Mijn Series +

Tin Star - Seizoen 1 (2017)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Rowan Joffe
met Tim Roth, Christina Hendricks en Genevieve O'Reilly

Tin Star speelt zich af in een bergdorp in Canada, waar de opening van een olieraffinaderij, geleid door de mysterieuze Mevrouw Bradshaw, ervoor zorgt dat het kleine dorp te maken krijgt met een wereld van drugsdealers, prostitutie en georganiseerde misdaad. Politieagent Jim Worth is uit op wraak na de moord op één van zijn familieleden.

1. Fun and (S)laughter
  8. This Be the Verse
  9. Fortunate Boy
  10. My Love Is Vengeance
avatar van ZAP!
Nee, dit was 'm niet helemaal. Roth brengt het er op zich prima van af, maar qua 'verhaal' gaat het maar heen en weer; dan gaat hij weer actie ondernemen, het volgende moment gaat ie zich weer lekker bezatten. Dan wil zijn vrouw hem weer terug en dat hij wraak neemt, dan is hij weer de boeman. Net zoals bad guy / boy die dan weer van de dochter houdt en dan weer wraak wil nemen. En zo ging het maar door.

De soundtrack was aangenaam dwars, de settings prachtig en het acteerwerk redelijk tot goed, al moet ik zeggen dat ik niets had met Christina Hendricks en / of haar personage, alsook met de kale fixer / crook - al was dat ene gevecht in de garage wel één van de betere momenten. Het idee om in de voorlaatste episode even helemaal terug in de tijd te gaan, was origineel, maar dat had best een paar episoden langer mogen zijn.

Een serie die duidelijk probeerde het eens anders aan te pakken, wat op zich te waarderen is, maar met een nogal twijfelachtig resultaat: 2,5*.