Mijn Series +

Tess of the D'Urbervilles (2008)

Verenigd Koninkrijk
Miniserie, 220 minuten

ontwikkeld door David Snodin
met Gemma Arterton, Eddie Redmayne en Hans Matheson

Tess is het oudste kind in het eenvoudige boerenarbeidersgezin van John en Joan Durbeyfield. Zij is de hoop op een betere toekomst voor haar arme familie. Als haar vader tijdens een toevallige ontmoeting met de dominee te horen krijgt dat hij vermoedelijk afstamt van het oeroude (maar uitgestorven) geslacht van de familie d'Urberville krijgt hij hoop op verbetering van zijn lot. Tess wordt eropuit gestuurd om de familierelatie te bevestigen. Dit blijkt echter een veel zwaardere opgave te zijn dan verwacht en dit resulteert in zwaar persoonlijk drama voor Tess en daarmee alle betrokkenen.

1. Part One
  2. Part Two
  3. Part Three
  4. Part Four

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.