken.

Met Arrow ben ik overigens ook gestopt.

avatar van Koerok
brawljeff schreef:

Gordon heeft wat irritante trekjes, maar dat is ook een beetje zijn rol: De niet te corrumperen moralistische 'good cop' die de bezem door het departement haalt.
Falcone en Maroni worden goed neergezet, Fish Mooney vind ik gaandeweg wat irritant worden.
Verder geniet ik toch echt van Selina Kyle, Penguin en Edward Nygma. Ook Bruce Wayne is wat mij betreft goed gecast. Prima jonge acteurs die leuke personages neerzetten. Ik denk dat we die nog vaak terug gaan zien in andere series.

PS. Grappig trouwens dat Gordon en Alfred zo op elkaar lijken. Vond het in het begin zelfs even verwarrend. Dacht even dat het familie van elkaar was: http://bit.ly/2jbMYOg

De grimmige sfeer is aardig en enkele bijrollen zijn redelijk tot aardig maar het hoofdpersonage, Gordon - gespeeld door McKenzie, is om te janken. McKenzie blijkt een belabberd acteur en kan deze serie totaal niet dragen. De kinderachtige slechterikken, matige dialogen en de vaak knullige manier waarop 'problemen' zich oplossen maken het er ook niet beter op.

avatar van renzoroy
Is verlengd voor een 5e seizoen. Dit zal het laatste seizoen worden en gaat maar uit 13 afleveringen bestaan i.p.v. 22.

avatar van UmbraVitae
Vrij laat deze serie beginnen kijken, ik ervaar toch de nadelen van een groot serie en film aanbod, laat ik soms zaken langer links liggen, terwijl ik deze op normale tv zender direct zou kijken en wekelijks uitkijk n verder volgen. Dit is nu wel een serie gemaakt voor de eigenlijke Batman en meute tot stand kwamen, met hen al vet mee vermaakt. Dus mijn top ervaring met verschillende batfilms. Kan dit een meesterlijk goede seriereeks worden. Dat terzijde, S1 zit er bijna door en wat vind ik die penguin subliem in zijn rol. Heerlijke karkakterkop ook. Hou ook van dat typische Gotham style, zowel de mensen, de stad An Sich. De onderliggende onenigheden, ook heerlijk extravert en wantrouwen is er verywhere. Ontzettend blij, dat ik deze toch ben begonnen. Voorlopig krijgt ie toch dikke 8/10