• 8.985.823 stemmen

The Exorcist - Seizoen 2 (2017)

Show titel: The Exorcist

Ontwikkeld door: Jeremy Slater

Met: Alfonso Herrera, Ben Daniels en Brianna Hildebrand

Datum van release: vrijdag 29 september 2017

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 2 via Amazon Prime

Plot The Exorcist

Pater Tomas leidt een kleine maar trouwe parochie in een buitenwijk van Chicago. Aan de andere kant van de wereld is Pater Marcus in dienst van het Vaticaan om de oorlog tegen haar vijanden te beslechten. De familie Rance heeft op het eerste gezicht een heel normaal leven in de voorstad. Maar Henry Rance ziet het niet meer zitten. Zijn oudste dochter Katherine weigert haar kamer te verlaten. Haar jongere zusje Casey denkt dat er meer aan de hand is en hoort rare geluiden uit de kamer van haar zus komen. Uiteindelijk is het moeder Angela die geteisterd door demonische nachtmerries hulp inroept van de kerk. De twee priesters zijn hun laatste hoop.

Afleveringen Seizoen 2 (2017)

1. 1. Janus

29 september 2017 (43 minuten)

Zes maanden na het vertrek uit Chicago snellen de priesters Tomas en Marcus een gekwelde jonge vrouw te hulp in het landelijke Montana. Tomas blijft groeien in zijn vaardigheden, terwijl Marcus zich zorgen maakt over de onnodige risico's die zijn leerling neemt. Ondertussen wordt een sociaal werker naar een afgezonderd eiland gestuurd om op te maken of een weeshuis gesloten moet worden. Er loert echter groot gevaar voor de kinderen.

2. 2. Safe as Houses

6 oktober 2017 (43 minuten)

Tomas en Marcus pogen te ontsnappen van de woedende familie van Cindy terwijl ze haar willen redden van het kwade. Rose onderzoekt het weeshuis van Andy Kim en is bezorgd om de geestelijke toestand van Caleb. Andy's buren willen de kinderen het boerderijleven opleren, maar achter hun vriendelijke voorstel liggen sinistere bedoelingen.

3. 3. Unclean

13 oktober 2017 (43 minuten)

De situatie in het weeshuis loopt steeds meer uit de hand wanneer Andy zijn pleegdochter Grace poogt haar fobie te overwinnen. Marcus en Tomas reizen naar Seattle waar ze meisje moeten helpen die het slachtoffer is van een kwaadaardige kracht. Priester Bennett zit achter ene Mouse aan.

4. 4. One for Sorrow

20 oktober 2017 (43 minuten)

Andy moet de confrontatie aangaan met de vreemde gebeurtenissen die zich recent hebben voorgedaan. Zijn weeshuis krijgt een verrassing. Marcus doet onderzoek en krijgt hulp van een bioloog. Tomas stelt zijn vreemde visioenen in vraag die hem naar Seattle hebben geleid.

5. 5. There but for the Grace of God, Go I

3 november 2017 (43 minuten)

Tomas en Marcus zetten hun onderzoek naar de vreemde gebeurtenissen in het weeshuis voort en de demon maakt eindelijk zijn aanwezigheid kenbaar. De twee priesters moeten zich reppen om bewijsmateriaal te vinden van de bezetenheid vooraleer het te laat is.

6. 6. Darling Nikki

10 november 2017 (43 minuten)

Een bezoek aan het weeshuis heeft dodelijke gevolgen als Marcus en Tomas de demon uit zijn schuilplaats pogen te halen. Rose wordt het doelwit van de toorn van de demon en niemand kan voorspellen dat er nieuw gevaar dreigt in de bossen. Deze kan elk moment toeslaan.

7. 7. Help Me

17 november 2017 (43 minuten)

Het exorcisme wordt ingezet en het lot van het weeshuis wordt in de waagschaal gesteld. Marcus en Tomas komen oog in oog te staan met een nooit eerder geziene tegenstander. Om de familie te redden van de duivelse krachten moeten ze tot in de kern van het kwade zien te geraken.

8. 8. A Heaven of Hell

1 december 2017 (43 minuten)

Bennett en Mouse gaan naar het westen voor hun afspraak met Marcus en Tomas. Intussen komen nieuwe details over het tragische verleden van Mouse aan het licht. Een weeskind wordt voor een moeilijke beslissing gesteld, maar de demon heeft andere plannen.

9. 9. Ritual & Repetition

8 december 2017 (43 minuten)

Terwijl de duiveluitdrijving een kritiek moment bereikt, komt Tomas in een strijd terecht tegen de demon om Andy's ziel te redden. Marcus en Rose pogen de weeskinderen van het eiland te evacueren, maar worden door het kwade tegengewerkt. Een grote storm teistert het eiland.

10. 10. Unworthy

15 december 2017 (43 minuten)

Terwijl een priester voor zijn leven vecht in het ziekenhuis, wordt een ander met zijn verleden geconfronteerd. De tijd dringt om Andy's leven te redden, waardoor een duivelbezweerder gedwongen wordt het ultieme offer te brengen.

avatar van Daan258

Daan258

Iemand enig idee of de serie met een open eind eindigt? Aangezien hij gecanceld is na 2 seizoenen.

Ik wil hier erg graag aan beginnen maar zou dit toch van te voren willen weten.

Misschien Tomtommer of ~Wendy~ ? omdat jullie hier op gestemd hebben.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Afgesloten verhaal. Niet van de hele serie maar de algemene verhaallijn van het tweede seizoen wel.

avatar van Daan258

Daan258

Top!

Thanks voor je bericht ~Wendy~

avatar van umbra

umbra

Seizoen 1 ging er dus vlotjes door, enorm mee vermaakt. Momenteel aan e3 seizoen 2 en blijft op hetzelfde hoogstaande niveau, ik smul hier letterlijk van.

avatar van slam1975

slam1975

Ik vond seizoen 2 zelfs beter! Goed geacteerd, goed verhaal, psychologisch goed in elkaar.