Mijn Series +

Marcella - Seizoen 2 (2018)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Hans Rosenfeldt
met Anna Friel, Nicholas Pinnock en Ray Panthaki

Marcella Backland keert terug naar de Metropolitan moordzaken afdeling, na een twaalfjarige carrière-stop. Marcella is een rechercheur ergens achterin de dertig die haar glansrijke baan opgaf om te trouwen en haar leven te wijden aan een gezin. Maar na het abrupte einde van haar huwelijk, met de liefde van haar leven Jason, en de vervreemding van haar dertienjarige dochter en tienjarige zoon, gaat Marcella weer aan het werk, terwijl ze probeert te begrijpen wat er nu gebeurt in haar leven.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van DjFrankie
Ik heb weer genoten. Eigenlijk een knotsgekke serie, Anna Friel speelt geweldig. Mag van mij nog en vervolg krijgen.

avatar van 3 2 1 cut
Deprimerend, zwartgallig, martelingen, het kwaad, misbruik en ik heb - tot nu toe - bijna geen enkele glimlach gezien. En dit nu drie afleveringen lang. En toch blijf ik kijken maar soms zet ik hem even af. Het is best heftig allemaal.

Één van de meest indrukwekkende scenes die ik ooit in een politie serie heb gezien was als de pedofiel - die vader gaat worden - zijn handen op de borsten van zijn zwangere vrouw mag leggen en dit hem duidelijk niet opwindt maar weer verlangend zijn handen op haar zwangere buik legt Brrrrrr... Zeer Creepy !

avatar van 3 2 1 cut
DjFrankie schreef:
Eigenlijk een knotsgekke serie, Anna Friel speelt geweldig. Mag van mij nog een vervolg krijgen.

Helemaal mee eens. En deze tweede serie was met één van de meest originele eindes die ik ooit heb gezien...

avatar van Epitaph
Gaan dus in serie drie wellicht een andere kant op!

avatar van james_cameron
Prima tweede reeks, lekker grimmig en naargeestig. De spannende verhaallijnen worden naar behoren afgerond, althans, tot de laatste twintig minuten of zo. Dan neemt de plot een wel heel bizarre en onaangename wending, zo eentje waarna je twijfelt of je een eventueel derde seizoen überhaupt nog gaat kijken. Afgezien daarvan dik in orde, al is niet alles overal even logisch of geloofwaardig.

avatar van Bottleneck
Pff inderdaad, hoe zwartgallig wil je het hebben. Lobotomie zie je al niet vaak in films, laat staan in series... laat staan bij kinderen... Aardig gek. Heerlijk tweede seizoen dus! Prima sfeertje, tempo, acteerwerk en rode draad van het moordmysterie. Niet alle verhaallijntjes zijn even interessant zoals de broer en zus met baby, maar het geheel is lekker duister en boeiend. En dat terwijl het zich allemaal grotendeels bij daglicht afspeelt. Knap gedaan.

Nu heeft in iedere crime thriller de rechercheur een paar flinke, persoonlijke issues (drank, drugs, gescheiden of alles tegelijk) en Marcella is een uitvergroting daarvan. Een tikkeltje overdreven zelfs, wat zij allemaal voor de kiezen krijgt... Eigenlijk slaat het nergens op dat ze na een tegenslag - zoals een pedofiele verdachte die haar huis binnendringt en nét niet toekomt aan verkrachting van haar kind -, twee scènes later al scherp een verdachte of getuige aan het verhoren is. Onmenselijk om dan nog zo te kunnen werken, maar oké. Het draagt wel bij aan de grauwheid van alles.

Het einde met de zelfverminking past goed in het soms lugubere karakter van dit seizoen. Vreemd dat deze serie niet echt veel bekendheid heeft, althans niet zoveel als andere crime-series. Verdient meer wat mij betreft. Hopelijk volgt er een nieuw seizoen!

avatar van filmobsessie
Eerste seizoen was best aardig en dan krijg je dit! Man oh man wat overweldigend goed geschreven. Superspannend, lekker duister en verassend. in feite vond dit nog beter dan the bridge. Laat seizoen 3 maar komen.....

avatar van badfans69
Opnames voor seizoen 3 zijn inmiddels afgerond

avatar van thomzi50
Zo, inderdaad een behoorlijk luguber en onheilspellend seizoen, en die donkere sfeer wordt sterk neergezet. Sowieso aardig opgebouwd, al vond ik dat lang niet alle lijntjes bevredigend werden ingelost, en net als in seizoen 1 kwam men op veel gewoon niet meer terug - wat logisch is zodra iemand niet met de grote zaak te maken lijkt te hebben, maar het voelt toch wat onevenwichtig aan. Vond de uiteindelijke uitkomst/killer een beetje tegenvallen, vooral omdat ze hapklaar uitlegt wat haar dreef en hoe ze in haar werk ging, en me daarbij geen seconde overtuigde. Of angst aanjoeg. Het engste vond ik nog wel die flashback met Marcella's baby. Het is hierboven al opgemerkt, maar die laatste twintig minuten zijn vrij intens. Ik begreep de laatste paar minuten ook niet volledig: waarom verminkte ze zichzelf? Ja, omdat ze het niet aankon, maar waarom plots verminking? En wie was die vent? Viel me verder, dit terzijde, op dat Rav op het politiebureau een heel ander karakter leek dan in S1.