Mijn Series +

Comedians in Cars Getting Coffee - Seizoen 1 (2012)

Komedie / Reality

ontwikkeld door Jerry Seinfeld
met Jerry Seinfeld, Larry David en Ricky Gervais

In Comedian in Cars Getting Coffee stapt Jerry Seinfeld telkens met een collega komiek (en soms een acteur of een president) in een van zijn vele klassieke auto’s, om ergens koffie te gaan drinken en verhalen uit te wisselen. Zo waren onder meer Ricky Gervais, Chris Rock, Steve Martin en Will Ferrell al te gast in de serie.

1. Larry David: Larry Eats a Pancake
  2. Ricky Gervais: Mad Man in a Death Machine
  3. Brian Regan: A Monkey and a Lava Lamp
  4. Alec Baldwin: Just a Lazy Shiftless Bastard
  5. Joel Hodgson: A Taste of Hell From on High
  6. Bob Einstein: Unusable on the Internet
  7. Ted L. Nancy: You Don't Want to Offend a Cannibal
  8. Colin Quinn & Mario Joyner: I Hear Downton Abbey Is Pretty Good…
  9. Carl Reiner & Mel Brooks: I Want Sandwiches, I Want Chicken
  10. Michael Richards: It's Bubbly Time, Jerry
  11. Christoph Waltz: Champagne, Cigars And Pancake Batter
  12. Tina Fey: Feces Are My Purview
  13. Aziz Ansari: It's Like Pushing A Building Off A Cliff
  14. Ricky Gervais: Madman In A Death Machine
  15. Seth Meyers: Really?!
  16. Norm Macdonald: A Rusty Car In The Rain
avatar van Robbie.T.
De serie die ooit begon als webserie is gekocht door Netflix en nieuwe afleveringen staan op het programma. Netflix heeft overigens, zoals zo vaak, een geheel eigen indeling van de seizoenen gemaakt.

avatar van Kos
Kos
Best lollig tijdverdrijf. Al was het maar vanwege de heel korte tijdsduur.

Niet alle gasten uiteraard even geslaagd.

avatar van Robbie.T.
Leuke show die zich lekker wegkijkt. De afleveringen zijn kort en vlot en wanneer de gasten lollig zijn, is het echt een plezier om naar te kijken. Helaas zijn lang niet alle gasten leuk waardoor dit seizoen op 3 sterren komt.

Leukste van het seizoen: Ricky Gervais / Alec Baldwin
Minst leuke van het seizoen: Michael Richards

avatar van Pinguin#13
Ik ben hier net aan begonnen en wat flauw is: op Netflix krijg ik alleen afleveringen te zien met 'the usual suspects', komieken waarvan men aanneemt (neem ik aan) dat wij die wel kennen (hoewel ik Tina Fey niet kende). En ik treed Chris Rock bij: a three-star dinner with an asshole is a shitty meal, a hot-dog with a great person is a wonderful meal. Veel hangt dus af van de passagier.
Het is dus niet altijd, héél de tijd leuk. Ik zie ook net te veel close-ups van koffiemachines, de auto's… bwah, leuk, maar of ik nu veel over die auto moet weten… Ook wat te veel shots van Seinfeld en zijn gast die samen hard moeten lachen. Hoewel het bij Seinfeld meer een grijns is, want ik associeer dat net niet met hem. Hij is de dude die eigenlijk redelijk hard kan doorgaan wanneer heel zijn publiek in een deuk ligt, hij lijkt er altijd net iets boven te zitten.
Enfin… amusant, soms verrassend, soms grappig. Zo viel Baldwin me heel hard mee, ik wist niet eens dat die aan de basis een komiek was. Waltz was dan weer een miscast. Ook een wat troosteloze aflevering in een droevige IHOP. Die man is niet veel meer dan een grijns en veel verder kwam hij hier ook niet.

avatar van Pinguin#13
Ik begin hier wel zin in te krijgen… één van de leukste items (als je op Netflix naadloos in de volgende aflevering rolt) is toch de spanning van: wie gaat het dit keer zijn? Norm McDonald! Nooit van gehoord en dat maakt me nieuwsgierig. Overigens toch wel grappig, deze man, die er wat pafferig uitziet… maar toch grappig. Die Kojak-immitatie… meermoet het soms niet zijn… 'She's a hooker!'.
En Seinfeld blijft ook grappig natuurlijk.
- You like hot sauce? (Seinfeld)
- I hate it!
- ???
- Well, you gotta try new things in life
- No, you don't!
Heerlijk.