Mijn Series +

De Luizenmoeder - Seizoen 1 (2018)

Nederland
Komedie / Drama

ontwikkeld door Ingmar Menning
met Jennifer Hoffman, Ilse Warringa en Diederik Ebbinge

De Luizenmoeder speelt zich af op de basisschool en volgt ouders en leraren die over de hoofden van de kinderen hun vetes uitvechten. Vastberaden om haar leven na de scheiding zo snel mogelijk op de rit te krijgen, stort Hannah, de nieuwe moeder met een dochter in groep drie, zich in de wereld die zich afspeelt op en rondom het schoolplein van basisschool de Klimop. Inburgeringscursussen worden helaas niet gegeven, dus met vallen en opstaan probeert Hannah zich de mores van het schoolplein eigen te maken. Ook al had ze zich voorgenomen zich op deze school niet voor het karretje te laten spannen, maken vreemde leerkrachten en de allesoverheersende 'moedermaffia' het haar echter niet makkelijk.

1. Het Zijn Altijd de Nieuwkomers
  6. Lentekriebels
  7. Een Helder Licht
  8. Kanjertraining
  9. Send in the Clowns
  1. De Luizenmoeder Special (special)
Teejey
Geniale laatste aflevering! Zo dom weer dat het leuk is. Lijkt net een dorps-toneelvereniging bij vlagen, die charme heeft het. Genoten van deze serie die helemaal uit het niets kwam met leuke karakters als Hannah, zeker Anton en ook Volkert. Humor die helemaal niet zo hard is als vooraf werd verwacht maar wel gewoon leuk is. Ook de duur van zo'n 25 minuten is perfect voor zoiets. Heus geen perfecte serie, zaten soms ook 10 dode minuten tussen ineens, maar ach. Hopelijk een 2e seizoen?

avatar van Kos
Kos
Huisvrouwenhumor.

avatar van joy4ever
Kos schreef:
Huisvrouwenhumor.

Onzin.

avatar van jono
Zelden zo'n slechte tv-serie gezien. Nou ja, een halfje voor de moeite.

avatar van hoffhaan
Genoten van deze serie. Komedie is niet makkelijk om te maken. 4.0

avatar van Black Math
Vier afleveringen gezien. De eerste aflevering was wel aardig omdat de grens opgezocht werd. Gevolg: de nodige aandacht, maar de vervolgafleveringen halen dat niveau niet en meer dan gezapig wordt het niet. Ik heb me er niet toe kunnen aanzetten om de andere afleveringen te zien en dat is natuurlijk een erg slecht teken. 0,5*. Mocht ik me de serie toch ooit afkijken zal dit cijfer natuurlijk opnieuw geëvalueerd worden.

avatar van arevee
Ben het eens met de 0,5* stemmers, was dan blijkbaar een gigantische hit in Nederland en krijgt een Vlaamse remake maar ik heb het slechts met veel moeite uitgehouden, opmerkelijk slecht dit.

avatar van Kondoro
Tja, wat zal ik er over zeggen...

avatar van 3 2 1 cut
Kondoro schreef:
Tja, wat zal ik er over zeggen...

Vertel eens..

avatar van Donkerwoud
Scherpe analyse van De Luizenmoeder door De Snijtafel: De Snijtafel: De Luizenmoeder - YouTube

jakkepoes
Ik begreep al die ophef niet. Vond het een vreselijk irritante serie. En nog genomineerd voor de Televizier ring ook.

jakkepoes
hoffhaan schreef:
Genoten van deze serie. Komedie is niet makkelijk om te maken. 4.0

Komedie is heel moeilijk om te maken. Daar is dit nou een expliciet voorbeeld van.

avatar van Dogie Hogan
The Oceanic Six schreef:
Echt enorme nonsens dat je hier roept.

Nee, nee. Tweede en laatste seizoen flopt (zoals voorspeld): https://www.ad.nl/show/de-luizenmoeder-verliest-in-maand-tijd-een-miljoen-tv-kijkers~a51032ff/

avatar van Esteban
In die context kan je onmogelijk het woord flop gebruiken. Kijkcijfers beleven een duidelijke dip, maar De Luizenmoeder blijft alsnog best bekeken programma van de avond. Dat is een veel juistere interpretatie. Het is overigens nog maar de vraag wat de uitgestelde kijkcijfers zijn en hoe het programma het in de komende weken, verlost van eventuele externe factoren, zal doen.

En ik ben een niet-fan.

avatar van The Oceanic Six

Haha, floppen zegt 'ie. 3 miljoen kijkers gisteravond en met uitgesteld kijken krijg je er vast nog een half miljoen bij. Er is geen programma in Nederland die zulke cijfers haalt, behalve live voetbal op een WK/EK misschien.

Dat De Luizenmoeder over z'n hoogtepunt heen is geloof ik best. Ook ik vond de laatste 2 afleveringen teleurstellend.