Mijn Series +

Damages - Seizoen 4 (2011)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Glenn Kessler, Todd A. Kessler en Daniel Zelman
met Glenn Close, Dylan Baker en Rose Byrne

Damages volgt het leven van Ellen Parsons, een pas afgestudeerde briljante en ambitieuze advocate die gaat werken voor Patty Hewes, een keiharde tante die aan de top van de New Yorkse advocatenwereld staat. Ellen wordt meteen toegewezen aan de belangrijkste zaak van het kantoor: de gezamenlijke rechtszaak van 5000 ex-werknemers tegen de CEO van hun bedrijf Arthur Frobisher. Terwijl Patty het gevecht aangaat met Frobisher en zijn advocaat leert Ellen wat nodig is om te winnen, koste wat het kost en dat niet enkel fortuinen maar ook levens op het spel staan.

1. There's Only One Way to Try a Case
  2. I've Done Way Too Much for This Girl
  3. I'd Prefer My Old Office
  4. Next One's on Me, Blondie
  5. We'll Just Have to Find Another Way to Cut the Balls Off of This Thing
  6. Add That Little Hopper to Your Stew
  7. I'm Worried About My Dog
  8. The War Will Go on Forever
  9. There's a Whole Slew of Ladies with Bad Things to Say About the Taliban
  10. Failure is Lonely
avatar van Donkerwoud
Ondanks een altijd knettergoede John Goodman, deze keer als militaire legerleider, weet het seizoen nooit helemaal onder de huid te gaan zitten. De plotwendingen zijn te vergezocht. Het mysterie zit niet zo verschrikkelijk geraffineerd in elkaar. De eeuwige strijd tussen Patty Hewes en Ellen Parsons is hier minder interessant dan in de vorige reeksen. Vreemd eigenlijk, want het uitgangspunt van een letselschade-deal met een link met de Afghanistan-oorlog zou toch vuurwerk moeten opleveren!? De serie oogde ook wat minder fraai door de budget cuts omdat de serie van de radar begon te verdwijnen bij het grote publiek en studio executives er eigenlijk de stekker uit wilden trekken. Het kreeg gelukkig nog wel een afsluitend seizoen op een andere zender, waardoor Hewes/Parsons nog even hun vrouwelijke nijd op elkaar konden afreageren.