Mijn Series +

Designated Survivor - Seizoen 2 (2017-2018)

Drama / Thriller

ontwikkeld door David Guggenheim
met Kiefer Sutherland, Natascha McElhone en Maggie Q

Op de avond van de State of the Union zorgt een explosie ervoor dat de president en alle zittende leden van het kabinet omkomen. Tom Kirkman, De minister van Volkshuisvesting en Stedelijke Ontwikkeling, wordt uitgeroepen als aangewezen overlevende en onmiddellijk beëdigd als nieuwe president. Kirkman probeert er alles aan te doen om te voorkomen dat Amerika in een chaos veranderd. Hij weet echter niet dat de aanslag slechts het begin is van wat nog komen gaat.

1. One Year In
  20. Bad Reception
  21. Target
  22. Run
avatar van ZZ TOP
Blijft een fijne serie om naar te kijken.
Snap alleen niet waarom er 22 afleveringen in een seizoen moeten zitten, 12 of 13 lijkt me meer dan genoeg.

Ik vond het eerste sezoen nog te pruimen, maar ik snap niet dat ze de eigenlijke dreiging zo snel uit het plot geweerd hebben, er zijn een paar zwakke beslissingen genomen voor het doen sterven van de antagonisten. Nu lijkt het in mijn ogen nog slechts een House of Cards voor armen.

avatar van The Oceanic Six

Goed nieuws, denk ik. Ik heb alleen seizoen 1 gezien en die ging al veel te lang door. Binnenkort seizoen 2 ook nog kijken, maar dit moet zeker niet overdreven uitgerekt worden.

En ik zie Kiefer Sutherland graag ook weer eens terug in een actierol. Tijd dat hij weer ass gaat kicken als Jack Bauer

Designated Survivor seizoen 3 misschien toch op Netflix - XGN.nl

Als ze geen 22 afleveringen in het seizoen zouden proppen dan geef ik het nog wel een kans.

avatar van quikfit
Seizoen 2 is ingekakt.

avatar van The Oceanic Six
Seizoen 2 heeft ieder geval veel meer tempo en spanning in combinatie met spektakel in het verhaal zitten, maar alsnog weet dit seizoen net als de vorige nooit héél boeiend of goed te worden. Ik vind het ook hier weer idioot dat we ruim 20 afleveringen krijgen, wat veel en veel te lang is. Jammer dat ze dit niet gewoon in een aflevering of 12 hebben weten te stoppen. Er hadden heel wat nutteloze opvullende verhalen geschrapt mogen worden. Maar ondanks alles kijkt het wel weer lekker weg. Kiefer Sutherland is wederom uitstekend als president Kirkman. De man straalt klasse en vertrouwen uit. Ook aardig om Kim Raver hier in een grote rol te zien, de tegenspeelster van Sutherland in diverse seizoenen van zijn oude serie 24. Over die serie gesproken, zo af en toe kreeg ik wel het idee dat de makers er een hoop inspiratie uit hebben geput wat betreft alle dingen die aan bod komen over verraad of het terrorisme. Ik begrijp dat de serie nu gecanceld is, al zou het me niks verbazen als er toch nog een derde seizoen komt. Maar dan hopelijk in de vorm van een mini-serie.

avatar van brawljeff
Het is nu officieel, Designated Survivor gaat verder op Netflix met een derde seizoen!

avatar van ZZ TOP
Goed nieuws. Gelukkig houden ze het nu gewoon bij 10 afleveringen.

ZZ TOP schreef:
Goed nieuws. Gelukkig houden ze het nu gewoon bij 10 afleveringen.

Dit ja. Nog een seizoen met 20+ afleveringen had ik echt vreselijk gevonden. Een mini-seizoen van 10 afleveringen vind ik wel prima. Daar is DS leuk genoeg voor.

brawljeff schreef:

'Designated Survivor' keert snel terug - Serietotaal.nl

Vanaf 7 juni op Netflix.

En in kortere vorm, gelukkig. Dat was mijn grote kritiek op seizoen 1 en 2, veel te lang.

En hopelijk kan Kiefer hierna eens zijn 24-comeback maken

avatar van hoffhaan