Mijn Series +

Damages - Seizoen 5 (2012)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Glenn Kessler, Todd A. Kessler en Daniel Zelman
met Glenn Close, Ryan Phillippe en Rose Byrne

Damages volgt het leven van Ellen Parsons, een pas afgestudeerde briljante en ambitieuze advocate die gaat werken voor Patty Hewes, een keiharde tante die aan de top van de New Yorkse advocatenwereld staat. Ellen wordt meteen toegewezen aan de belangrijkste zaak van het kantoor: de gezamenlijke rechtszaak van 5000 ex-werknemers tegen de CEO van hun bedrijf Arthur Frobisher. Terwijl Patty het gevecht aangaat met Frobisher en zijn advocaat leert Ellen wat nodig is om te winnen, koste wat het kost en dat niet enkel fortuinen maar ook levens op het spel staan.

1. You Want to End This Once and for All?
  2. Have You Met the Eel Yet?
  3. Failure Is Failure
  8. I'm Afraid of What I'll Find
  9. I Like Your Chair
  10. But You Don't Do That Anymore
avatar van Donkerwoud
Voor een serie die te maken heeft gehad met budget cuts en onzekerheid of het door zou gaan, hebben we dan toch een waardige afsluiting gekregen. Het is zoals een laatste seizoen zijn moet: losse eindjes worden afgerond en de zorgvuldig opgebouwde conflicten komen tot een keiharde conclusie. Wat Damages voor mij vijf seizoenen aantrekkelijk heeft gemaakt is dat elk seizoen een nieuwe topcast heeft die het draagt. Hier is Ryan Phillipe zeer innemend als de soort knappe Julian Assange met zijn eigen organisatie. Maar uiteindelijk is de spanning tussen Glenn Close en Rose Byrne ook hier weer het hart van de serie. Misschien niet zo spannend en verrassend als het eerste seizoen ooit was, maar ze hebben het in ieder geval bevredigend af kunnen sluiten. Dat laatste shot ging bij mij in ieder geval door merg en been.